| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Fre Apr 11, 2008 10:25 Rubrik: Dagbok: cmbellman |
|
 |
Läs om hur det går för cmbellman i sin strävan att komma till Pokerfinnkampen. cmbellman fick $100 i startkapital och kommer att försöka få den att växa så mycket som möjligt på en månad.
Forumnamn: cmbellman
Normat nick på Everest: CMBellman
Nytt nick på Everest: CMBellman1
Lycka till! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Fre Apr 11, 2008 10:42 Rubrik: |
|
 |
Jag då drar det snart igång, Jag ser verkligen fram emot det här. Tyvärr så har inte mitt cash spel fungerat så bra. Därför är det troligtvis Sitt and Go som gäller för mig. Men med bara $100 så kan det gå utför ganska snabbt. I början kommer jag nog att spela ganska försiktigt för att sedan öka mot slutet.
Förhands tipset är nog att ca 5 spelare kommer att gå ner till noll innan 11/5. Hoppas att det inte är jag
Jag tror inte att vinnaren kommer över $500.
Jag tror även att $100 dvs om man inte spelar något placerar sig topp 3.
Hoppas att jag har fel!!!
Lycka till lagom! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Fre Apr 11, 2008 21:38 Rubrik: |
|
 |
| Jag har redan spelat klart min första dag! Ölen börjar kännas. blygsamt plus idag efter en katastrof start!! Bästa handen i cashgame är KK som möter A3 off, A kommer på river och jag är borta, ca -$25 på cash och +35 på sitt and go! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Lör Apr 12, 2008 13:03 Rubrik: |
|
 |
Jag har suttit och slö spelat lite cash under förmiddagen, Som vanligt när jag får KK bettar jag duktigt, får syn av BB. Floppen 4,8,10 regnbåge. Check från FI bet från mig. Blixt syn. Turn en 2:a jag går Allin, Potten ca $30, jag får syn. Fi sitter med A,10 och river kommer givetvis med ett fint A.
Efter en stunds snyftande och tycka synd om mig själv så har jag lyckats vända nästan $30 minus till bara $6 minus.
Jag hatar cash, men tror ändå att det borde kunna ge utdelning i slutänden. Mitt Saldo är $104. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Lör Apr 12, 2008 16:00 Rubrik: |
|
 |
Då har man iallafall klarat poängkravet,105poäng avklarade.
Väldigt dålig timpenning jag har på två timmars spel ökat från $104 till $105. Jag vann en balong i dagens först sitt ´n go. den andra sket sig tidigt
Jag vann faktiskt $12 i cashgame
Jag gillar inte strukturen på de sitt´n go som jag har spelat. Får nog gå över till turbo spel. Knappen för att betta pott har jag inte blivit vänn med ännu. Jag tycker att det blir lite över bet när man använder den knappen.
Nu ska jag vila nåra timmar!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Lör Apr 12, 2008 22:56 Rubrik: |
|
 |
Det går inget vidare, otroligt dåliga kort och många setup´s. Jag var nere på $75 som sämst, och $130 som bäst. Nu ligger jag på $115.
Mycket dålig utdelning på många timmars spel. Jag håller mig på låg nivå för att försöka bygga upp lite kapital innan jag går upp och riskerar mer.
Frirullen för nya insättare hade jag reggat mig för men missade start tiden. När jag insåg den missen hade den redan pågått i dryga timmen och jag var uträknad. den gav $1,80
Hoppas att poker gudarna är med mig imorgon!!!
Senast ändrad av cmbellman, Sön Apr 13, 2008 10:06, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Sön Apr 13, 2008 10:00 Rubrik: |
|
 |
Idag ska man viss spela cash, jag har suttit en stund till med 2st bord 0,50 blinds några bad bets men i huvudsak har jag haft turen på min sida.
nytt saldo $198
Nu har man ju lite större utrymme att spela med utan att riskera noll saldo!!
Jag förvånas över alla över bett när FI vill ha bort än från potten när man redan har träffat en monster hand. Flera gånger har FI tryckt all in när tre kort i samma färg har legat på bordet och jag har träffat färgen och FI har högsta paret. Det är bara att tacka!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
slutajobba
|
Skrivet: Sön Apr 13, 2008 10:47 Rubrik: |
|
 |
Då är du på G då ! Lycka till men inte så mycket  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Sön Apr 13, 2008 11:32 Rubrik: |
|
 |
Lycka till själv!
Vi kan ju hoppas att alla går plus, vi är ju alla vinnare eftersom pengarna stannar kvar hos oss!! Så länge jag vinner så hoppas jag att ni vinner mycket  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Sön Apr 13, 2008 18:29 Rubrik: |
|
 |
Jag får snart söka för spel missbruk . Har testat några sitt´n go. Spelade en $5 deep stack med 18 personer med 6st vid varje bord, det var en pina eftersom det tog nästan 3h innan heads up, tyvärr blev det bara en andra plats Som jag sagt tidigare så är det turbo eller spead som gäller hädan efter.
Nytt saldo $223  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Mån Apr 14, 2008 07:23 Rubrik: |
|
 |
Sammanfattning av söndagens spel.
Tittar man på kurvan för min bankrulle så kan den jämföras med Balder på Lisseberg. Jag startade kvällen på $224, efter några timmar av skitkort och utdragningar (självklart kanonspel av mig ) så var jag nere på $130. Där efter vände det, jag följde med en som vanligt oförskämd höjning preflopp med J 10. Floppen landar J86. Jag bettar och blir som vanligt reraisad men synar ändå, turn J. Jag bettar försiktigt och blir reraisad igen. Jag hinner tänka att killen givetvis sitter med AJ eller KJ, men nu är jag så trött på alla utdragningar så jag synar ändå. River kommer ett J och fyrtalet är klart. Jag ställer med mina sista slantar och blir blixt synad. Fi Sitter med KK och har KÅK. Äntligen en fin pott!
Några minuter senare får jag 1010 och går med en liten höjning för att se floppen. På floppen kommer KD10 och jag vill vara med. Som vanligt bettar FI ordentligt och jag blir orolig för stege, men en triss måste spelas, turn är ofarlig och bettandet fortsätter, river en 10 och mitt andra fyrtal på 10 min. Fi Bettar nu försiktigt och jag reraisar, tyvärr så foldar han.
Så här fortsätter det nu några händer med triss och färg vilket leder till att jag är tillbaka på $204
Synd att jag tappade så mycket i början av kvällen, men det är ju POKER.
Jag spelade Aftonbladets Frirulle samtidigt som söndags rullen. Efter ca 30min spel satt jag ensam med spelare som var offline. Jag satt och höjde och plockade blinds i 30min. Tyvärr så tappade jag konsentrationen över Expekt bordet och blindade bort mig där. När jag låg på 17 plats med 17 kvarvarande spelare så ställde jag med 77 och fick syn av 1010. Så var den turneringen över. Aftonbladet skit sig också:
You finished the tournament in 226:a place.
A $0.85 award has been credited to your Riktiga pengar account.
Nu blickar vi framåt och minskar antalet timmar och höjer kvaliteten  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Mån Apr 14, 2008 11:02 Rubrik: |
|
 |
Lite förmiddags spel och jag blev knockad -$75
Jag förstår inte hus dessa gossar spelar. När jag har tiltat och följt med vid riktiga rais så har jag vunnit med skithänder, och när jag träffar bra så har alltid någon lyckats få in någon drag hand.
Då var det väl bara att börja om!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Mån Apr 14, 2008 11:44 Rubrik: |
|
 |
Tillbaka igen på $188. Det är ju rena lotteri verksamheten vid Cashborden.
Jag gick upp till $1 bord men borde nog ta mig upp till $4 för att få lite vettigare mot spelare.
Spelar man enligt regelboken så är man körd direkt. Dom här tomtarna synar hej vilt och hoppas på river. Tyvärr träffar dom sina drag händer helatiden.
Jag återkommer ikväll!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Mån Apr 14, 2008 21:28 Rubrik: |
|
 |
Jag måste nog bli lite tajtare i mitt spel. Idag ar jag åkt upp och ner rejält.
Börjar dagen på $204 ner till $130 upp till $230 ner till $140 och nu $258.
Jag ligger hyffsat på Aftonbladet $2. Så nu lägger jag fokus där en stund.
Hoppas att sammanställningen kommer snart!! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
epikuren
|
Skrivet: Mån Apr 14, 2008 21:58 Rubrik: |
|
 |
Det svänger ju mer hos dig än hos mig idag Trodde det inte gick, jag som tagit lite väl stora risker, men tror man måste det för att få igång 100 dollar uppåt, med risk för att gå ned på 0 förstås. Jag spelar och ab2, nordic, nordic2 på ps. Vi satt tom på samma bord ett tag ... nickar elritsa
Lycka till! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|