| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Aug 18, 2008 22:28 Rubrik: Dagbok - L8nite4tune live and kicking. |
|
 |
Jag får väl börja skriva lite för att säkra poängrullningen i SP Mania. Jag har lyckats väl än så länge ändå i och för sig. På 2 försök har jag kommit i pengarna båda gångerna.
Igårkväll var jag förutom SP Mania med i två andra forumturneringar. Alla dessa startade 20:00 eller nära däromkring. Det blev hett när jag hamnade på finalbord i samtliga. När dessutom det började tunna ut på 2 av borden (inte SP mania för där försvann jag ju först) var det till och med jobbigt att hinna med alla beslut som pockade på. Tyvärr slaskade jag bort större delen av min stack i den ena turren för att olika bord hoppade fram och störde men va fan.
När krutröken lade sig hade jag kommit ITM i allt jag ställde upp i. Omottligt stolt och ca $130 adderat till bankrullen lägger jag mig sover sött.  _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne
Senast ändrad av L8nite4tune, Tis Apr 06, 2010 02:09, ändrad totalt 9 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Mån Aug 18, 2008 23:36 Rubrik: |
|
 |
Välkommen till både spelapoker.se och SP Mania Ska bli mycket roligt att följa din dagobk. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tis Aug 19, 2008 09:44 Rubrik: |
|
 |
Jag jobbar eftermiddag denna vecka så jag tar ett förmiddagspass på Expekt. Jag får se om jag hinner posta lite resultat innan det är dags att dra till jobbet.
Nickar H8myx (fast hon är egentligen rätt ok...)
Var med i en $1 rebuy och åkte just. Utdragen av en gnällande kille som drog in runner runner stege mot mitt TPTK. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Ons Aug 20, 2008 12:23 Rubrik: |
|
 |
Tingen är emot mig. Körde en $7 rebuy på Expekt under mitt förmiddagspass. Jag spelade snortight och hade endast en checksyn på BB innan jag gjorde min andra av samma sort och floppar nötstegen. Som given tightast på bordet startar jag med check och får bara en minirais som jag synar med en till synare (bordets snitt var minst 3-4 bb höjning så det var vad jag räknade med). De två ruterna som kom på floppen blir naturligtvis 3 med turnkortet. Jag checkar och alla andra också. Gissa river.... Naturligtvis ruter och jag lägger ner mot en pothöjning.
Något varv senare utan spelade potter hittar jag JJ på UTG. Jag höjer upp 4ggr BB och får omslag av cut off som precis täcker mig. En syn visar 10 10 hos fi och floppen kommer med 10 så jag tar en snabb rebuy. Sitter som sig bör på BB och det kommer KK. Hehe nu tar jag igen på detta lösa bord. Men..... alla lägger fram till SB som synar mig men lägger sig snabbt mot min 4ggr höjning (han kunde väl satt mig på tilt där eller? Men nej då). Hmmmmm
Nåväl, jag är sb och plockar upp 10 10 (tredje pocket i rad!). Nästen UTG höjer upp 4ggr BB, en synare och jag synar också (känner mig lite jinxad och vill se A eller K floppen som jag räknar med). Floppen kommer dock alla kort under 10. Jag leder ut och trycker in allt och får syn av förstehöjaren. Gissa kort... Han har naturligtvis KK.
Inget för mig och det känns meningslöst att köpa in igen så det blir en sur sortie och avslut av mitt förmiddagspass. Får gå ut och sola istället!
Nästa gång sitter förhoppningsvis jag på andra sidan _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Aug 21, 2008 11:09 Rubrik: |
|
 |
Fick $10 av Party Poker och direkt var jag in och gjorde av med dem. Jag ökade upp dem på ett 0.10/0.25 bord till dryga 12 och sen tog jag direkt en $11 SnG. Hyperlöst bord med endast skitkort för mig. Plockade upp en QQ efter ett par varv och höjde upp och fick såklart omslag av bordets leading aggressor. Synen jag gjorde visade att jag var uppe mot A5 unsuited. Han täckte mig med 40 marker och träffade A på floppen.
Hehe, men tack för försöket Party.
Köpte in mig i en 5 dollars på Poker Stars istället och hamnade HU mot en kille som spelade väldigt likt mig. Bla i en pott där jag börjar satsa och han synar. Check - check på flop och jag betar rejält på turn då jag träffar minsta paret. Han synar dock och jag checkar river. Han betar ut 1/3 pott och jag steker en stund men synar till slut. Båda visar A3 och vi träffade 3:an på turn.
Chiplead pendlar fram och tillbaka men ingen blir för liten. Jag testar ett move med 89s och blir tagen med fingrarna i syltburken och efter det slaget får jag riktiga skitkort medan han flera gånger visar typ AJs eller pockets när jag lägger mig. Till slut måste jag gå in med nån skithand och han har A5 och får tvåpar. Härlig duell med en jämnstark motståndare där jag tyvärr fick vika mig.
Det är tillfällen som det här som gör att jag verkligen uppskattar det här med poker.
Note: A5 var tydligen min absoluta bane i gårkväll. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Aug 25, 2008 20:10 Rubrik: SP mania |
|
 |
Då har man slutfört den tredje maniakampen. Det här går ju alldeles brottsligt bra.... Kom in i pengarna igen och den här gången lite djupare än tidigare. Ett tag så kändes det nästan som allt skulle gå hela vägen.
Jag tror vi var 5 kvar och med några potter som gick min väg så hade jag plötsligt 2/3 av alla marker på bordet. Jag fortsatte att spela aggressivt (men inte tanklöst) med min jättestack. Tyvärr kom jag i kanske 3 showdowns där jag vad jag minns var favorit före flopp men där jag fick dubbla upp motståndaren. Ett tag vann bara minsta stacken potter. Jag menar absolut inte att klaga eftersom jag på vägen fram till finalbordet många gånger själv fick denna grace. Bara konstatera att i dessa till slut avgörande potter hade jag inte den rätta turen med mig.
Nedan följer banehanden nr 1. Får A5 och sätter Zoega på BB all in. Jag leder både före och efter flopp men sen blir det triss för Z och han har helt plötsligt chiplead. Att jag får tvåpar på river gör mig inte gladare direkt. Nämnas ska väl att jag bombat på liknande sätt kanske de tre senaste varven och vem blir inte trött på en sån motståndare och hugger tillbaka?
Starting a new hand (#1695190074)
Tex as Holdem NL 4000/8000 20080824 22:54:48 Server Table Spela Poker Mania, 196714925 Trny : $10+$1 ID: 1715342191
Place: N/A Win: N/A
Seat 3: H8myx ( 95,375 )
Seat 5: HBKoegas ( 39, 905 )
Seat 6: siminapoker45 ( 20, 720 )
H8myx posts Small Blind 4000
HBKoegas posts Big Blind 8000
Dealing cards Your cards 5d Ah [H8m yx ]
siminapoker45 folds
H8myx raises 40000
HBKoegas goes Allin 31905
Dealing Flop 6d J s Ad
Dealing Turn 6d J s Ad J c
Dealing Riv er 6d Js Ad Jc 5s
HBKoegas shows Qs Jh
Winner is H8myx 95
Winner is HBKoegas 79810
#EOG.
Jag är ändå oerhört nöjd med den tredjeplats som jag lyckades tillskansa mig. Jag hade säkert kunnat fega mig till en andraplats om jag inte fortsatt utmana trots en kraftigt decimerad markerstapel. Men, men oftast betalar sig aggressivt spel bättre än försiktigt dock inte i detta fall. Grattis till Zoega som reste sig från verkligen låga nivåer på finalbordet till en slutlig seger. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Mån Aug 25, 2008 23:31 Rubrik: Re: SP mania |
|
 |
| L8nite4tune skrev: | Då har man slutfört den tredje maniakampen. Det här går ju alldeles brottsligt bra.... Kom in i pengarna igen och den här gången lite djupare än tidigare. Ett tag så kändes det nästan som allt skulle gå hela vägen.
Jag tror vi var 5 kvar och med några potter som gick min väg så hade jag plötsligt 2/3 av alla marker på bordet. Jag fortsatte att spela aggressivt (men inte tanklöst) med min jättestack. Tyvärr kom jag i kanske 3 showdowns där jag vad jag minns var favorit före flopp men där jag fick dubbla upp motståndaren. Ett tag vann bara minsta stacken potter. Jag menar absolut inte att klaga eftersom jag på vägen fram till finalbordet många gånger själv fick denna grace. Bara konstatera att i dessa till slut avgörande potter hade jag inte den rätta turen med mig.
Nedan följer banehanden nr 1. Får A5 och sätter Zoega på BB all in. Jag leder både före och efter flopp men sen blir det triss för Z och han har helt plötsligt chiplead. Att jag får tvåpar på river gör mig inte gladare direkt. Nämnas ska väl att jag bombat på liknande sätt kanske de tre senaste varven och vem blir inte trött på en sån motståndare och hugger tillbaka?
Starting a new hand (#1695190074)
Tex as Holdem NL 4000/8000 20080824 22:54:48 Server Table Spela Poker Mania, 196714925 Trny : $10+$1 ID: 1715342191
Place: N/A Win: N/A
Seat 3: H8myx ( 95,375 )
Seat 5: HBKoegas ( 39, 905 )
Seat 6: siminapoker45 ( 20, 720 )
H8myx posts Small Blind 4000
HBKoegas posts Big Blind 8000
Dealing cards Your cards 5d Ah [H8m yx ]
siminapoker45 folds
H8myx raises 40000
HBKoegas goes Allin 31905
Dealing Flop 6d J s Ad
Dealing Turn 6d J s Ad J c
Dealing Riv er 6d Js Ad Jc 5s
HBKoegas shows Qs Jh
Winner is H8myx 95
Winner is HBKoegas 79810
#EOG.
Jag är ändå oerhört nöjd med den tredjeplats som jag lyckades tillskansa mig. Jag hade säkert kunnat fega mig till en andraplats om jag inte fortsatt utmana trots en kraftigt decimerad markerstapel. Men, men oftast betalar sig aggressivt spel bättre än försiktigt dock inte i detta fall. Grattis till Zoega som reste sig från verkligen låga nivåer på finalbordet till en slutlig seger. |
Jag var nog lågstackad redan när vi var 30 kvar men lyckades stjäla några potter som höll mig ovanför vattenytan in på finalbordet där jag intog sista plats. En situation jag inte är ovan vid eftersom jag ofta spelar i överkant tight - speciellt när det närmar sig ITM. Kunde avancera lite med 2 st allin som inte mötte syn (AA och KK) vilket klarade mig in i ITM - så jag kan hålla med om att jag hade lite flyt. Att sen få en raise som sätter mig allin på BB med 8BB-stack med QJo på hand - tja. Jag tycker nog att det är en mkt bra hand att syna med. Kan inte räkna med mkt bättre chanser med höga BB och bara 3 vid bordet. Skulle ju bara överlevt 3 varv i annat fall och på 9 händer så måste nog QJo anses spelbart. Hade på känn att den skulle möta Ax och kunde då räkna med en hygglig chans i slantsinglingen.
I övrigt var det ganska ordinärt spel på finalbordet utan särskilt spektakulära inslag. ABC-poker och inte alltför nesliga BadBeats. Och din roll som chipleader skötte du med den äran nästan hela vägen. Bara att samla styrkorna till den avslutande drabbningen på Unibet då...  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Aug 25, 2008 23:46 Rubrik: Re: SP mania och Cruise kval |
|
 |
| Zoegas skrev: | Bara att samla styrkorna till den avslutande drabbningen på Unibet då...  |
Jo man kan ju hoppas att man hamnar där också men det skulle väl kännas optimistisk om man "nätar" en ITM för fjärde gång på raken...
Den som lever får se.
För övrigt verkar jag vara inne i ett stim!
Som jag skrivit i en annan tråd var jag med och kvalade till Play Cherrys Poker Cruise ikväll. Och tänka sig...... Jag klonkade hem den! Först av endast 52 deltagare i denna freeroll. Min HU motståndare var påhejad av säkert 10 st i chatten (som dessutom dissade mig och mitt spel rejält) så det var ganska skönt när sista handens riverkort föll till min favör! In som Chiplead och ut som vinnare i HU.
Den senaste timmen har jag kollat in resealternativ för att ta mig till och från Ystad den 5/9.
Sanslöst och spännande att få va med och spela om €20.000 på en Polenfärja. Bara att börja drömma om nästa klonk. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Tis Aug 26, 2008 08:51 Rubrik: |
|
 |
Grattis till Kryssnings biljetten!!! Jag kommer med dig, min biljett ligger och väntar på Torsdag
Man får tydligen se upp rejält för dig, du verkar vara en riktig turnerings räv!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tis Aug 26, 2008 17:56 Rubrik: |
|
 |
| cmbellman skrev: | Grattis till Kryssnings biljetten!!! Jag kommer med dig, min biljett ligger och väntar på Torsdag
Man får tydligen se upp rejält för dig, du verkar vara en riktig turnerings räv!!! |
Tackar tackar. Jag hoppas du kniper en också.
Jag har spelat en och annan turnering men det är nog lite nyhetens behag. Tids nog lär ni er nog hur jag spelar och avlsöjar min förmåga på sin rätta nivå. (glad amatör)
Sen har hyfsat många potter gått mer min väg än andras just senaste tiden. Det där som man brukar kalla varians. Och man blir ju lika glad varje gång den jobbar för en. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Aug 26, 2008 22:03 Rubrik: |
|
 |
Stort lycka till med kryssningen, såg det inte förrän idag!
Bara hoppas stimmet håller i sig...eller snarare att du inte börjar tvivla på din framgångsrika spelstil...Se till att klonka hem det här nu!
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Sep 01, 2008 22:30 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Stort lycka till med kryssningen, såg det inte förrän idag!
Bara hoppas stimmet håller i sig...eller snarare att du inte börjar tvivla på din framgångsrika spelstil...Se till att klonka hem det här nu!
//Macess |
Tackar. Det känns riktigt kul att åka och jag kommer nog köra på i min normala stil. Det är ju fortfarande freeroll för mig så jag kan ju köra bort allt i första handen och ändå få sovplats, mat, dryck och se Polen. Om man sen klonkar är man väl i sjunde himlen när man kommer tillbaka. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Sep 01, 2008 22:52 Rubrik: SP mania |
|
 |
Ja, så var man tillbaka i den grå vardagen. Man har åter nått sin normala prestationsnivå. Ut nån gång på 30 talet i gårdagens turnering.
Jag blev aldrig vän med Unibet innan det var för sent och körde i stort sett shortstackad från start. Jag kommer inte ihåg varför men antagligen en dyr läggning på river eller nåt sånt. Ibland har man ingen timing.... Sen lyckades jag faktiskt hålla mig kvar längre än jag trott med några vunna påtvingade slantsinglingar. Men som oftast tar det slut när chansningarna blir för många.
Som vanligt tripplade jag med forumturneringar och två slutade abrupt och tidigt varav den ena i rubriken omskriven. Dock gick faktiskt kvällen plus eftersom den sista i raden av turneringar (på SvSp) gick hela vägen hem. Inte många med, inte jättemycket pengar, men nu har jag inköp till en hel rad turneringar i svenska rullen.
Senare på kvällen kollade jag på unibets sportbettingsida och upptäckte att jag ökat min rulle med nära 700 SEK. När jag satte in för att klara inköpet till gårdagens turnering så fick jag av någon för mig okänd anledning 250 SEK i bonus för betting. I villkoren som dök upp på skärmen stod att jag var tvungen att omsätta dem 3 ggr till odds över 1.4 för att kunna ta ut dem. Sagt och gjort spelar allt på en Chelsea match som trillar in, sen en Premier League match till och som avslutning Halmstad som vinnare mot IFK Norrköping igår. Alla matcher gick hem och 700 till mig. Såklart skickar jag in dessa på pokerrullen och har nu en slant att använda för kval till SM t.ex. Jag var nu tvungen att träna mer på Unibetläget och anmäler mig i en satellit till $175.000 GP. Det visar sig vara en rebuy men det kan jag ha råd med. Gnetar på och köper tillbaka en gång och satt och battlade speciellt med två vid bordet och vi knuffade våra marker fram och tillbaka mellan varandra. Till slut satt jag med trumfen och nu så kommer jag få skynda mig tillbaka från kryssningen eftersom söndagen inte bara bjuder på ny SP Mania utan också spel i $175.000 GP.
Stim stim stim. Hoppas det håller hela helgen. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Ons Sep 03, 2008 15:00 Rubrik: |
|
 |
Inte så mycket poker. Körde 2 SnG:s igår utan att nåt annat än jobbiga rivrar och taksiga hålkort. Det blev reparation av tak, klippa gräs och beskära äppelträd istället och sen var jag och fick en ny espressobryggare. Jag handlade en på Netonet lagerbutik för nån månad sedan. Den var en returex men stora klistermärken på kartongen upplyste att jag hade samma bytesrätt och garanti på den som om den varit ny och priset var nedsatt till mindre än hälften. Sagt och gjort en Krupps espressobryggare inhandlas för 600:-. När jag kommer hem och brygger första muggen sprutar det kaffe lite var stans men det som kommer i koppen är svagt och har inget skum... Jag åker tillbaka med den och berättar vad som hänt. De skickar den till lagning men när jag får tillbaka den är den inget bättre. Jag åker till affären igen och killen som tar emot mig ser min besvikelse i ögonen och lovar att när de får in på lager ska jag få en ny. Jag tänkte att det sa han väl för att få iväg mig... Men igår såg jag att de hade saldo av bryggare så jag åkte in för att snacka med dem. Hem kom jag med en sprillans ny och fullt fungerande espressobryggare. Mycket bra kundmottagande måste jag säga! _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Sep 04, 2008 16:47 Rubrik: Ferry feber |
|
 |
Eller kanske Cherry feber. Imorgon bitti går bussen mot Ystad och Pokercruise. Jag tänkte värma upp med lite livepoker på klubb ikväll och det ser ut som om det blir av.
I övrigt om kryssningen lär det bli typ 50 spelare som lägger €250 var i prispotten. Bland deltagare kan nämnas vinnaren av årets live SM i Tallin. Det blir en tuff och rolig natt imorgon.
Vi syns i manian på söndag. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
|