| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
slutajobba
|
Skrivet: Tis Sep 07, 2010 00:23 Rubrik: |
|
 |
Ut med AQ mot QJ på Svs. Tamefan det värsta jag vet när man har nån dominerad och man blir utdragen ! Kokning på hög nivå, ja ja, vet att det händer i poker .
Skönt att skriva av sig så nu känns det bättre  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Tis Sep 07, 2010 13:31 Rubrik: |
|
 |
Blev 2:a i rebuyen på Expekt för 480$ så det lönade sig att sitta uppe till nästan 03.00. Blir aningens trött på jobbet bara....
Är det nån från Dalarna som läser och är sugen på en liveturre så kan ni väl skicka ett PM. Ska köra en lördag 18:e sept som startar kl 11. Rebuy första två timmarna och en addon. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Tor Sep 09, 2010 13:00 Rubrik: |
|
 |
Är det nån som vet varför folk höjer UTG med A8 till 400 på blinds 100/200 och sen synar ett ställ för hela stacken på ca 4000 ? Hur fan tänker folk ? Naturligtvis så träffar han sitt A när man har KK.
Antar att det är bra i längden att spela mot dessa, men man blir så jävla *****
Nu har man gnällt lite så då får vi gå vidare. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Sön Sep 12, 2010 19:10 Rubrik: |
|
 |
| Ikväll kör jag mini FTOP, manian, SM-kval Svs, 300 kr på Svs och säkert nån till.... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Sön Sep 12, 2010 21:04 Rubrik: |
|
 |
Ute är manian efter ännu en gång väldigt odisciplinerat spel. Verkar svårt för mig att ha nån disciplin i forumturren.
Ser segt ut i SM-kvalet....
Bra med i miniFTOP ca 23k med average 9k, dock långt kvar och börjar tidigt imorrn så....
Lirar ett par andra turrar på Expekt och Nordic samtidigt och hyfsat med i nån. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Mån Sep 13, 2010 11:57 Rubrik: |
|
 |
Gårdagen var inget att vara stolt över direkt.....Usch !
Krånglade mig nästan till bubblan i SM-kvalet men där var jag på fel sida i slantsinglingen.
Ut ur miniFTOP som en riktig fisk. Sitter med 3 ggr average och får AK på SB när knappen höjer upp. Tar bara synen och brädan landar K 7 3 utan drag, så jag chekar lungt till knappen som betar pott och jag återhöjer naturligtvis med min K och A kicker, varpå han blixtställer.
Här ska man väl hitta viket alla dagar i veckan eller ????? Synpunkter tack ?
Klantigt att inte reraisa pre ?
Tycker dock att det är jävligt surt att reraisa med AK från SM och som i princip är en draghand och blir svårt att gå vidare med utan träff när du sitter ur position.
Det gör inte jag som ni förstår utan synar direkt och får se kanonhanden K3 ta hem hela potten.......
Lyckades få några smulor i en turre på expekt för ca 50$, men klen tröst...... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Sep 13, 2010 21:46 Rubrik: |
|
 |
Jag hade förmodligen reraisat pre med dålig pos (dvs SM)...men bara synat med pos (knappen typ)..men sedan beror det också på hur spelaren är för övrigt.
En väldigt aktiv spelare, reraisar jag från bägge positionerna och behöver knappast AK för att göra det heller. Hade inte heller vikt AK där...
Tycker inte att du gjorde så mycket fel..//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Mån Sep 13, 2010 22:36 Rubrik: |
|
 |
Du lindrade min smärta lite grann i alla fall...  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Tis Sep 14, 2010 08:50 Rubrik: |
|
 |
Är väl inte osannolikt att andra spelaren har KQ eller KJ och vägrar tro att du ska ha kung. Du har ju även 6 outs första kortet och 9 outs andra kortet att bräcka hans två par så du har rätt skaplig chans sätta en bad beat.
Men visst kan det vara bra folda. Men beror helt på stackstorlekar. Hur stort extra bet han gör för att gå all-in. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Tis Sep 14, 2010 10:41 Rubrik: |
|
 |
Var ju ett hyfsat överbet han gjorde...
Tack för inputs !
Förövrigt så var det länge sen man gick så dåligt som igår, tror jag torskade 7 st 80-20 lägen på raken. Fan svårt vinna nånting då eller ?
Borde ta en paus fram till lördag då vi kör en liveturre, vilket ska bli jävligt kul ! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Ons Okt 06, 2010 14:26 Rubrik: |
|
 |
Var ett tag sen......
Har väl blivit lite poker sen sist, så jag sammanfattar lite kort.
SP Mania går som en katastrof med en härlig blandning av uruselt spel och dåliga kort. Vete fan när jag cashade i den......
Har kvalat in till ett par sidoevent till SM på SvenskaSpel. Försöker vidare med main och skall fixa det snarast. Annars så har det gått hyfsat på Svs med ett par framskjutna placeringar på några turrar som gett lite klirr.
Missade en plats till ett FTOP event på Full Tilt när vi hamnade heads up, men inte räckte riktigt ända fram. Nu blev det några $ istället för en chans att lira om de stora pengarna.
Spelar i pokerallsvenskan på Nordicbet i Hans Eskilsson lag och vi ligger väl hyfsat till för att kunna ta hem den. Vinner vi skall vi i laget tydligen få spela om några inköp till live sm 2001 och några supeerweekendpaket. Kan bli skoj
Liveturren vi körde blev det 24 pers med i och vi hade riktigt skoj, ingen pengar för mig då man tågade ut som 13:e man, men som tur är finns det ju flytande saker att trösta sig med......
Kort sammanfattning av den senaste tiden och vi tragglar vidare i pokerträsket i jakten på storvinsten !
Annars så funderar jag på om man skall försöka att spela lite goldrush på PAF då det låter som ett kul upplägg.
Ha det ! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Fre Feb 11, 2011 15:26 Rubrik: |
|
 |
Lirat på rätt bra men har svårt få ner några rader bara.....
Spelade PAF:s vegasturre igår och lyckades komma trea. Får in skiten först med KK när vi är 7 el 8 kvar med han rivrar ett A då han synade med AQ.
Jobbar mig sen tillbaks så när vi är tre kvar så raisar knappen med A8 och jag ställer med 99 och han rivrar såklart ett A igen
Hade dom fått stå så hade man vart chippie, men men.
Hade vart kul med vegas men är väl bara att jobba på antar jag. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|