| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
couchboy
|
Skrivet: Tis Jun 03, 2008 00:07 Rubrik: Dagbok-Couchboy |
|
 |
Tänkte också starta en liten dagbok som jag förhoppningsvis uppdaterar så mycket som möjligt.Spelar ofta på lite mindre nivåer osv men nåt intressant kanske man kan berätta.Annars får ni säga till mig att sluta skriva.
Idag så kom hem runt 21 efter att ha ätit årets första svenska jordgubbar.
Hoppa sen in i Nordic freeroll på pokerstars men åkte ut fort.All in med ess,kenkt mot knekt,9 samma färg varav han fick färg.inte mycket att säga om.Hoppade därför in nordic 3000 guaranteed tuneringeren istället.Där gick det helt okej.Låg runt topp 10 nästan hela tuneringen.Sen så blir jag lite irriterad då jag slarvar bort det.Callar en raise med ess,tio suited.Killen har raisat mycket och jag har fått känslan av att försöka steala blindsen denna gång.Floppen blir typ ess,dam,7 olika färger.Jag höjer å han slår om.I detta läge är jag ganska rejält pott commited så jag synar.Han ahr ess,kung å jag åker dit på sämre kicker.Har sen endast lite kvar.Måste göra nåt.Kommer i en ny hand med två andra pers och får näst högsta par på floppen.Hoppas att ingen har högsta å chansar eftersom jag har nästan bara till en blind kvar annars.Han har högsta par och jag åker ut.
Är ganska störande när man legat typ topp 10 å spelat stabilt hela vägen igenom från 758 startande.När det sen börjar närma sig och man är nånstans mitt i the money å fortfarande ligger typ topp 10 å sen åker ut som 70 istället.Va ett sånt där call jag fundera riktigt länge på också.
Att jag åker ut på detta sätt är hyfsat vanligt för mig.spelar ofta stabilt för att sen med typ 5-6 bord kvar i en tunering med många växla till att vara för aggresiv med bettingen eller ta några dåliga beslut.
Måste fixa detta problem då jag har fått chansen att kvala till wsop via vinsten på everest i söndags.Gäller å komma topp 20 där.Ska bli kul å prova även om jag tror det blir svårt med antagligen ett väldigt hårt motstånd.Men nu är det dags å säga hej då för idag.
/may the cards be with you folks |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Jun 03, 2008 00:52 Rubrik: |
|
 |
Kul att du skriver Couch!
Lycka till med Everest!
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Tis Jun 03, 2008 21:25 Rubrik: |
|
 |
Ikväll lirade jag första tävlingen av 5 på redkings promotion eurokings där man spelar bäst av 5 tuneringar å en del priser i potten med första pris att se em-finalen i fotboll.inköp 5,50 dollar per tunering.
Gick tyvärr inge vidare.Betta på lite fel kort(tydligen) fick omställningar emot mig hela tiden.Och när jag fick de stora händerna så hade alla andra ingenting.svårt å få ut nåt då.Försökte så gott jag kudne men var grymt lowstacked stora delar av tuneringen.Vann nåra 50/50 å kom upp lite men hade kanske bara till 4 blinds rundor kvar så hittade par i knektar och ställde in med dom.Synades av kung,dam och han träffa en dam så var det slut.Synd för ville verkligen ha med mig ett bra resultat från den.Blev en 71 plats av 205 30 var itm och poäng får vi se hur dom räknar.inte säker än.Men man kommer väl inte lika bra tille fter den sunkiga starten tyvärr.blir väl å vinna de 4a andra.Nu ska jag spela nordic freeroll och nordic gurananteed 3000 på pokerstars tror jag.Resultat blir senare.
Spela också lite cashgame på en ny sajt jag joinat på 888 plattformen som heter lucky ace.Sluta väl plus typ 30 dollar.
Senast ändrad av couchboy, Tis Jun 03, 2008 22:07, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Tis Jun 03, 2008 22:05 Rubrik: |
|
 |
| Nordic freeroll gick bra.Sen spela jag bort allt.Fick total tilt å gick från topp 10 till att åka ut på 2000 plats på två händer.Vet ej vad som hände.Men detta gör att det inte blir mer spel ikväll. för irriterad efter den stora fadäsen å ingen ide å spela mer på tilt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Ons Jun 04, 2008 22:53 Rubrik: |
|
 |
Ikväll har jag kört en tunering på en pokersite som heter 5050poker på boss.Hade en surprise tunering som man inte visste var surprisen var om hade oflyt å kom all in innan flopp med par i kungar å mötte par i ess.Sen förlora jag ess,dam på par i 10or men det lilla jag hade kvar.Surprisen var en sorts frågegrej där frågor kom som pop-up i servern.Lite frågar om allt möjligt.Inge bra koncept enligt mig då jaga svar på frågor på nätet inte är helt lätt medan man spelar en tunering.V lite priser på typ 30 euro styck för svar å så.Va inge vidare grej.Bättre om det lagt till nåt för dom itm även om jag inte blev där.
Spelade också pokerstars nordic 3000 guranteed igen.spelar den många kvällar då det bara är 2 dollar inköp och ofta runt 800 med.såär oftast ett övervärde på minst ett tusen dollar drygt.Gick inge vidare dock.var toalt kortdöd å åkte ut på 200 plats av 800 med ett medelpar.
Inte mycke som lyckas just nu med pokern.Behöver en vänding innan satteliten till wsop på söndag.ska jag komma topp 20 bland 300 antagligen ganska bra spelare så behöver mitt spel bli bättre. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Tor Jun 05, 2008 21:37 Rubrik: |
|
 |
spelade andra tuneringen av 6 på redkings promotion grejen jag snacka om tidigare..inköp 5+0.50slutade på 95 plats av 200 efter uselt spel från min sida.Så drömmen om em-final ser inte lysande ut med en 71 och 95 plats första 2 av 6 tävlingar....=(
Spela sen mina vanliga tävlingar på pokerstars.åkte ut freerollen efter dåligt spel plus en annan welcome freeroll med 500 i med 170 där jag åkte ut näst sist.Så formen är verkligen god.....INTE. Ska göra ett sista försökt med nordic guaranteed 3000 på pokerstars.Säger sen hur det går.
Kräftgången fortsätter.456 plats av 800....Ser mindre ba ut inför söndag.Spelet har totlat gått i baklås.lyckas inte med nåt.
Spela en tunering med 2,50 inköp på luckyace. 60 personer..åkte ut 46.Åkte ut på 2,6....säger väl allt om mitt spel ikväll.....
Faen va lack jag blir.spela en tuenring till med 500 guaranteed emd bara 1 dolalr inköt.370 deltagre å åkte som 340.på vilket sätt?
Jo jag hade ess,ess.Två killlar går all in mot mig å jag synar.den ena har par i 8or å den andra kung,8.Floppen kommer såklart.8a,k,k.Så båda två träffar fullt hus på floppen redan.ingen hjälp sen heller.Kan nån tala om förmig vad ska jag göra för att få nån bra placering innan söndag när jag har såna flopepr emot mig.Räcker faen inte ens om jag skulle spela bra igen med såna floppar.Nä detta var en svart kväll på borden.Får se om jag spelar nå mer |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Fre Jun 06, 2008 00:02 Rubrik: |
|
 |
| Spelade lite cashgame och torska ca 40 dollar.Inte så jvla bra.....faen för denna kväll......Ca 400 spänn minus ikväll.För mig som inte spelar med stora insatser oftast var det...tja..mindre bra.Ha en bra nationaldag imorrn allihopa. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Lör Jun 07, 2008 23:51 Rubrik: |
|
 |
Sanslös kul nationaldag.Massa bira,sol och boule.Men en trevlig avslutning på stan med lite livemusik.Är inte utan att man är lite sliten idag ;P
Ikväll har jag spelat flera tuneringar med många deltagre å få vinster.Spela bland annat en 500 dollar freeroll för ny depositers på en ny sajt jag börjat lira på.Slutade 6a av 122 efter att jag blivit outkicked med kung,dam mot mina kung,knekt men en kung å i stort sätt till synes ofarliga kort på floppen...så kan det gå.Känns iaf bra med nåt lite postivt innan imorrn då man ska försöka kvala till wsop på everest..kommer bli väldigt svårt med många bra spelare.men man kan bara göra sitt bästa.Nu ska jag sova lite snart.ha en fortsatt bra helg. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Sön Jun 08, 2008 18:28 Rubrik: |
|
 |
| Då var det dags å spela satteliten på everest till wsop.Kommer bli en svår uppgift då många registrerat sig sista dagarna.Gäller å komma topp 20 av 300 spelare för att vinna ett wsop paket.Ocj jag antar att det inte är nåra duvungar i det startfältet heller.Men vi får se.I will give it my best.Uppdaterar i pausen om man e kvar då,under tiden spelet är ger jag full fokus på det. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Sön Jun 08, 2008 18:37 Rubrik: |
|
 |
| couchboy skrev: | | Då var det dags å spela satteliten på everest till wsop.Kommer bli en svår uppgift då många registrerat sig sista dagarna.Gäller å komma topp 20 av 300 spelare för att vinna ett wsop paket.Ocj jag antar att det inte är nåra duvungar i det startfältet heller.Men vi får se.I will give it my best.Uppdaterar i pausen om man e kvar då,under tiden spelet är ger jag full fokus på det. |
Lycka till couch, ska titta in på Everest om jag får tid.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Sön Jun 08, 2008 20:56 Rubrik: |
|
 |
| Åkte desvärre ut på plats 108 av 302 deltagare.Blev tvungen at göra nåt efter att vart ganska kortdöd långa perioder.Syna en av många all ins med ess,6 samma färg.Kanske för dåliga kort men i det läget jag var å alla som gick all in med alla möjliga kort tyckte jg detta var rätt val.då jag behövde två dubblingar till topp 20 å jag log runt 95 plats med 105 kvar.Självklart så möter jag då par i damer......inte vidare flyt.träffar 6an men inte mer å är sen ute....Trist...sitter nu å funderar på hur ma kunde gjort annourlunda men e alltid enkelt å säga nu lixom.Till råga på allt åkte man ut snabbt på bwin....jaja...ha en bra dag. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Sön Jun 08, 2008 22:24 Rubrik: |
|
 |
| couchboy skrev: | | Åkte desvärre ut på plats 108 av 302 deltagare.Blev tvungen at göra nåt efter att vart ganska kortdöd långa perioder.Syna en av många all ins med ess,6 samma färg.Kanske för dåliga kort men i det läget jag var å alla som gick all in med alla möjliga kort tyckte jg detta var rätt val.då jag behövde två dubblingar till topp 20 å jag log runt 95 plats med 105 kvar.Självklart så möter jag då par i damer......inte vidare flyt.träffar 6an men inte mer å är sen ute....Trist...sitter nu å funderar på hur ma kunde gjort annourlunda men e alltid enkelt å säga nu lixom.Till råga på allt åkte man ut snabbt på bwin....jaja...ha en bra dag. |
Jag såg eländet och det var väl ett ok drag eftersom blindsen började bli kännbara. Åkte själv i en WSOP satelit på 4:e plats med KK mot ADo och visst dyker Esset upp. Losade föresten på sista plats i bwin med KK mot AA så det blir till att ta nya tag  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Fre Jun 13, 2008 21:02 Rubrik: |
|
 |
Har spelat lite gratis tuneringar å sit n gos sista dagarna för att smälta lite att jag inte klara wsop kvalet.Lite irriterande med de bra odssen 1 på 13.Menmen helt lätt blir det jöe inte ändå.spelade 2 sit and gos igår å hamna tyvärr på bubblan på båda två.Har vunnit typ 20-30 euro på nåra gratisgrejer så ligger typ plus minus 0 sista dagarna.Med lite flyt hade det vart bättre.Imorrn drar jag iväg på en Hårdrocksfestival.Endagsfestival i falun.Borde hinna tillbaka till söndagkväll.
Spelade en tunering häromkvällen där jag gjorde ett grovt misstag jag bara gjort 1 gång tidigare sen jag börja lira nätpoker.Men inte i sån viktig situation dock.Hade kommit till final bordet i en tunering med okej prispengar.135 dollar i första pris 80 dollar i andra 55,45,30 osv.Är i ledningen med 9 pers kvar och ska göra en minimiraise.Istället lyckas jag trycka all-in knappen å oturligt nog så har min motsåndare färg på floppen synas å jag åker i stort sett ut istället.Blir typ 20 dollar.Förstår inte hur man kan brista så i koncentration på finalbordet.Hade lirat 9 timmar i sträck innan så hade väl med det att göra men ändå.Att förlora och åka ut i ett så bra läge på en sån grej är VÄLDIGT jobbit.Då e vilken ba dbeat som helst bättre.
Imorrn vid 10 drar det iväg å se Sabaton å en del andra bra band å lite bira och inte minst Sverige-Spanien på storbildskärm uppe i falun.HEJA SVERIGE!!
Hoppas alla får en bra helg.ska nog se lite fotboll nu å kanske lira nordic freeroll å nordic 3000 grt på p-stars.Over and out and so long. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Fre Jun 13, 2008 22:49 Rubrik: |
|
 |
Åkte ut på irriterande sätt igen i nordic guranteed 3000 utanför the money.Eller så e jag bara grinig för det inte gått så bra på sistone.Låg hyfsat till sen fick jag par i 10or och höjde.Fick syn och träffa floppen.Triss i 10.checkar.får raise å re-raisar.Han har bara ett par men får stege på inside straight draw på turnen.Där försvann en hel del.Sen avlsutar jag tuneringen å spela denna hand.Vad tycker ni? ska jag höja mer med mina damer i det läget eller spela annourlunda eller var dte bara otur?
*** HOLE CARDS ***Dealt to couchboy100 [Qs Qh]
jespergb is connected malerpigen: folds MzLizzie: folds itsmymania: folds Chrishee: calls 150Stefan187: folds dyrevennen34: folds lv8pv: folds
couchboy100: raises 150 to 300
Chrishee: calls 150*** FLOP *** [Ac Qc Js]couchboy100: bets 1531 and is all-inChrishee: calls 1531*** TURN *** [Ac Qc Js] [Ts]*** RIVER *** [Ac Qc Js Ts] [4d]*** SHOW DOWN ***couchboy100: shows [Qs Qh] (three of a kind, Queens)Chrishee: shows [Tc Ks] (a straight, Ten to Ace)Chrishee collected 3737 from pot
Han får som ni ser stege på floppen.samma kille som fick stetge mot mig gången innan.Blev lite lätt irriterad.Men poker does that to you ganska ofta.Lika trevligt som det är med breaks.Syns på söndag ifall jag inte druckit FÖR många öl  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
couchboy
|
Skrivet: Mån Jun 16, 2008 00:16 Rubrik: |
|
 |
Tre tuneringar som i huvudsak gällde nåt ikväll.Spela 2 mindre freerolls också utan resultat. Spelade en freeroll på full tilt på 700 dollar å 170 deltagare typ.Åkte tyvärr ut ganska snabbt.Hamna all-in med kung-dam å kom upp mot kung-knekt.Dominerar! trevligt tänkt jag.Men som vanligt träffar de knekten å jag var ute relativt snabbt.När det gäller vår egen tunering ikväll med inköp 5.50 på bet365 så var jag länge med okej topp 5.Men med ca 20 kvar blev jag lite väl agressiv å callade hej vilt med lite väl dåliga kort.Bland annat en call emd andra par efter flopp å kom upp mot ess-ess.Så åkte tyvärr ut runt 20 efter att vart lite vårdslös i spelet.
Sista tuneringen jag lira var 5e tävlingen av 6 i Eurokings league på red kings poker som jag bestämt mig för att spela hela ligan.Ligger efter 4 tävlingar på en toalt 58 plats i sammandraget.Spelade väldigt bra i den tuneringen plus fick lite hjälp av en å annan konstig syn här och där.Utnyttjade min stora stack bra och terroriserade alla andra så det blev sådär lagom irriterade då jag höjde mycke och satte press hela tiden.Var 168 deltagare och inköp på 5.50 dollar med 400 added.Spelade okej på finalbordet också å till slut var vi 3 kvar.Han innan mig gick all-in.Jag anade en bluff å fick rätt.han gick all-in med Doyle Brunson handen 10-2.jag synade med mina 7-7. Själv hittar han en 10 på turn å jag förlorar stora delar av min ledning.Synas sen efter lång tveksamhet en all-in med ess-4 då han legat och aktivt gått på mina blinds i evighet.Han ahr ess,7 och ingen hjälp.Men jag slutar iaf på en tredjeplats.Men man vill alltid ha mer.Och hade haft ett bra läge om jag vunnit med dom där 7orna.Men en tredjeplats och en vinst på 136 dollar så det var helt okej.En framgång känns skönt iaf med tanke på att det gått lite kräftgång i mitt spel sista månaden.Känns som när jag får en stack att arbeta med så går jag oftast väldigt långt och bra.Jag behöver dock öva upp min teknik när jag ligger lite mitt i fältet nånstans.
Aja ska upp tidigt imorrn så nu blir det sova snart.Gonatt å ha en bra vecka allihopa. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|