| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Greenbay

|
Skrivet: Tis Aug 10, 2010 13:20 Rubrik: |
|
 |
| freddiv skrev: | | only_bridge skrev: | Spelade som vanligt löst och inte riktigt helt koncentrerat nu under eftermiddagen. Men det gäller att vinna rätt satellitturnering, och det gjorde jag .
Så ett par hundra plus blev det iallafall.
Jag verkar spela bättre i dyrare turneringar. Antar att det beror på min koncentrationsgrad.
Spelar mer och mer 10+r och 20+r, och allt mer sällan 2+r och 3+r.
När man kollar vilka jag lirar mot borde jag inte ha en chans, men som sagt, det har gått rätt så bra hitills. (har bara spelat så högt i en knapp månad, så jag kanske bara har flyt.) |
Samma med mig, blir bättre i dyrare, tror att man tänker mer på pengarna och kör mer safe, medans man i små buy-in turrar spelar på alla kort som är lite värde i  |
+ att de flesta tänker så och då blir det generellt lösare spel och man vinner oftare med händer man inte vinner med i de dyrare turrarna. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tis Aug 10, 2010 20:25 Rubrik: |
|
 |
Eftersom det gick så bra i den där turneringen igår fortsatte jag spela sådana. Men hade inget flyt, och då märkte jag nackdelen med att spela den typen av turneringar. När det inte går som man vill flyger det iväg rätt så mycket pengar. Backade väl en 400$.
Men idag började lika bra som igår, så nu känns det ändå rätt så bra.
Man måste ju våga chansa och testa lite för att se, och att svingarna då kommer är väl inte så konstigt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tor Aug 12, 2010 03:03 Rubrik: |
|
 |
Inte mycket som gick rätt idag. Hade min största backdag nånsin. (Om man inte räknar när jag åkte ur WSOPME.)
Dessutom hände en hel del negativa saker IRL just idag. En riktigt pissdag m.a.o.
Men igår hade jag åandra sidan min största plusdag, sen jag vann WSOPME-paketet. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Fre Aug 13, 2010 01:47 Rubrik: |
|
 |
Har varit med om den sjukaste svängningen hitills i min pokerkarriär.
I tisdags gick det väldigt bra, och jag plussade ganska mycket.
Dagen efter, d.vs. igår, gick verkligen allt helt fel. Spelade ingen roll vad jag gjorde. Backade en helt sjuk massa pengar.
Och så idag har jag typ nästan vunnit allt jag försökt mig på.
Har aldrig varit med om nåt liknande förut.
Blir mörkrädd när jag tänker på hur mycket det har svängt de tre senaste dagarna.
Vet ju att det kan svänga väldigt mycket i turneringar, men om det skall svänga så här mycket kan det inte vara bra för hjärtat.
Inte konstigt att många duktiga pokerspelare tappar respekten för pengar.
Så jag vet inte om jag nu borde gå ner lite i nivå igen, till där det känns tryggare, eller om jag skall fortsätta spela på den nivå jag är på nu. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Lör Aug 14, 2010 07:41 Rubrik: |
|
 |
Efter de senaste dagarnas jo-joresultat bjöd gårdagen på lite mer sansat spel.
Men det var inte lätt att få nåt att stå. Tror jag förlorade med AK mot AQ all-in preflop säkert tio gånger.
Var back 800$ innan det började ljusna lite. Kämpade mig tillbaka, och slutade till slut back 80$.
Tråkigt att inte få sluta på plus, men det är väl som det skall vara. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Lör Aug 14, 2010 11:12 Rubrik: |
|
 |
Spelar du SNG och/eller MTT? Vilka turneringar?
Kul att det går bra! Får lära mig av dig  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Sön Aug 15, 2010 00:23 Rubrik: |
|
 |
| Jokehim skrev: | Spelar du SNG och/eller MTT? Vilka turneringar?
Kul att det går bra! Får lära mig av dig  |
Spelar nästan bara satelliter med återköp (eng. re-buys).
Kan bli rätt så många återköp ibland när man blir utdragen och tiltar, (eller bara kortdöd och uttråkad), men samtidigt väldigt lönsamt när man får andra att tilta...
När jag säger att jag har jättestora svängningar är det lite relativt.
Det är inte ens i närheten av variansen som ett pokerproffs har.
Men jag är egentligen ingen gambler, och har inte vant mig vid svängningarna än. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tor Aug 19, 2010 00:35 Rubrik: |
|
 |
Har inte spelat poker sedan i lördags. Undrar om jag fortfarande minns hur man gör.
Kommer kanske spela några dagar till den här månaden, och nån sporadisk turnering, (svårt att låta bli ), men blir nog inte så mycket mer för än i september. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Mån Aug 23, 2010 01:36 Rubrik: |
|
 |
Missade dagens Mania. Passade inte in i mitt schema.
Ändå spelat lite sporadiskt de senaste dagarna, svårt att hålla sig borta.
Resultaten har varit lite sådär. Gått både upp och ner så att säga.
En sak är säkert; jag suger på MTT's. Mina reads är off, och även när jag tror att motståndaren har nåt så skall jag absolut försöka bluffa. Speciellt mot den enda stacken som täcker mig.
Vet inte, men känns som att jag spelar mycket sämre nu, än vad jag gjorde för ett och ett halvt år sedan.
Donkar bort så mycket marker ibland att det bara är larvigt, och helt i onödan. Fattar inte hur jag kan vara en vinnande spelare, men det är jag, tror jag. Litar faktiskt inte riktigt på det. Kanske jag bara har tur.
Men tur är bättre än skönspel antar jag  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tis Aug 31, 2010 01:23 Rubrik: |
|
 |
Nu är jag tillbaka från min 'semester' från pokern.
Har inte kunnat hålla mig borta helt, utan har spelat ett par turneringar, men mest har jag ägnat mig åt annat.
Tänkte jag skulle försöka få till en bra avslutning på den här månaden. Får se hur det går. Brukar inte spela speciellt bra när jag inte spelat på nån vecka, men det är väl bara att spela sig tillbaka. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Ons Sep 01, 2010 05:42 Rubrik: |
|
 |
Sådär nu är jag tillbaka, och har avslutat ännu en månad.
Dagen började riktigt dåligt. Jag spelade alldeles för löst, och samtidigt blev jag utdragen en hel sjuk massa gånger när jag fick in pengarna som favorit.
Men i slutet lyckades jag vända på steken och fick till ett rätt så hyggligt dagsresultat.
Den här månaden har jag verkligen gått upp i nivå. Förut kunde jag omsätta 1500$ på en månad, och nu kan jag nästan omsätta så mycket på en enda dag.
Det har inneburit en hel del svingar som jag ännu inte vant mig vid, men kommer nog bli bekväm med det tids nog.
Det stora sorgebarnet har varit vanliga MTT's. Där har jag backat mer än vad jag vill kännas vid. Jag vet att jag spelar mina MTT's helt fel. Re-raisebluffar den enda stacken som har mer marker än mig, när jag har skaffat mig en hygglig stack. Bluffar för mycket, och synar för mycket. Spelar många händer alldeles för aggressivt.
Trots att dessa inte funkat gör drömmen om storklonken att jag fortsätter försöka.
Vet ju om många av de fel jag gör, och nån gång borde jag väl lyckas tura hem nåt.
I övrigt har det varit en riktigt trevlig pokermånad. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tor Sep 02, 2010 04:17 Rubrik: |
|
 |
Ny månad.
Tänkte jag skulle köra nåt nytt här i bloggen.
Kommer vara rätt så förvirrande för alla inklusive mig.
Leker plump.
Bjuder x antal hundra $, vilket är lika med summan av dagens inköp.
Sedan beror det på mitt resultat den dan om jag plumpar eller ej.
Idag har jag spelat massor, men trots detta bara drygt 200$ i inköp.
Bjuder sådeles 2 idag.
Vilket jag rodde hem så 12 poäng till mig. (kör med att man lägger en etta framför budet när man går hem.) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Fre Sep 03, 2010 03:38 Rubrik: |
|
 |
Hm jag kanske omsätter mindre än vad jag tror.
Bjöd en etta idag, och spelade hem den.
så dagens resultat: 11
Har börjat utveckla en viss skräck för att bli utdragen. Om det finns nån chans att motståndaren träffar nåt sitter jag där med hjärtat i halsgropen. Nån annan som känner igen sig? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Lör Sep 04, 2010 03:36 Rubrik: |
|
 |
Började jättebra idag, men sedan var det tuffare.
Plötsligt fick inget stå. Helt enkelt variansen som kom ifatt mig...
Omsatte 4hekto$, och blev därför 4 som jag bjöd, vilket blev plump.
resultat hitills:
12
11
plump (4) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Sön Sep 05, 2010 04:52 Rubrik: |
|
 |
Kunde blivit en riktigt trevlig dag, men det ville sig inte riktigt.
Blev 4 i bud, och plump.
Resultat hitills:
12
11
plump (4)
plump (4) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|