| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
enve
|
Skrivet: Mån Okt 05, 2009 18:20 Rubrik: Dagbok - enve |
|
 |
Hej på er!
Mitt första inlägg öht på spelapoker-forumet.
Tänkte föra lite dagbok över ett projekt jag har som kommer att ta tid.
Har nämligen tänkt grinda ihop till en gitarr genom att spela DoN sngs och eventuellt någon vanlig sng och mtt när tristessen blir alldeles för påtagande..
Rullen på imponernade 30$..
Målet är någonstans kring 1500$.
Wish me luck
(Målet är förresten en Gibson Les Paul black beauty för er gitarrintresserade)
|---------------------------------------------------|
^Aktuell status i projektet^
105/1500
Senast ändrad av enve, Mån Okt 26, 2009 16:58, ändrad totalt 11 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Mån Okt 05, 2009 20:03 Rubrik: |
|
 |
Slutade dagen på +15$
Så rullen är på 35$ nu då, skrev det tidigare inlägget mitt under spel.
Var uppe på 40, men jag hade lite otur och tänker se på nya Family guy-avsnittet.
Tyckte det var dags att lägga ner efter ha åkt ut med följande scenarier de två DoNsen. AA vs KQo vs KQo.. Är inte bra nog att lägga AA på floppen K K 5 då jag raisat rätt hårt innan floppen. Sen 3 minuter senare på en ny turre var det dags för KK vs TT AI pre-flop där T landar på river.
God afton |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Okt 05, 2009 21:54 Rubrik: |
|
 |
Bara lite nyfiken, DoN är förmodligen Double up...och om jag förstår dig rätt så spelar du 5$ nu, när tänker du öka till 10$, 20$ o.s.v.??
Följer dig gärna på din väg till gitarren. //Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Tis Okt 06, 2009 09:45 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Bara lite nyfiken, DoN är förmodligen Double up...och om jag förstår dig rätt så spelar du 5$ nu, när tänker du öka till 10$, 20$ o.s.v.??
Följer dig gärna på din väg till gitarren. //Macess |
Jo det stämmer bra (Double or Nothing)..
Just nu är jag på 2,5€ (~4$) och jag tänker nog inte gå upp förrän jag har 15 inköp på nästa nivå. Så vid 120$ kommer jag att börja med 5€. Det är planen nu iallafall.
Sen måste jag förmodligen byta site under resans gång också eftersom det är dåligt med trafik höre upp i nivå på Microgaming.. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Tis Okt 06, 2009 10:33 Rubrik: |
|
 |
Förstår definitivt suget efter en Gibson. Själv är jag dock mer lagd åt det akustiska hållet och plinkar på en Gibson Sheryl Crow som jag hade turen att hitta till en (i sammanhanget) ganska billig penning för ett par år sedan.
Lycka till! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Tis Okt 06, 2009 14:06 Rubrik: |
|
 |
| 98suited skrev: | Förstår definitivt suget efter en Gibson. Själv är jag dock mer lagd åt det akustiska hållet och plinkar på en Gibson Sheryl Crow som jag hade turen att hitta till en (i sammanhanget) ganska billig penning för ett par år sedan.
Lycka till! |
Det hållet är jag också lagd åt
I det här fallet har jag fått nys om en gitarr som är ett renoveringsobjekt och jag kommer att kunna få gitarren för 10K (ordinarie pris ~50K).. Sen får jag lämna bort den och få den fixad för några tusen men jag ska sälja min nuvarande elektriska gitarr för att ordna dessa pengar hoppas jag, blockets gitarrkunder har varit sådär att göra affärer med hittils kan jag säga. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Tis Okt 06, 2009 16:59 Rubrik: |
|
 |
Så, spelat 3st 2,5€s idag.. Fick betalt i två. Låg riktigt bra till i den jag förlorade på också. Har lite svårt för att släppa pp's innan floppen. Blev en flipp med TT mot AQ då jag höjde upp 3bb innan flopp och får en shove tillbaka. Får jobba på att ge fan i att ge mig in i flip-situationer med dessa kort mot ~likastackade, man behöver inte ha bråttom i den här spelformen direkt..
Nu ska jag käka och sen åka iväg på elitserieishockey. Har säsongskort på arenan där "årets fiaskolag" spelar.. Vart jag bor får ni kolla i tabellen
Dagsresultat
+9$
Rullen: 44$ |
|
| Till överst på sidan |
|
|
mikeboy99
|
Skrivet: Ons Okt 07, 2009 00:10 Rubrik: |
|
 |
| enve skrev: | Så, spelat 3st 2,5€s idag.. Fick betalt i två. Låg riktigt bra till i den jag förlorade på också. Har lite svårt för att släppa pp's innan floppen. Blev en flipp med TT mot AQ då jag höjde upp 3bb innan flopp och får en shove tillbaka. Får jobba på att ge fan i att ge mig in i flip-situationer med dessa kort mot ~likastackade, man behöver inte ha bråttom i den här spelformen direkt..
Nu ska jag käka och sen åka iväg på elitserieishockey. Har säsongskort på arenan där "årets fiaskolag" spelar.. Vart jag bor får ni kolla i tabellen
Dagsresultat
+9$
Rullen: 44$ |
Fiaskolag? Hoppas du inte menar mina kära Frölunda:) Dom är på gång nu även om dom spelade som h____r sist. Men samtidigt finns det mycket skitlag i den serien. nej, annat vet jag fotbollen. Där går det blåvita bättre. Blir kul när dom säkrar guldet på hemmaplan mot AIK.
Lycka till med gitarr (klonk)andet
Mike |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Tor Okt 08, 2009 18:56 Rubrik: |
|
 |
| mikeboy99 skrev: |
Fiaskolag? Hoppas du inte menar mina kära Frölunda:) Dom är på gång nu även om dom spelade som h____r sist. Men samtidigt finns det mycket skitlag i den serien. nej, annat vet jag fotbollen. Där går det blåvita bättre. Blir kul när dom säkrar guldet på hemmaplan mot AIK.
Lycka till med gitarr (klonk)andet
Mike |
Tack för lyckönskningen!
Nej nej, inte Frölunda.. Det är Modo jag pratar om och vi låg sist innan matchen började i tisdags. Men det blev ju 6-2 seger och nu har vi klättrat upp två platser. Ikväll väntar ärkerivalerna Timrå IK. Tänkte se matchen på web-tv, får hoppas att det håller i sig. Faktum är däremot att jag är lite smyggöteborgare då jag håller Frölunda som mitt #2 i elitserien och IFK Göteborg som #1 i Allsvenskan. Däremot kan jag inte påstå att jag följer allsvenskan, att jag gillar blåvitt sitter i att jag gillade dem på Ravellis storhetstid och jag kommer förmodligen dricka minst fem öl om IFK vinner:D
Går sakta men säkert uppåt. Har under de senaste dagarna spelat kanske 2-3 timmar varje dag och bara tappat i någon enstaka DoN. Skottade lite då jag drabbades av tristess och spelade en 5€ turbo-mtt för att få slaska av mig lite. Men det skottet gick bra då och jag tog mig till finalbordet åtminstonde, åkte dock tidigt innan det började bli några pengar.. Notera ordet skott, lite lustigt att man räknar 5€ som skott men det blir ju så då man börjar på micro och ska ha rådisciplin..
Hursomhelst ligger rullen just nu på 82$ och ett streck till blev grönt i projektometern i första inlägget .. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Mån Okt 12, 2009 12:12 Rubrik: |
|
 |
Uppe på 111$ nu. Får snart gå upp i nivå, har dock tjuvstartat lite på nästa nivå för att se hur det är(+brist på disciplin såklart). Verkar inte behöva justera nämnvärt för att fortsätta gå uppåt där känns det som.
Slaskade lite turneringar igår med låg buy-in. Vill ju också vara en sånhär cool söndagsklonkare. Hade måttlig missflyt. Körde DoN's samtidigt och får sådär onödigt bra händer på dom borden medans jag har korttorka i turrarna.. Lyckas i ett läge floppa toppstege på typ KQT-bräda med två spader. Check-raisar duktigt och får sedan se en spader till på turn, jag har ingen spader. Checkar och får se en fjärde falla på river. Fi synade alltså en check-raise med top-par samt att han råkade ha en spader som jag gav honom färg med. Klarade inte av att sätta honom på något annat än färgdrag på floppen, hade delvis rätt..
Borde kanske hålla mig undan mtt's ett tag då rullen egentligen inte är till för det för tillfället. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
freddiv
|
Skrivet: Mån Okt 12, 2009 12:52 Rubrik: |
|
 |
| Får man fråga hur stora bord du spelar på? 5,6,9,10 bord? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Mån Okt 12, 2009 14:09 Rubrik: |
|
 |
| freddiv skrev: | | Får man fråga hur stora bord du spelar på? 5,6,9,10 bord? |
10 |
|
| Till överst på sidan |
|
|
enve
|
Skrivet: Tis Okt 13, 2009 01:21 Rubrik: |
|
 |
| enve skrev: | | Borde kanske hålla mig undan mtt's ett tag då rullen egentligen inte är till för det för tillfället. |
Practice what you preach? Inte jag...
Drog igång en 5€'s turre medans jag nötte mina double up's och spelade sådär äckligt tajt så folk undrade säkert om jag ens skulle spela nån hand..(Svårt att justera tillbaka då man spelat denna übertajta spelform ett tag)
Men jag fick betalt när jag väl hade något så det gick väl okey får jag säga, åkte på 31a plats av 700ish efter att ha synat mig själv AI med TT och mötte AQ. Tråkigt att ha missflyt när det börjar närma sig halvdjupt..
Rullen: 129$, enbart 1371 kvar till målet.. Det närmar sig, jag kan nästan höra hur disten ringer i öronen..  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tis Okt 13, 2009 11:15 Rubrik: |
|
 |
| enve skrev: | | enve skrev: | | Borde kanske hålla mig undan mtt's ett tag då rullen egentligen inte är till för det för tillfället. |
Practice what you preach? Inte jag...
Drog igång en 5€'s turre medans jag nötte mina double up's och spelade sådär äckligt tajt så folk undrade säkert om jag ens skulle spela nån hand..(Svårt att justera tillbaka då man spelat denna übertajta spelform ett tag)
Men jag fick betalt när jag väl hade något så det gick väl okey får jag säga, åkte på 31a plats av 700ish efter att ha synat mig själv AI med TT och mötte AQ. Tråkigt att ha missflyt när det börjar närma sig halvdjupt..
Rullen: 129$, enbart 1371 kvar till målet.. Det närmar sig, jag kan nästan höra hur disten ringer i öronen..  |
Känner igen det där. Det är inte så enkelt som man kan tro att byta växel, krävs en hel del träning. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
neophron
|
Skrivet: Tis Okt 13, 2009 11:48 Rubrik: |
|
 |
Ska bli kul att följa din väg mot målet, skulle du inte nå riktigt ända fram har jag en 7-strängad BcRich Warlock som du kan få för 200$
Själv spelar jag bara MTT, testade alla möjliga varianter innan, SnG 6 och 10 bord, Heads Up cashgame,omaha, stud mm det mesta funkade bra ett tag, men sedan så började jag förlora, nu är det bara MTT som gäller, och jag är väldigt nöjd med både mitt spel och vinsterna, det gäller att hitta var man får ut max av sin spelstil.
Lycka Till! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|