| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Vad är din åsikt om Poker-SM Online? |
| Jag tycker att det bara ska finnas ett SM. |
|
81% |
[ 9 ] |
| Jag tycker att det är helt okej att det finns flera SM. |
|
9% |
[ 1 ] |
| Jag vet inte. |
|
9% |
[ 1 ] |
|
| Röster : 0 |
| Totalt antal röster11 |
|
| - Omröstningen avslutad - |
|
| Författare |
Meddelande |
PokerVargen
|
Skrivet: Ons Nov 05, 2008 03:45 Rubrik: Dagbok - PokerVargen |
|
 |
Välkommen till PokerVargens poker-dagbok
Vem är Poker-Vargen?
PokerVargen är en kille på 26 år som iggår fick ett samtal från
El-Giganten efter att PokerVargen åkt dit förra veckan och kastat in en jobbansökan.
Pokermässigt är PokerVargen ganska grön.
När han vinner sitt första DM, SM eller liknande stor turnering kommer han börja kalla sig "kvalificerad pokerspelare" och inte längre "amatör".
I år blev han medlem på Sveriges bästa poker-forum, "Spela Poker.se" där han först och främst sökte information om pokerset (marker, kortlekar)
Han beställde sin första kortlek härifrån.
Nu arrangerar PokerVargen sin första turnering för Spela Pokers medlemmar på Svenska Spel. Läs mer om detta i forumtråden: http://www.spelapoker.se/forum/privat-pokerturnering-foer-spela-pokers-medl-p-svenska-spel-t2102.html
------------------------------------------------------------------
Så...då var mitt första SM i poker över, iallafall main event, det som är den mest åtråvärda turneringen att vinna. Poker-SM Online 2008 spelades på Unibet.
Det var otroligt roligt, klart roligaste turnering jag spelat.
Spänningen är helt otrolig.
Jag hade kvalat in till main event för 1 euro genom sattellit-kval.
Jag tyckte jag gjorde helt okej ifrån mig på main event:
Alla började med 10 000 marker. Jag var uppe på ca 25 000 marker.
Jag åkte ut när jag hade 15 000 marker, jag gick all in med KK på hand efter att K visat upp sig på flopp (triss). Floppen bestod tyvärr också av 3 st hjärter, och på turn/river (minns inte rikigt) så kom det upp en fjärde hjärter. Självklart hade han hjärter, ett A dessutom (han fick färg).
Jag hade nog gjort exakt samma sak igen om jag fått chansen.
Så jag är nöjd med min insats. Hellre åka ut med triss i kungar mot färg än typ med ett par mot två par eller liknande.
DM spelade jag kvällen innan på Svenska Spel...så pinsamt, jag åkte nog ut först av alla, jag hade A 10 och träffade 10. Tyvärr hade han AA.
Galet av mig att syna allt med bara par i 10:or, men också galet av han att spela så hårt med bara ett par (AA).
På torsdag har jag en chans till!
Jag har nämligen också lyckats kvala in till fixed limit i SM också på Unibet. Hoppas det också blir kul. Fast det är klart, inget slår väl No Limit-poker.
Har försökt fixa ihop en turnering åt/för Spela Pokers medlemmar på Svenska Spel på lördag 8/11-2008 (nu på lördag) med insatsen 100+10.
Hoppas det kommer mycket folk.
Läs mer om detta i forumtråden: http://www.spelapoker.se/forum/privat-pokerturnering-foer-spela-pokers-medl-p-svenska-spel-t2102.html
Let's roll
/PokerVargen _________________ Let's roll... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerVargen
|
Skrivet: Ons Nov 05, 2008 23:46 Rubrik: 5/11-2008 |
|
 |
*Ikväll spelar jag "kvällskvisten" på Svenska Spel.
Går väldigt bra just nu, ligger på 44:e plats av 319.
Edit: 89:e plats av 221.
Edit: 56:e plats av 98.
Edit: ahh, prisplats 34:e plats av 53
Edit: Slutade på plats 51 av 576 pers. vann totalt 6.80 SEK, YES!!
Edit: Drar en till turnering 216 deltagare, insats 30+3. X-snabb Svenska Spel. Edit: Hmm, gick inget bra...gillar inte x-snabb. För mycket lotto.
Drar en till turnering 01.00 100+10, 94 deltagare snabb Svenska Spel
Edit: Leder!!!! 1:a plats av 10. hahaha
Edit: 5 kvar!
Edit: JA JAG VANN TURNERINGEN!!!!!!!!!!!!!!!! 2914 SEK rikare!!!!!!!!!!
*Detta kan vara en bra uppvärmning inför SM Fixed Limit som jag ska spela imorgon.
*Fick bekräftelse från Svenska Spel ang. turneringen som jag arrangerar för Spela Pokers medlemmar (på lördag). Hoppas det kommer mycket folk! _________________ Let's roll...
Senast ändrad av PokerVargen, Tor Nov 06, 2008 03:02, ändrad totalt 11 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Ons Nov 05, 2008 23:51 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | | *Fick bekräftelse från Svenska Spel ang. turneringen som jag arrangerar för Spela Pokers medlemmar (på lördag). Hoppas det kommer mycket folk! |
Annars tar vi det HU //Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerVargen
|
Skrivet: Tor Nov 06, 2008 04:24 Rubrik: |
|
 |
Haha, måste göra ett sepparat inlägg om detta.
Jag vann tidigare inatt den sista turneringen jag spelade
En 100+10 x-snabb på Svenska Spel.
Jag kom 1:a. Jag vann 2913 SEK.
Fast vi säger 3000 SEK, det låter bättre. YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Med dessa ska jag ta mig till SM om det fortfarande går.
Såg ju att jag hade sett fel, Poker-SM Online 2008 Svenska Spel är ju den 29/11 och 30/11. Jag ska göra mitt bästa Måste ha revanch på SM på Unibet.
Häng på vettja!
Idag spelar jag Poker-SM Online 2008 Unibet Fixed Limit. _________________ Let's roll... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Tor Nov 06, 2008 10:33 Rubrik: |
|
 |
| PokerVargen skrev: | Haha, måste göra ett sepparat inlägg om detta.
Jag vann tidigare inatt den sista turneringen jag spelade
En 100+10 x-snabb på Svenska Spel.
Jag kom 1:a. Jag vann 2913 SEK.
Fast vi säger 3000 SEK, det låter bättre. YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Med dessa ska jag ta mig till SM om det fortfarande går.
Såg ju att jag hade sett fel, Poker-SM Online 2008 Svenska Spel är ju den 29/11 och 30/11. Jag ska göra mitt bästa Måste ha revanch på SM på Unibet.
Häng på vettja!
Idag spelar jag Poker-SM Online 2008 Unibet Fixed Limit. |
Grattis, det sitter aldrig fel med en seger. Vi ses ikväll då - må bäste man vinna  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerVargen
|
Skrivet: Tor Nov 06, 2008 10:39 Rubrik: |
|
 |
| Citat: | | Grattis, det sitter aldrig fel med en seger. Vi ses ikväll då - må bäste man vinna |
tack!
ja vi ses ikväll och detsamma önskar jag dig. _________________ Let's roll... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tor Nov 06, 2008 11:24 Rubrik: |
|
 |
...aha ok.
Då förstår jag, fick ditt pm....du behöver inte svara på mitt svar
Snyggt i vilket fall, var faktiskt inne och såg dig lite när du spelade kvällskvisten på Svs...du gick som en berg och dalbana...upp till (nästan) 7K (prickade färg)...och sedan ner till strax över 2K....
Sedan åkte Zoegas ut på Unibet, och jag tog det kloka beslutet att gå och lägga mig...
Ikväll railar jag Er bägge...//Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerVargen
|
Skrivet: Fre Nov 07, 2008 01:56 Rubrik: |
|
 |
Spelade Fixed Limit SM ikväll som sagt.
Fick AA rätt tidigt i turneringen där jag tog en ganska fin pott och gick upp till nästan 6000 marker. (Alla började med 5000 marker).
Sen var det inte så mycket mer, fick sällan bra kort.
Spelade därför sällan. Kollade några floppar.
Blindsen ökade mer och mer vilket innebar press att spela mer och mer för att få en stabil stack.
Fick till slut KQ, synade. Träffade K på floppen.
Åkte ut mot hans AK.
Fixed limit, njaaa, inget för mig. lite kul men inte lika kul som no limit.
Om ca 20 minuter drar mitt SM-kval igång på Svenska Spel.
hittills 15 deltagare. Jag tror det är 1 plats till SM för var 20:e deltagare - vilket innebär riktigt dåliga odds Men men, ska försöka, om inte annat kanske man får en peng om man kommer t.ex på 4:e plats.
Jag vann ju 3000 iggår på en vanlig turnering, ska bara tillägga att för pengarna ska jag köpa Fifa09 till min Playstation3.
EDIT: Aj aj åkte ur SM-kvalet efter ca 15 minuter.
Fick AQ på hand. På floppen kom A Q J (2 par) Jag går all in.
Han synar med K10 och fick därmed stege på flopp.
Avslutade gårdagen (kvällen) med en 50 kronors turnering.
Alla började med 3000 marker. Jag hade egentligen inte tid att spela för jag skulle upp snart på jobbintervju. Så, det första jag gör är att gå all in, alla lägger sig. Sen fortsätter jag att spela tok-aggressivt i turneringen, jag gör två riktigt bra bluffar, varav en är motståndaren med till turnen efter att två kungar kommit upp haha han blev "lite" upprörd enligt chatten när jag (enligt tradition) visar upp bluffen (men även när jag har bra kort också). Efter att ha gjort två riktiga kanon-bluffar så får jag kort därefter en stege på floppen. Jag har ju som sagt visat att jag bluffat tidigare så jag går all in ännu en gång och hoppas han (en annan kille) har sett att jag bluffat tidigare, det borde han ju, eftersom jag visade korten. Då säger han "hmmm, du bluffar nog" säger han, han verkar fullt medveten om att jag ev. bluffar igen, men han synar inte, haha, nej då, han lägger sig.
Mitt aggressiva spelande förklarade jag - för att jag skulle upp snart och orkade inte spela efter ett SM och ett SM-kval så jag i princip skänkte bort min stack när de förstod att jag bluffade ofta vilket jag även visat dem efter. Det var en skojig kväll och jag skrattade mycket för mig själv efter bluffar och annat.
Jag lärde mig också att aggressvt spelande kan vara mycket effektivt, men också mycket farligt. _________________ Let's roll... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerVargen
|
Skrivet: Lör Nov 08, 2008 11:10 Rubrik: |
|
 |
godmorgon *gäsp*
Försöker vända tillbaka på dygnet.
Var på jobbintervju iggår, tyckte det gick bra.
Idag är min pokerturnering på svenska spel som jag arrangerar.
inte en enda anmäld, jo 1 - fast det är jag och klockan är 10.00
turneringen börjar 14.15
Vi får väl hoppas att... EDIT: Oj precis NU anmälde sig en till, då blir det ju iallafall en HU hehe Jo...vi får hoppas att myten stämmer att pokerspelare alltid är ute i sista sekund _________________ Let's roll... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerVargen
|
Skrivet: Fre Nov 14, 2008 04:17 Rubrik: |
|
 |
vann 1878 spänn i 50+5, 221 deltagare, Svenska Spel.
kom på 2:a plats. _________________ Let's roll... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Nov 14, 2008 09:24 Rubrik: |
|
 |
| PokerVargen skrev: | vann 1878 spänn i 50+5, 221 deltagare, Svenska Spel.
kom på 2:a plats. |
Grattis!
Kom ihåg det nästa gång du gnäller över en utdragen KK och riggade floppar. Du hade förmodligen också tur någon gång under denna turnering, eller? (menar inte att det inte var skicklighet. Bara att det brukar behövas en kombination för att gå långt). |
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerVargen
|
Skrivet: Fre Nov 14, 2008 09:28 Rubrik: |
|
 |
att slumpmaskinerna borde vara bättre, de andra kallar det "riggat", inte jag
ja jag hade extrem tur ibland, träffade bl.a 9:an som jag behövde till min stege haha, en kille som inte äns var med i spelet blev lite..."upprörd"
så...som jag sa "vill inte ha det såhär även om det gynnar mig själv"
jo, du har rätt en bra kombination är kanske nödvändigt för att gå långt.
(min tanke sammanfattat är bara att jag tycker det händer lite för "häftiga" grejer lite för ofta på Svenska Spel. Det är vad jag tycker, samtidigt tycker jag sett andra "klaga" eller sagt det också)
Idag spelar jag SM-kval 12.15 till Poker-SM Online 2008
Värmer upp med en 50+5, 57 deltagare regular dårå.
(och ottan samt en annan turnering, åkte ut rätt fort efter det kom upp 4 st ruter och i den andra åkte ut mot högre färg
Just det: Missa inte turneringen för Spela Pokers medlemmar som är nu ikväll (läs sepparat tråd). "Medtag egen dryck"  _________________ Let's roll... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerVargen
|
Skrivet: Fre Nov 14, 2008 13:17 Rubrik: |
|
 |
Sååå...då var SM-kvalet igång.
26 deltagare. 1(!!!!) plats till SM.
andra plats: 600 spänn haha
insats: 100.
Lycka till Vargen.
Vargen: - Tack _________________ Let's roll... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerVargen
|
Skrivet: Fre Nov 14, 2008 15:22 Rubrik: |
|
 |
Har spelat SM Kval.
åkte ut när jag låg sist: 8:e plats.
Köpte typ 3-4 rebuys för 100 spänn.
Inte bra. Men ligger såklart fortfarande mycket plus.
Problemet är bara att jag inte kan föra in nå mer pengar för jag har tagit ut hela tiden eftersom (av nån anledning) när jag vunnit och det finns en gräns på hur mycket man får sätta in per vecka...så nu måste jag spela några turneringar för att ha råd med ett nytt SM kval. Nästa SM-kval är klockan 15.45 och kostar 250 spänn. Jag har 99.50.
Det är i sådana här lägen vi får se hur duktig pokervargen verkligen är
Upp till bevis, måste spela SM! 1 h och 15 min på mig. _________________ Let's roll... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Fre Nov 14, 2008 21:40 Rubrik: |
|
 |
Blev ingen turre ikväll....gissar dels på bristande intresse..men också att ditt konto var tomt på Svs..
Får bli en annan gång //Macess _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
|