| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Mån Jun 30, 2008 01:13 Rubrik: |
|
 |
Ah. Sorry. Läste 6300 dollar, inte 63000 svenska. För mycket dollar i huvudet Då stämmer det bra. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Mån Jun 30, 2008 04:25 Rubrik: |
|
 |
| Kan tänka mig att de pengarna ihop med äran att komma så högt upp i ett wsop event känns jvligt nice eller hur.Var spännande och följa dig också måste jag säga.Kändes nästan som ja va där.Hade jag bara fixat everestturren där så hade jaga vrt dte oxå.Får bli nästa år.*drömmer* |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Tis Jul 01, 2008 19:36 Rubrik: |
|
 |
Lite uppdateringar sen i lördags. Söndagen spenderades på diverse shopping. Först åkte vi till Fries som är en stor butik med elektronik. Jag köpte inget men de andra handlade lite Ipods och annat. Var ganska hyfsade priser. En Ipod touch 32 gig kostar $499, 2000 kr billigare än i Sverige alltså.
Las Vegas Outlet blev det efter det och det är ett ritkigt stort köpcenter med mängder av affärer. Bra priser finns också. Var intressant att gå med två sneaker-fantaster. En köpte 4 par vita sneakers. Jag köpte ett par addias som kostade ca 250kr. Hittade också mängder med leksaker så jag hoppas att barnen blir glada när jag kommer hem.
Söndagen avslutades med en god steak på hotellet. Riktigt bra vin fick vi in då Pär jobbat på systembolaget och har ett stort intresse i vin.
Jag hade svårt att få en känsla för att spela $1500-eventet igår. Jag kände inte alls att åka bort och spela den. Så jag litade på magkänslan och spelade en Deep Stack Extravaganca på Venetian istället. 12 000 i startmarker, och blindsen börjar på 25/50 med 40 minuters nivåer gjorde att man kunde spela på ett helt annat sätt än i WSOP där man startar med endast 3000 i $1500 eventet, samma blind och 1 timmars nivåer.
Jag dubblade ganska snabbt men förlorade det mesta när jag floppade set i treor. En går all in och jag synar. Han har AA och tyvärr så kommer A på river.
677 spelare, 63 i pengarna. Tyvärr så åkte jag på 34e plats då mina AK inte fick träff mot 99. $686 i vinstpengar. Var dock ganska bra betalt åt vinnaren som får ca $50k.
Idag blir det nog lite soft igen. Tänkte dra ut på shopping på Ceasars, Venetian och Planet Hollywood. Ikväll har Bwin middag på Mandalay Bay som jag är inbjuden på. Alltid trevligt att träffa lite nya personer.
Har en tripp ut till Grand Canyon planerad. Vet inte om det blir i morgon eller på torsdag dock. Fredag är hemresedag, känns både skönt och lite stressande. Finns så mycket man vill göra här. Samtidigt så saknar man familjen något oerhört. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Tis Jul 01, 2008 20:05 Rubrik: |
|
 |
Just det. Har ju glömt att skriva om själva WSOP. Jag plockar ut nåra händer.
Första nivån var 400/800 och jag hade då alltså 76 300.
Jag får 88 i bb och det är höjt till mig. Jag synar och floppen är 5,6,7 med två klöver. Jag synar en bet men då det kommer ett klöver till på turn ger jag upp och båda checkar. River klöver A och jag ger upp potten.
Handen efter får jag JJ på sb och reraisar. Vann där.
Nivå 1000/2000
UTG höjer jag till 6000 med TdTh. Syn av knappen som är short. Floppen kommer 2,3,4 alla i ruter. Jag ställer honom och han synar med KQ med ettt ruter. Turn T och river blank. Stack: ca 83k
En timme in på dagen får jag min första walk, på hela turneringen.
15 minuter före paus Höjer jag till 6000 från UTG med AA. En short synar (har ca 15k bakom) och bb höjer med 16k. BB har ca 35k bakom. Jag väljer ratt gå all-in då jag förutsätter att någon av dem, i alla fall BB måste gå med. Tyvärr så lägger sig båda och jag går till paus med 112k i stack.
1500/3000 - 400 Ante
Samma kille som höjde mig när jag hade AA går all-in från knappen. Jag kikar ner på AA i bb och synar. SB var riktigt nära att syna där, hade varit ännu mer välkommet. Han har 99 och mina AA håller. Stacken uppe på 142k.
En kille som började dagen på 120k går all-in för de 21k han har kvar. Hittils har han spelat konstigt och förlorat mängder av potter till andra par osv. Jag synar från sb med 88. Han har JTo. Detta är handen som couchboy postade. Dock tror jag att det var en J på floppen och 8an på turn enligt mina anteckningar.
Förlorar en pott när jag går upp med 66 mot AT. Jag höjer till 10k, han går all-in med ytterligare 21k. Jag synar och tyvärr så kommer A på floppen.
Vid color-up vid 17 har jag 182k.
2000/4000 - 500 Ante
Synar höjning på 11k med KQ från sb. Floppen kommer K,J,9 med två spader. Jag checksynar 14k eftersom jag vill hålla nere floppen. Turn kommer spader A och båda checkar. River blank och jag bettar ut 28k för att representera färgen. Efter mycket lång tid då han varit på väg att slänga sin hand två gånger synar han till slut. Han har KK. Många var visst helt övertygade om att han skulle lägga sig.
Tung hand och jag är nere på 139k med 79 spelare kvar.
Middag och jag har avg med 125k
Korttorka ordentligt efter middagen. Det enda jag får är AQ som jag går all-in med efter höjning. Han lägger sig.
Lyckas få någon pott men får inget moment i spelet. Detta utan att få så mycket som ett par gör att det blir svårt.
Sista handen kikar jag ner på A9s UTG+1 och ställer. Bästa handen jag sett på mycket länge. Tyvärr så vaknar bb med AQ och jag får ingen hjälp och äventyret är över...
Kändes lite tungt då jag hade bra med marker med förlorade några nyckelpotter. Börjar dock sjunka in så att man är nöjd i alla fall. Efter turneringen var det ganska tomt.
Efter att ha spelat 14 timmar första dagen och 8 timmar andra så måste jag säga att jag är imponerad över exempelvis Doyle som fixar att göra detta i en vecka. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Sön Jul 06, 2008 19:58 Rubrik: |
|
 |
Hemma igen.
De sista dagarna blev ganska lugna med lite sightseeing, shopping, middagar osv.
Tisdagen var det middag med bwin på Mandalay Bay. Trevligt tillställning med god mat och lite uppträde. Middagen var för alla som kvalat genom bwin, Pokerroom och EuroPoker. Det verkar som om om deras paket är ganska trevliga då det var en hel del evenemang de bjöd på. Ett exempel var att åka ut till golfbanan vilket kostar en hel del att göra själv.
Efter middagen stack jag, Pär och Jesper till Studio54 på MGM. Riktigt go nattklubb och inte alls så packat som man är van att vissa nattklubbar i Vegas är.
Sista dagen var en höjdpunkt då vi åkte ut till Grand Canyon.
Vi la till så att vi fick en landning med lite champange nere. Piloten vi flög med hade gjort 3 rundor i Irak och det märktes väl att han visste vad han gjorde. Det fräckaste var när vi lyfte från Grand Canyon och gjorde en lågsniffning samtidigt som theme-musiken från Airwolf ljöd i lurarna.
Rekommenderas till alla som är i Vegas, men ta landningen för att verkligen förstå hur storslaget det är. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
MrMagic
|
Skrivet: Mån Jul 07, 2008 07:46 Rubrik: |
|
 |
Stort grattis kompis och välkommen tillbaka hem!
Hittade hit till forumet först idag och ha läst alla inlägg. Fantastiskt bra jobbat och härligt och kunna följa dig under resan. hoppas vi får träffa dig snart i Rby  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
malmen
|
Skrivet: Tis Jul 15, 2008 14:25 Rubrik: |
|
 |
| Lobtec skrev: | Hemma igen.
De sista dagarna blev ganska lugna med lite sightseeing, shopping, middagar osv.
Tisdagen var det middag med bwin på Mandalay Bay. Trevligt tillställning med god mat och lite uppträde. Middagen var för alla som kvalat genom bwin, Pokerroom och EuroPoker. Det verkar som om om deras paket är ganska trevliga då det var en hel del evenemang de bjöd på. Ett exempel var att åka ut till golfbanan vilket kostar en hel del att göra själv.
Efter middagen stack jag, Pär och Jesper till Studio54 på MGM. Riktigt go nattklubb och inte alls så packat som man är van att vissa nattklubbar i Vegas är.
Sista dagen var en höjdpunkt då vi åkte ut till Grand Canyon.
Vi la till så att vi fick en landning med lite champange nere. Piloten vi flög med hade gjort 3 rundor i Irak och det märktes väl att han visste vad han gjorde. Det fräckaste var när vi lyfte från Grand Canyon och gjorde en lågsniffning samtidigt som theme-musiken från Airwolf ljöd i lurarna.
Rekommenderas till alla som är i Vegas, men ta landningen för att verkligen förstå hur storslaget det är. |
Kan hålla med om Grand Canyon, det var verkligen helt fantastiskt och landningen gjorde det lilla extra.
/Sneakerfanatikern |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|