| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
neophron
|
Skrivet: Fre Okt 16, 2009 22:26 Rubrik: Dagbok Neophron |
|
 |
Jag kände att det var dags att skriva ner några rader om mitt pokerspelande, speciellt nu eftersom det går bra nu, det är lite roligare att dela med sej av sitt spelade då
Jag börjad spela på Expekt för ca 5 år sedan och har kört till och från sedan dessspelat 6 mån, pausat 6 mån osv Jag har testat allt, MTT, SnG ,Cashgame, Omaha, stud mm mm för att hitta vad jag är bäst på, det har gått åt mycket tid för att lista ut vad som passar . Nu är jag arbetslös och har haft mycket tid att spela och fundera på vad jag vill med mitt spelande. Det kanske låter lite naivt, men det finns inget jag gillar och har så mycket talang för som pokern, det kanske säger mer om mitt kunnande i andra ämnen än min pokertalang,men ändå
Jag vill leva på pokern i framtiden och jag tänker försöka att göra det genom att spela MTT, om det lyckas vet jag inte, men jag har ju inget att förlora på att försöka. Jag har ingen stor rulle att börja med, utan får gå den långa hårda vägen.
Senaste tiden har det gått grymt bra, vinst i ligafinalen på William Hill som anordnades av ett annat forum gav 540$ . SP Mania(den andra turnerningen)på BWIN kom jag 2:a och fick 177$, förra Sp mania som spelades på Betway blev det en 3:e plats och 270$ Sedan en 2k garanti på Pokerworld där en 7:e plats gav 88$ och idag kom jag 4:a av 366 på William Hill och det gav 254$.
Tidigare satt jag och körde 3-4 turneringar samtidigt, men nu har jag gått ifrån den taktiken och fokuserar bara på 1 åt gången, det är mest lönsamt för mej har det visat sej.
Jag har lagt ner mycket tid på att hitta siter och turneringar som passar mej och min budget, helst vill jag spela mot ca 300 spelare och inköpen ska ligga på max 10$, en topp 10 plats ska ge minst 50$, helst runt 100$ William Hill är sidan som passar mej bäst, justnu dagtid har dom flera garantiturneringar som är perfekta för mej och på söndagar är det ju SP mania som gäller, grymt bra värde i dom turneringarna.
Bäst jag slutar skriva nu, det blir mer en roman än en dagbok annars  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Fre Okt 16, 2009 23:38 Rubrik: |
|
 |
Låter som det går bra för dig just nu.
Förutom spelapoker.se turneringar finns det t.ex. turneringarna som Betsson kör nu där de adderar kvalbiljetter till Estoril till prispotten. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Lör Okt 17, 2009 02:18 Rubrik: |
|
 |
| Lycka till! Lägg gärna upp lite händer |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Sön Okt 18, 2009 11:30 Rubrik: |
|
 |
I går blev det en 4000 gp och en 5000gp på William Hill, 10 resp 20$ i inköp och ca 350 spelare i båda, det blev en 17:e plats i 5000gp´n som gav 52$, det gick alltså lite plus, men jag hade hoppats på mer.
Har fastnat för Trial HD på Xboxen, sjukt beroende framkallande, det enda spel(förutom rockband) som fått min tjej att frivilligt sätta sej ner och spela.
Lyssnar nu på Amorphis - Eclipse, väldigt underskattat finskt band , lite åt proggressive hållet, påminner starkt om Paradise Lost, fast bättre! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Sön Okt 18, 2009 15:43 Rubrik: |
|
 |
++ för din musiksmak.
Måste väl ta och kolla upp Amorphis, men bättre än Paradise Lost..är svårt, åtminstonde tidiga med låtar som Gothic mm mm.
Gl med pokern //Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Sön Okt 18, 2009 21:56 Rubrik: |
|
 |
SP mania gick inget vidare, låg i toppen i början, men sedan spelade jag 99 aggressivt, en höjde 2xbb en callade och jag gick allin med 99, jag hade dom täckt gott och väl och låg då 7:a, annars hade jag tagit det lugnare, fick svar av aq, (hade hoppas att ingen skulle syna )och han träffade två damer. Då gick luften ur mej, var inte riktigt taggad idag, jag brukar inte ge upp så lätt. Väntade bara på en bra hand så jag kunde dubbla upp, Ad10d fick duga idag, men QQ callade och det var tack och adjö.
Inget bra spel från min sida idag, skulle spelat mycket lugnare som jag brukar. Tålamodet brukar vara min styrka. Tråkigt att åka ur för att man ändrar spelstil. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 00:23 Rubrik: |
|
 |
Orkade bara med en turnerning idag, hittade en på William Hill med £1000 added som hette Super Series £ 1000 Monday, den var restricted, för vilka vet jag inte, men jag kunde anmäla i allafall . 10£ inköp.
149 spelare, 20 platser betalda, jag kom 9:a och fick omräknat till dollar 130$. Kom till finalbordet som 8:a och blev helt kortdöd, sjönk till sista plats och när jag gick allin med Ac9C blev jag callade av BB med J2 off, givetvis kom en 2:a och jag var ute, inte mycket att säga om, jag hade bara 6000 och han 42000 så han hade råd att calla  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Mån Okt 26, 2009 21:56 Rubrik: |
|
 |
Oktober Poker Mania är färdig spelat, som det ser ut nu kommer jag 2:a, inte illa med tanke på att jag bara är nöjd med mitt spel i den första turneringen, och definitivt inte iåg, jag kom hem precis innan turren startade efter en lång dag, så jag var både seg och ofokuserad. satt och kollade på Vem kan slå Filip och Fredrik samtidigt och gjorde grova missar, tex när 2 spelare checkade före mej efter floppen, jag raisade för att låtsas att jag träffade esset som dykt upp, inte så illa spelat kanske, jo för jag hade helt missat att 2 spelare efter mej var kvar i handen, fick en stor reraise mot mej och tvingades lägga handen.
Låg och sladdade i botten hela turneringen med 80 kvar låg jag 78, med 50 låg jag 48 och så höll det hela tills vi var 23 kvar, då låg jag helt plötsligt på 16 plats, jag lyckades snubbla mej igenom nästa hela turneringen på nått konstigt sätt. Fick Ak i tidig position, höjde 3xbb och fick 2 call. Planen var att inte riskera något om jag inte var helnöjd med floppen. K J 10 och tyvärr så tycket jag att det var en fullträff, för att inte låta motståndarna få för sej något så gick jag allin , första spelaren foldade, men den andra hade 10 10 . Åkte ur 3 platser innan bubblan, lite surt efter min upphämtning, men jag förtjänade inte bättre faktiskt.
Den här veckan jobbar jag, vilket jag i vanliga fall brukar slippa, så poker blir nog lite lidande. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Tis Nov 03, 2009 23:39 Rubrik: |
|
 |
Är sjukt trött på kvällarna så jag har knappt hunnit spela nått, men lite plus har det blivit.
Det här har inget med poker att göra, men här kommer en lista med folk eller saker som kan dra åt h-vete
Dillchips, Queen,Stylade bilar, Maia Hirasawa,Rix Morgon Zoo,Wurth reklamen, T9, Bloggar, Värmländska, Östgötska och Dalmål, Kikki Danielsson, Ensam mamma söker, Kaffe, Laddarna till Ericsson telefoner, Tomater, Harrys, Vätternrundan, Lars - Åke Lagrell och Lars Lagerbäck, Regeln att gångare har företräde vid övergångsställ, Bugg(dansen), Twitter, Leggings, TV 4 , Peter Haber,Dressman, HipHop, trekvartsbyxor, Cykelhjälm på folk över 12 år , eniroreklam(både tv och radio), Arsenal, Svensk film, reflexväst på mcförare, wunderbaum, , kantareller, dragspel, golden retriver, innebandy, bandy, speedway, Rolling Stones, religion. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Tor Nov 05, 2009 12:39 Rubrik: |
|
 |
| Jag håller med på allt utom Queen, Rolling Stones och värmländska. Jag stödjer tesen om att det inte skulle finnas några krig om alla pratar värmländska. (och då är jag själv norrlänning) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 18:05 Rubrik: |
|
 |
Poker har verkligen blivit lidande dom senaste veckorna, jag har jobbat 3v med ett rätt fysiskt arbete(vilket passar mej illa:) Så när jag kommer hem och sätter mej ner och spelar så är jag för trött för att spela på topp, vilket innebär att jag precis gnetat mej ITM ett par ggr och inte varit nära desto fler.
Min tjej har tittat på när jag spela och säger att hon inte känner igen min spelstil, istället för självsäker och på hugget hela tiden har jag blivit feg och seg, så nu tar jag ett break(förhoppningsvis bara 1v) tills jobbet är över, det är ingen ide att sitta och donera pengar. Kroppsarbete gör en dum i huvudet tydligen. Precis innan jag började jobba spelade jag min bästa poker någonsin. kände att jag hade koll på allt och tvekade inte en sekund hur jag skulle aggera i alla situationer, det är en skön känsla när man spela poker och den nivån har jag inte varit på förut. Hoppas den kommer tillbaka.
Söndagar kommer jag givetvis fortfarande spela SP mania, men det är den enda turneringen.
Ska kolla in på shoppen och se om jag hittar några roliga böcker, andra platsen i Oktobers SP Mania gav 750:- att handla för. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Lör Nov 14, 2009 19:51 Rubrik: |
|
 |
Nu ska jag och min tjej iväg och spela lite poker tillsammans med några vänner, blir nog ca 8-10 st. Vi brukar köra några gånger per år om en liten summa pengar . Jag är den enda som spelar regelbundet men det brukar vara svårt att vinna ändå.
En raise 4xbb brukar bara innebära att alla limpar oavsett hand för att det är kul att vara med i en stor pott
Idag ska jag ändra min livetaktik lite, till skillnad från min onlinetaktik så är den inte riktigt fulländad
Kortblandaren(som är ett måste om man ska hinna spela fler än 5 händer per timma och markerna är packlade, nu drar jag. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Lör Nov 14, 2009 21:27 Rubrik: |
|
 |
Lycka till. Men det kanske kan vara bra för sämjan att inte utklassa kompisarna för mycket  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Sön Nov 15, 2009 02:08 Rubrik: |
|
 |
| only_bridge skrev: | Lycka till. Men det kanske kan vara bra för sämjan att inte utklassa kompisarna för mycket  |
Synd att jag inte läste din varning innan jag åkte, jag vann nämligen och kanske inte var den ödmjukaste segraren världen skådat
Bäst idag var nog annars min tjej som gick allin med AA och blev callad med QQ och 88, en 8 kom på turn när vi var 5 kvar , annars hade hon skaffat sej en rejäl stack, och hon kan vara brutal när hon väl kopplat greppet.
Nu ska jag regga mej på Sun Pokers(Ipoker) söndags turnering Vip Tournament (mercury +) 2500$ added och som nyreggad så får jag tillträde till den 4 söndagar i rad, ska tydligen ligga runt 150 spelare i den har jag hört, hoppas det stämmer. Skulle även köra en på Chillipoker som arrangeras av ett annat svenskt forum,men dom glömde adda dom 1000$ som utlovat så den hoppar jag över om dom inte får ordning på den, det är nog lika bra för den är oxå på ipoker och eftersom man inte kan köra 2 ipokerklienter samtidigt på en dator så hade jag fått köra på 2 laptopar, hade blivit lite bökigt men inte omöjligt . SP Mania på PAF ska det givetvis oxå bli, tyvärr så funkar jag bäst när jag kör en turnering åt gången, men med så mycket mervärde som erbjuds så är det svårt att inte köra ändå. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Sön Nov 15, 2009 02:23 Rubrik: |
|
 |
Känner igen det där med att spela för många turneringar samtidigt. Speciellt på söndagar är det svårt att välja vilka turneringar man skall spela, finns ju så många.
Fyra brukar vara en gräns för mig (beror nog på att det inte får plats mer på min skärm), men man märker ju helt klart att ens ROI går ner så fort man spelar fler än ett bord. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|