| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
SP_Mike

|
Skrivet: Tis Jan 31, 2012 21:55 Rubrik: |
|
 |
| Kan man inte va bäst får man va sämst, nåt sätt ska man utmärka sig. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Ons Feb 01, 2012 00:20 Rubrik: |
|
 |
Fan, jag som trodde de hade skrivit den uppochner.../bakochfram
(men jag hade nog mer marker än er när jag åkte) _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Feb 05, 2012 18:19 Rubrik: |
|
 |
Hade en sån där rolig happening igår.
19:15 reggar mig till 2 (*55 kr) turbokval, långlördag (220 kr) på SvSp, och bigger $11 på stars.
19:25 bredbandet lägger av. Märker efter en stund att modemet helt lagt av.
19:55 Har jag lyckats få igång mobila via telefonen på den andra datorn jag provar på.
Ena kvalet på SvS hade jag åkt ur (nr 22 av drygt 100 och 9 fick plats) vilket faktiskt inte var så illa pinkat ändå...
Andra kvalet kommer bordet upp med mig på BB (jag har för mig att den var 300) och 600 kvar i stacken med KQo. Det blir naturligtvis all in och jag får syn av en. Kommer inte ihåg men han hade nog A och jag får träff på Q! Jag klarar ytterligare 2 all ins och har faktiskt chans att klara biffen men sen åker jag med nån A-hand mot liten pocket. Lite valuta för pengarna fick jag ändå.
Stars är oerhört segt och jag kan knappt logga in. Kommer in och kan köra min turre ca 20 min sent men det går väl bara så där.
Långlördag. Nu är mobila uppkopplingen varm och spelandet går som på räls till jag blir flyttad. Nya bordet krashar typ 4-5 gånger och jag får starta om klienten (5 min) sen får jag upp bordet. Blir flyttad 3 ggr tot och varje gång samma sak. Alla värdsliga problem till trots tar jag mig sånär in i pengarna. På vägen drabbad av alla vanliga utdragningar och turflippar.
Nu har jag i varje fall provat min nödlösning så nästa gång blir jag nog mindre överrumplad när allt lägger ner. Hämtade nytt modem idag på Telenorbutiken så söndagsgrinden är räddad.
Förövrigt tyckte jag att rätt låtar gick vidare i melodifestivalen också _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Feb 06, 2012 11:20 Rubrik: |
|
 |
Söndagsgrinden:
Goldrush: Åkte som nr drygt 100. En pott på vägen. Vad tycker ni?
Blinds 100/200, jag på knappen med AsJh. Mitten pos höjer upp till 450. Jag synar och vi blir 2 kvar. Flopp KsQsXs. Han betar nära pott. Jag hade ca 3000 kvar och täcker honom med liten marginal. Vad gör ni?
Manian: Kommer in på FT och där är utbetalningarna väldigt flacka till nr 4 och jag ligger ca nr 6. Jag har spelat ganska aggressivt under bubbelspelet och turat en del också (av nöd tvunget). Alltså blir min strategi att fortsätta på det sättet för att komma närmare de fina priserna. Lyckas till en del men blir fångad med mina ducks mot AK eller KK, kommer inte ihåg vilket, men ankerna stod i varje fall inte och jag blev 9a.
Diverse slask på PS: Hög varians och ut en liten stund före pengarna.
Soundtrack: Snowblind med Black Sabbath. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
gits
|
Skrivet: Mån Feb 06, 2012 16:43 Rubrik: |
|
 |
Blinds 100/200, jag på knappen med AsJh. Mitten pos höjer upp till 450. Jag synar och vi blir 2 kvar. Flopp KsQsXs. Han betar nära pott. Jag hade ca 3000 kvar och täcker honom med liten marginal. Vad gör ni?
Ingen tvekan jag skulle mosa in allt. Tror att du gjorde det med ? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Feb 09, 2012 00:31 Rubrik: |
|
 |
| gits skrev: | Blinds 100/200, jag på knappen med AsJh. Mitten pos höjer upp till 450. Jag synar och vi blir 2 kvar. Flopp KsQsXs. Han betar nära pott. Jag hade ca 3000 kvar och täcker honom med liten marginal. Vad gör ni?
Ingen tvekan jag skulle mosa in allt. Tror att du gjorde det med ? |
Du läser mig som en bok. Det blev såklart att skyffla in allt. Han snappsynade med KK och turn kom blankt sen river A, men det hjälpte ju nada. Ut straxt senare med några hundra marker som fanns kvar. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Sön Feb 12, 2012 11:14 Rubrik: |
|
 |
| SP_Mike skrev: | | Kan man inte va bäst får man va sämst, nåt sätt ska man utmärka sig. |
Var det ungefär: "Wee, the two worst players at PAF sitting on the same table" när vi var chip 1:a och 2:a och bombade på rätt friskt?
| L8nite4tune skrev: | Fan, jag som trodde de hade skrivit den uppochner.../bakochfram
(men jag hade nog mer marker än er när jag åkte) |
Nix. Vi 3 hade prick 1500 marker då. Satte dessutom på samma bord som du och åkte ut i samma hand som du...
| L8nite4tune skrev: |
19:55 Har jag lyckats få igång mobila via telefonen på den andra datorn jag provar på.
Nu har jag i varje fall provat min nödlösning så nästa gång blir jag nog mindre överrumplad när allt lägger ner. |
Mmmh. Gick ju på ca 1 minut när vi testade någon gång med din HTC (har den kvar som alternativ på barbaren fortfarande )
Du måste ha usel nätvärk där ute på landet, har kört med bara min skit-Huawei senaste 3 veckorna och fungerar bra med 2 av testade operatörerna. Både Felia och Tele2 har kontatkortspaket för 500kr som räcker för lite lir och annat om någon annan skulle vara intresserad...
Enda problemet jag haft var när jag glömde strypa Bitcomet när jag tankade ner lite shareware-musik & filmer... Sänkte hastigheten och fungerar finemang.
Telefonen blev för övrigt mycket billigare än 3G-router och då har jag internet i fickan precis när jag vill på köpet sant är lite skyddad för strömavbrott (det är man ifs med vanlig 3G-dingeligongel också.). _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Feb 12, 2012 14:41 Rubrik: |
|
 |
| hajmat skrev: |
Mmmh. Gick ju på ca 1 minut när vi testade någon gång med din HTC (har den kvar som alternativ på barbaren fortfarande )
Du måste ha usel nätvärk där ute på landet, har kört med bara min skit-Huawei senaste 3 veckorna och fungerar bra med 2 av testade operatörerna. Både Felia och Tele2 har kontatkortspaket för 500kr som räcker för lite lir och annat om någon annan skulle vara intresserad...
|
Problemet var att min laptop vägrade hitta nätverket så jag satt och strulade med det ett tag. Sen provade jag med sambons gamla lap och fick i gång det. Den klarar knappt att driva runt WXP så det var nog det som var orsaken antar jag. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
hajmat

|
Skrivet: Sön Feb 12, 2012 20:21 Rubrik: |
|
 |
| L8nite4tune skrev: | | hajmat skrev: |
|
Problemet var att min laptop vägrade hitta nätverket så jag satt och strulade med det ett tag. Sen provade jag med sambons gamla lap och fick i gång det. Den klarar knappt att driva runt WXP så det var nog det som var orsaken antar jag. |
Det var ju skumt... Har satt säkerheten på max på min idiottelefon och fungerar bra på en gammal Dell (HUGE 1,4GHz Centrino, typ 6-7 år gammal) med XP, på farsans & morsans dator med xp och min gamlsa skräll med 7:an...
Sen förresten... Vet inte om det är Fuck You! eller Thank You! som gäller. Skippar hursomhelst dagens $320 till PPC på PAF eftersom du är med och härjar, sparar dessutom min frirullad biljett till ett senare tillfälle...  _________________ "Omaha is a game that was invented by a sadist and is played by masochists."
-Shane Smith |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Feb 16, 2012 01:04 Rubrik: |
|
 |
| hajmat skrev: |
Det var ju skumt... Har satt säkerheten på max på min idiottelefon och fungerar bra på en gammal Dell (HUGE 1,4GHz Centrino, typ 6-7 år gammal) med XP, på farsans & morsans dator med xp och min gamlsa skräll med 7:an...
Sen förresten... Vet inte om det är Fuck You! eller Thank You! som gäller. Skippar hursomhelst dagens $320 till PPC på PAF eftersom du är med och härjar, sparar dessutom min frirullad biljett till ett senare tillfälle...  |
Ja jag vet inte vad det är för skräpdator jag har...
Hade väl varit kul och slaska i en $320 turnering med mej... Eller tycker du det är -EV? Du vet väl att om du vinner ett PPC paket innan februari är slut så får du även en Vegastripp!
Veckan är på riktig rulle för mig i varje fall!!!
Klonka en turre i triathlon på PAF igår.
Klonka ett nytt jobb (visserligen vikariat men ändå... väntat i drygt 7 mån på en chans nu) när de ringde och sade att de ville ha mig!!!!!!!!
Klonka NL onsdag idag!!!!!! (riktigt svettigt när jag går in med 1/3 av de andras stack när vi blir 3, en ännu svettigare HU med sjögång värre än en decemberstorm på östersjön, där jag till slut hittar en riverklonkad kåk som avgör matchen mot Fi:s stege)
Vad ska gå fel nu?
Bryter väl foten och är tvungen att sjukskriva mig innan jag börjat på nya jobbet....
Soundtrack: Lady Luck med Led Zeppelin
Edit: Det var ju förstås Deep Purple som spelade Lady luck. Men jag var väl så medtagen av upplevelserna att jag tog fel. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne
Senast ändrad av L8nite4tune, Tor Feb 16, 2012 15:52, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Feb 16, 2012 15:51 Rubrik: |
|
 |
oj spam. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Ons Feb 22, 2012 15:59 Rubrik: |
|
 |
Detta "spam" inlägg tog jag bort själv i förra veckan av egoistiska själ för att inte minska mina egna chanser...... (sån är jag)
"Oj, oj, oj...
Det är verkligen min vecka!
Spelade nyss denna hand på PAF
http://www.pokerhand.org/?6323433
Vadå? Tycker ni. Du förlorade ju 40 cent.
Kolla då in villkoren för The BIG Omaha på PAF.
https://www.paf.com/campaigns/bigtrip/thebigomaha.html
Plats i en final till om Vegas resa!
Soundtrack: Stairway To Heaven med Led Zeppelin"
Idag ringde de från PAF och sade att jag var den enda som skickat in en hand med 4 tal. Jag är alltså klar för Vegas i april! _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Ons Feb 22, 2012 16:36 Rubrik: |
|
 |
Grattis!! Hoppas man klonkar något liknande.. _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Greenbay

|
Skrivet: Ons Feb 22, 2012 20:26 Rubrik: |
|
 |
Grattis! Så man fick plats direkt? Trodde man skulle få spela en finalturre för en bästa hand. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Ons Feb 22, 2012 20:33 Rubrik: |
|
 |
Snacka om good beat...  _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
twitter: @realtexasviking |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|