| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
freddiv
|
Skrivet: Mån Okt 12, 2009 14:55 Rubrik: Dagbok - freddiv |
|
 |
Ja, som många andra har börjat med så tänkte jag också starta en liten dagbok.
Det jag hade tänkt mig är att försöka bygga en bankrulle från $35 till $2000 enbart genom sit N go's - Tänkte skriva lite efter varje session här på forumet och också posta lite händer ni kan ta del i
Kommer spela 10 mannabord i början med €2.5 i inbuy på Betway
Mitt mål blir alltså $2000 och jag vet att jag kan klara det om jag bara har tålamodet med mig.
Etapp-Stege
------------------
$35 [x] - €2.5 + 0.25
$100 [x] HÖJNING: €5.5
$250 []
$400 [] HÖJNING: €11
$650 []
$800 [] HÖJNING: €22
$950 []
$1100 []
$1250 []
$1400 []
$1550 [] HÖJNING: €55 - Slutsteg!
$1700 []
$1850 []
$2000 []
Senast ändrad av freddiv, Tis Okt 20, 2009 21:42, ändrad totalt 2 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Okt 12, 2009 15:38 Rubrik: |
|
 |
Intressant med etapp stegen, innebär varje steg en höjning i buy in?
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Mån Okt 12, 2009 15:53 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Intressant med etapp stegen, innebär varje steg en höjning i buy in?
//Macess |
Jag tänkte köra höjning vid 100 sen efter var 3:e steg , ska lägga in så man ser tydligare - Tack för att du tycker det verkar intressant
Sen kanske jag ska fundera på att byta bolag då Betway inte erbjuder så många olika inbuys på Sit N Go's |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Mån Okt 12, 2009 19:53 Rubrik: |
|
 |
| Spelsession på 3 timmar: Gick rent åt helvete. har ca $19 kvar av mina ursprungliga $35 , blev utdragen av allt möjligt skit, 2 ggr i heads up torskade jag med KK mot kort som 10,8 osv.. Får försöka spela upp mig imorgon igen, nu blir det tv för hela slanten. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Lör Okt 17, 2009 12:08 Rubrik: |
|
 |
Tog ut de resterande $19 och satte in detta på Stars och nu är jag uppe i $45 efter en ca 3 timmars session. Gillar Pokerstars bättre än Betway där jag lirade först.
En häftig sak ajg var med om var att jag fick AA 2 ggr irad igår samtidigt som jag fick AA på de två andra SNG borden jag spelade, så jag satt och spelade 3 stycken AA samtidigt aldrig hänt mig för ut men |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Sön Okt 18, 2009 23:07 Rubrik: |
|
 |
Spelar just nu SP Mania, 3 spelare kvar och ligger 2:a - Skönt med ett litet break från Sit N Gos och skönt att få spela lite med svenska spelare
Vi får se vad slutplaceringen blir - kommer med update
**Update**
Slutar 2:a mot en förlorad heads up mot Zoega, har QJ suited preflop och jag skickar in keramiken, prickar ett fint färgdrag men Zoegas AJ står sig
GG - Blev 3000 spänn ändå |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Sön Okt 18, 2009 23:47 Rubrik: |
|
 |
| freddiv skrev: | Spelar just nu SP Mania, 3 spelare kvar och ligger 2:a - Skönt med ett litet break från Sit N Gos och skönt att få spela lite med svenska spelare
**Update**
Slutar 2:a mot en förlorad heads up mot Zoega, har QJ suited preflop och jag skickar in keramiken, prickar ett fint färgdrag men Zoegas AJ står sig
Tack för god kamp - vi spelade väl bägge ABC poker så lite tursamma händer hjälpte mig dock
 |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Sön Okt 18, 2009 23:52 Rubrik: |
|
 |
| Zoegas skrev: | | freddiv skrev: | Spelar just nu SP Mania, 3 spelare kvar och ligger 2:a - Skönt med ett litet break från Sit N Gos och skönt att få spela lite med svenska spelare
**Update**
Tack för god kamp - vi spelade väl bägge ABC poker så lite tursamma händer hjälpte mig dock
 |
haha ja, jag hade lite tur också några gånger Det måste man få ha, Grattis till Vinsten och vi ses nästa söndag kanske?  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Mån Okt 19, 2009 00:21 Rubrik: |
|
 |
| freddiv skrev: | | Zoegas skrev: | | freddiv skrev: | Spelar just nu SP Mania, 3 spelare kvar och ligger 2:a - Skönt med ett litet break från Sit N Gos och skönt att få spela lite med svenska spelare
**Update**
 |
haha ja, jag hade lite tur också några gånger Det måste man få ha, Grattis till Vinsten och vi ses nästa söndag kanske?  |
En av anledningarna till mitt sparsmakade spelande i manian är tyvärr att jag jobbar kväll varannan helg och varannan onsdag - så tyvärr inte, men om 2 veckor kanske jag gör ett litet inhopp
Förra årets flitiga spelande i maniatoppen ger mig dock ideliga abstinensbesvär - kanske bara nyttigt med lite avhållsamhet
Grattis till 2a platsen - du snodde många blinds av mig så jag fick ta igen det på de andra Det var dock lite jobbigt att entra finalbordet med placeringen direkt efter bordets 2 highstakes Nu blir det bingen folks - God Natt |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Tis Okt 20, 2009 21:41 Rubrik: |
|
 |
| Har haft en bra kväll med ca 70 + - Spelade lite Cash game och några sit N go , vann 3 sit n go på raken och plussade ca 60 dollar på Cash game så nu är jag uppe i 105 dollar och ska ta ett steg i min etapp stege1 |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Tor Okt 22, 2009 17:51 Rubrik: |
|
 |
Lärde mig en läxa idag, spelade bort hela rullen på ca 110 dollar.. Attans att jag inte kunde hålla mig ifrån Cashgame, det värsta var på det sättet jag åkte...
Satt med AA och jag utg raisa, två platser åt vänster re-raisar , jag re-raisar ofc igen, han går blixt all in.. Jag tror såklart att han också har AA eller KK men det är klart jag synar, jag blev rätt glad när jag ser att han sitter med 8,8.
Floppen: 2,K,5
Turn: 7
River: 8 så klart.
Potten låg runt en 230 dolleros.. Man undrar hur i helvete han kan gå all in efter 2 re-raise....
Ska ta det lugnt ett tag sen göra ett nytt tag att bygga en rulle med samma etapp stege som första inlägget ,kommer med ett inlägg när jag börjar igen. Och då ska jag hålla mig borta från CG också  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Okt 22, 2009 21:17 Rubrik: |
|
 |
Säger väl inte så mycket om hur handen spelades. Du ägde ju honom nästan hela vägen. Men satt du med hela rullen vid ett bord? Inte bra money management imo. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Tor Okt 22, 2009 21:19 Rubrik: |
|
 |
| L8nite4tune skrev: | | Säger väl inte så mycket om hur handen spelades. Du ägde ju honom nästan hela vägen. Men satt du med hela rullen vid ett bord? Inte bra money management imo. |
Vet att det inte var det smartaste att sitta med hela rullen. Fick lite dårskap i mig.. Men det var inte så farligt denna gången, ska lära mig nästa gång.. Det är bara sättet jag blir utrdragen på.. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Okt 22, 2009 21:23 Rubrik: |
|
 |
Jag har gjort liknande spel förr oxå. Man lär sig!! Men det är surt (och kostar). Murphys lag säger att har man hela rullen inne så förlorar man den. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Mån Okt 26, 2009 18:24 Rubrik: |
|
 |
Gårdagens SP Mania gick rent och helvete, synd att det gick så dåligt annars hade jag chansen på top 5 platserna i leaderborden.. Åkte med 5,5 efter en flop som såg ut så här: Q,Q,8 - Jag gick all in och en snubbe tänker hela tiden ut och tar därefter en syn, han visar AJ , Självklart kommer det en 8 på turn och där var jag ute.. Jag åkte på såna här skitsaker i ca 4 turneringar igår så igår var inte min dag, visst , kanske inte de bästa korten att ställa på men jag var shortstackad så jag hade inget val.
Kommer igen nästa helg -
/ Fred |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|