| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
neophron
|
Skrivet: Tor Dec 03, 2009 22:16 Rubrik: |
|
 |
Okej då,jag fortsätter väl då
Imorgon jobbar jag till lunch och sedan ska jag på anställningsintervju.
Det är hos min föredetta chef och jag tror inte det ska vara omöligt att få jobbet. Från ett jobb ute i kylan till ett varmt skönt kontor och bättre betalt, krävs inte många sekunders betänketid
Ingen poker på hela veckan och troligtvis inget förrän söndag, ska köra laserdome på lördag i 4 timmar, 20 pers, det ska bli sjukt roligt |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hermaniii
|
Skrivet: Sön Dec 06, 2009 18:23 Rubrik: |
|
 |
Låter bra att du fortätter
Laserdome brukar alltid vara grymt kul så ni hade nog trevligt.
Min pokervecka har inte varit vidare lysande bara några låga prisplatser på turneringar. Men hoppas jag får vara på rätt sida badbeats nästa vecka.
Hade ungefär medelstack i tre turneringar och mötte folk med större stack som slutade såhär
AK mot A9 allin preflop han fick in runner runner stege
KK mot AT kom QT8 blev allin efter floppen kom 9A
AK mot A4 kom AQ3 blev allin efter floppen kom 25
En var jag i pengarna dom andra två just utanför. Men man frågar sig hur dom lyckats komma så långt i turneringen när dom spelar sådär men man får vara glad att dom finns för man vinner förhoppningsvis oftast.
Lycka till ikväll. Lyckades faktiskt kom på prisplats förra veckan kanske en vändning i sikte?  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Mån Dec 07, 2009 21:15 Rubrik: |
|
 |
Hade en period där jag alltid åkte ut i samma situationer som du just beskrev, alltid i slutet när det började dra ihop sej mot dom stora pengarna, det var helt hopplöst. Jag mötte sällan nån i en allin situation där dom hade fler än 3 outs, men det var 3 outs för mycket. Man blir feg och tcveksam efter sådana smällar.
Igår körde jag en liten turnering, närmade mej pengarna och hade 88 när jag hade BB, alla la sej till SB som gjorde en 3x höjning, jag gick allin, (hade lite mindre än honom) och var säker på att han skulle stjäla blindsen, och trodde inte han hade bättre kort en mej, och mitt move borde göra det svårt för honom att calla utan en riktigt stark hand, det kändes även som ett bra läge att sätta ner foten och markera åt dom övriga att mina blinds var svåra att stjäla, han blixtsynade med A3 off, jag hade lätt foldat om jag varit i hans situation, men jag kanske är unik. Ett a kom på floppen, tack och adjö.
Idag blir det nog lite spel runt 22, ska inte jobba imorgon så det ska bli skönta tt sitta uppe i natt för första gången på länge.
Jag fick jobbet jag sökte och börjar i Januari.
Lazerdomen gick bra, 25st var vi, låg i topp flera omgångar och vann tom 1, överträffades bara av min sambo som visade sej vare riktigt grym. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Tis Dec 08, 2009 01:39 Rubrik: |
|
 |
Precis innan bubblan i en turbo rebuy, ligger i mitten får QQ, allin såklart.
Får 2 calls, A7 och A10, på floppen kommer ett A, 2 ess kvar i leken och givetvis kommer ett av dom. Svårt att vinna när inte en sån hand står, suck!!!!!!!!!!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
hermaniii
|
Skrivet: Tis Dec 08, 2009 13:13 Rubrik: |
|
 |
Grattis att du fick jobbet
Är väl så att folk i allmänhet har svårare att lägga händer vid mörkerkrig men skulle spelat på samma sätt men finns väl andra faktorer som kan spela in.
Gårdagens turnering låg jag som oftast ganska bra till efter rebuy perioden men spelade uselt i en hand. Vet inte riktigt vad jag höll på med. Tänkte jag skulle testa något nytt move men i efterhand ser det mest ut som ett tiltspel. Men fick inte igen någon badbeat som jag tycker jag har innestående  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Ons Dec 09, 2009 02:45 Rubrik: |
|
 |
Körde en 25000 gtd rebuy, inköp 10$ på Sun Poker (ipoker), hade 20$ som låg och skräpade på det kontot, när inköpet var betalt så räckte inte pengarna som var kvar på kontot till varken en rebuy eller addon, knappast idealiska förutsättningar , men det kontot kändes som jag både kunde ha och missta.
Körde extremt tight och tråkigt, ville hitta tillbaka till mitt stabila grundspel som saknats, jag har spelat alldeles för löst på senare tid, och det är inte en spelstil jag behärskar alls. Det blev ingen spännande turnering, spelade bara när jag hade bäst hand(vilket var sällan) och gled in på en 132:e plats av 1005 vilket gav 32$. Fick KK 2 ggr inom kort tid i mitten av turneringen, men då var bordet heldött och jag fick bara blindsen, det räcker inte bara med att få bra kort för att lyckas, motståndarna måste ha något spelbart.
Ingen av mina bästa prestationer, men jag hade tålamodet och fokuseringen jag saknat den senaste månaden under hela turneringen, klart ett steg i rätt riktning. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Tor Apr 01, 2010 10:06 Rubrik: |
|
 |
9 december var senaste inlägget och säkert senaste gången jag satt vid ett pokerbord .Men nu är det dags igen, min fjärde comeback under min pokerkärriär. Hoppas trenden håller i sej, efter varje omstart har jag alltid spelat bättre.
Jobbet jag har nu har extremt flexibla tider så nu har jag möjligheten att kunna spela poker utan att behöva tänka på vad klockan är.
Bankrullen är minimal justnu, pga den långa period av arbetslöshet tvingades jag plocka ut alla pengar. Det var surt eftersom jag lyckats öka den med 1500:-2000:- varje månad genom att spela MTT med låga instatser.
Körde extremt mycket i höstas när jag gick hemma och stämplade och hade riktigt fin form tills jag fick ett tillfälligt jobb, tyvärr visade det sej att det varit mer lönsamt att gå hemma och stämpla och dryga ut hushållskassan med poker vinster än att jobba.
När man kom hem var jag trött och dom få turneringar jag orkade/hann spela gick sådär. Det kändes oerhört bitter att slänga bort den nivån jag byggt upp på mitt spelande på ett tråkigt ,dåligt betalt jobb.
Jag vet inte hur det funkar för andra, men jag måste spela ofta får att hålla min form uppe, allt ska gå på autopilot och varje hand jag får ska vara solklart hur jag ska spela, när jag kommer in i zonen så känns det lätt och kul att spela poker
Det mentala är extremt viktigt för mej och den styrka som krävs för att jag ska prestera på topp tar tid att bygga upp när jag inte spelat på ett tag.
Jag presterar som bäst när jag har ett sjukligt högt självförtroende, när jag går in i en turnering med inställningen att jag är favorit att vinna och det är bara otur som kan stoppa mej. Uppfattningen om min egen kapacitet stämmer säkert inte överens med verkligheten, men jag har i allafall lyckats bättre när jag överskattad min förmåga än underskattat den:)
Premiär blir på söndag på Europoker(ongame), en $1500 added och en €2000 EPEC frirulle hos Everest, tänkte vinna platsen i Everest Poker Europeean cup på Gran Canaria, det låter som en skön start på det nya pokeråret  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Tis Apr 06, 2010 09:29 Rubrik: |
|
 |
Comebacken går sådär, lite ringrost gör att jag kanske inte är riktigt så vass som jag brukar vara(eller tror att jag brukar vara). När jag är i form så brukar jag sällan ångra hur jag spelat, men nu har jag redan gjort några dåliga spel, bla överspelat QQ 2 ggr, en hand jag åkt på så mycket stryk att jag borde lärt mej. Annars har det tuffat på , några ITM gör att rullen inte minskat i allafall.
Det som jag ångrar mest är hur dåligt jag körde i Eurpokers 1500$ GTD, där vi bara var 22 spelare, åkte tidigt där med just QQ mot AA tidigt. Jag körde 3 turneringar samtidigt och det var lite för mycket för mej just nu.
jag hade lite svårt att hålla 100% fokus, och det krävs för att jag ska få ut max av mitt spel. Typisk att alla bra turneringar börjar samtidigt, oftas 20:00 på söndagar. Åkte även ur EPECkvalet på Everest innan bubblan, jag hade ledningen ett bra tag men när QQQ vs 88 efter floppen inte höll så var det tack och godnatt. Hamnade ITM i Pokermania, men där var jag aldrig riktigt med i matchen.
Det positiva är att jag känner att det skitkul att spela poker igen och att jag känner att jag börjar få grepp om spelet igen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Mån Maj 17, 2010 11:19 Rubrik: |
|
 |
Jag har inte bloggat här på ett tag, men jag har spelat desto poker. Och det har gått bra, men lilla rulle jag startade på har vuxit från ca 450:- till ca 3500:- genom ett antal bra placeringar i turneringar. Jag har insett att jag aldrig kommer ha tålamod att bli bra på cashgame så jag har släppt det. Varför byta glamouren och spänningen i turneringarna mot slitet och nötandet vi cgborden?
Här några av höjdpunkterna
Site: Unibet
Spel: Beat the pro(bounty på Glimne, Rahm, Norinder och Henriksson)
Inköp €2+€2
Spelare: 45 st
Platser betalda 5 st
Placering 1:a
Vinst € 80
Site: Everest
Spel: SP Mania $1000 gtd
Inköp: $11
Antal spelare: 77 st
Platser betalda :25 st
Placering 7:a
Vinst $79 |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Tis Nov 09, 2010 10:22 Rubrik: |
|
 |
17 maj var senaste gången jag bloggade, tiden går fort när man har roligt.
Vad har då hänt sedan sist? Fast anställning har det blivit på IT-företaget som jag hade praktik på och trots att det inte är något höjdarjobb så är det en fast inkomst och det är ju inte det sämsta
Hur ligger det då till med mitt pokerspelande, jo det spela lika mycket som tidigare och jag har bla vunnit en $12,500 gtd på 888 som gav runt $3 800 så det har varit ett bra år.
Jag har även skaffat ett till jobb vid sidan om mitt ordinarie, jag jobbar numera i pokerbranschen kvällar och helger som redaktör, översättare mm.
Det är ett jobb jag stormtrivs med och jag hoppas kunna jobba heltid med det inom en snar framtid.
Det var väl en lite sammanfattning av läget och vi får se om jag kan uppdatera bloggen mer regelbundet i framtiden . 6 månader mellan inläggen är kanske lite för lång tid. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Tis Nov 09, 2010 23:06 Rubrik: |
|
 |
| neophron skrev: | 17 maj var senaste gången jag bloggade, tiden går fort när man har roligt.
Vad har då hänt sedan sist? Fast anställning har det blivit på IT-företaget som jag hade praktik på och trots att det inte är något höjdarjobb så är det en fast inkomst och det är ju inte det sämsta
Hur ligger det då till med mitt pokerspelande, jo det spela lika mycket som tidigare och jag har bla vunnit en $12,500 gtd på 888 som gav runt $3 800 så det har varit ett bra år.
Jag har även skaffat ett till jobb vid sidan om mitt ordinarie, jag jobbar numera i pokerbranschen kvällar och helger som redaktör, översättare mm.
Det är ett jobb jag stormtrivs med och jag hoppas kunna jobba heltid med det inom en snar framtid.
Det var väl en lite sammanfattning av läget och vi får se om jag kan uppdatera bloggen mer regelbundet i framtiden . 6 månader mellan inläggen är kanske lite för lång tid. |
Grattis till ett bra liv tydligen.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Tor Nov 11, 2010 09:03 Rubrik: |
|
 |
Tack så mycket! Lite rolig eller hur man nu ska uttrycka det är ganska direkt efter jag postat inlägget var att jag fick besked om att jag blivit uppsagd och slutar den 10 dec. Så så jäkla bra är inte livet  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Fre Nov 12, 2010 02:08 Rubrik: |
|
 |
| neophron skrev: | Tack så mycket! Lite rolig eller hur man nu ska uttrycka det är ganska direkt efter jag postat inlägget var att jag fick besked om att jag blivit uppsagd och slutar den 10 dec. Så så jäkla bra är inte livet  |
Du fick inte paketet då? Det brukar vara en hit, Själv drar jag till Paraguay imorn och sen vidare till Antarktis  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|