| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
only_bridge
|
Skrivet: Sön Jul 05, 2009 23:42 Rubrik: |
|
 |
Fan vad tiltat jag blir på mig själv!!!
Tjejen r sjuk, å då r det lite svårt att koncentrera sig emellanåt.
Först tiltar jag ut mig totalt på bubblan ur en turnering, sedan spelar jag pokerforums turnering på Bwin, och har en liten men ok stack när vi närmar oss bubblan.
Plockar upp AQs, och tittar på listan över hur många det är kvar.
30st, och 30 priser, perfekt, och jag återhöjer all-in.
Han synar med KQ, och jag har honom dominerad, men en kung kommer upp, och jag är ute.
Nu visar dig att jag hade läst fel, det var 34 spelare kvar, varav ett antal shortstackar, så jag kunde gott ha fortsatt folda ett varv till så hade jag varit i pengarna. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Mån Jul 13, 2009 01:30 Rubrik: freerolls |
|
 |
Vann två freerolls idag.
Den ena till Betfairs freerollserie, där priset verkar vara en liveturnering i Stockholm.
Vann den med KT mot 35.
Jag höjde från knappen till 2400, och han återhöjde till 8400. Jag tänkte ett tag och synade.
Floppen kom KT3, och han tryckte genast in sina återstående 30000. (japp det är därför jag vinner freerolls oftare än buyins)
Den andra var en turnering med 2020 deltagare, och första priset var på $200.
Känns som att jag vinner mycket gratisturneringar, men hittar samtidigt inte det där riktiga flytet i buyins. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Mån Jul 13, 2009 12:04 Rubrik: Re: freerolls |
|
 |
| only_bridge skrev: | Vann två freerolls idag.
Den ena till Betfairs freerollserie, där priset verkar vara en liveturnering i Stockholm.
Vann den med KT mot 35.
Jag höjde från knappen till 2400, och han återhöjde till 8400. Jag tänkte ett tag och synade.
Floppen kom KT3, och han tryckte genast in sina återstående 30000. (japp det är därför jag vinner freerolls oftare än buyins)
Den andra var en turnering med 2020 deltagare, och första priset var på $200.
Känns som att jag vinner mycket gratisturneringar, men hittar samtidigt inte det där riktiga flytet i buyins. |
Spelade också den första freerollen. Men spelar alltid överaggressivt för att det är jobbigt köra allt för seriöst och sen hamna som #20 med 25 spelare kvar och långt efter i stackstorlek. Tar jag hellre och chansar vilt för att bli enda aktiva spelaren vid bordet. Var sjukt nära lyckas förra helgen då jag torska all-in mot enda andra aktiva spelaren vid bordet som favorit. Men är som sagt jobbigt spela turnering med endast ett pris trots att det bara är runt 40 spelare (en hög med inaktiva spelare av de 73 eller så i veckofinalen då intresset är misnt sagt ljummet).
Lycka till i Stockholmsfinalen. Kanske möts där? Har inte gett upp hoppet om att ta mig dit än men får nog ta veckofinalen seriöst till att börja med.
Vilket var ditt nick? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Mån Jul 13, 2009 13:09 Rubrik: |
|
 |
Tackar så mycket. Jag känner igen mig, det är svårt att inte börja hyper-aggrotilta när det är så många sitouts på bordet, och dessutom bara en freeroll, och dessutom bara ett pris.
Fick dock en bra start på turneringen, och väl på finalbordet kände jag att jag hade en liten edge.
Får se om det blir någon Stockholmsfinal, verkar som de kanske kör finalen online. Antar att det kan vara smartare med tanke på det ganska ljuma intresse turneringen ådragit sig hitills, och med tanke på det svenska regelsystemet.
Hoppas jag kan få med mig nån mer sp-spelare i finalen.
(Mitt nic på Betfair: playin4food) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Freddeman Back-To-Back No-Limit Winner
|
Skrivet: Mån Jul 13, 2009 18:35 Rubrik: |
|
 |
| only_bridge skrev: | Tackar så mycket. Jag känner igen mig, det är svårt att inte börja hyper-aggrotilta när det är så många sitouts på bordet, och dessutom bara en freeroll, och dessutom bara ett pris.
Fick dock en bra start på turneringen, och väl på finalbordet kände jag att jag hade en liten edge.
Får se om det blir någon Stockholmsfinal, verkar som de kanske kör finalen online. Antar att det kan vara smartare med tanke på det ganska ljuma intresse turneringen ådragit sig hitills, och med tanke på det svenska regelsystemet.
Hoppas jag kan få med mig nån mer sp-spelare i finalen.
(Mitt nic på Betfair: playin4food) |
Jag har lyckats kvala in till Sverigefinalen! Har även fått ett mejl av Betfair där de säger att finalen ska spelas i Stockholm, dock inget datum bestämt.
Det ska bli grymt kul att spela finalen! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
The Artist
|
Skrivet: Mån Jul 13, 2009 21:49 Rubrik: Sverige finalen |
|
 |
Hejsan Grabbar! Ja då är vi 3 som ska slåss från Spela Poker (än så länge). Jag spelade in mig rätt så tidigt till Sverigefinalen, i mitten på maj någongång, så lång väntan.... Fick likadant mail om att vi skulle spela Live i Stockholm så de ändrar de nog inte på.
So, cu in Stockholm boys
Nicket på Betfair: Harmonie |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Mån Jul 13, 2009 22:41 Rubrik: |
|
 |
Wow, ql att vi är flera från forumet som kvalat.
Fick ett svarsmail från helpdesken just nu, och mycket riktigt, det verkar bli en liveturnering. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Fre Jul 17, 2009 21:38 Rubrik: |
|
 |
Jag har nog tiltat lite för mycket på sistonde, får noll respekt för mina höjningar.
Handen under är mot en spelare jag spelat mot en hel del gånger, och det är inte första gången liknande saker händer.
Full Tilt Poker Game #13450137094: Cardschat $100 money added (93071367), Table 3 - 15/30 - No Limit Hold'em - 15:08:36 ET - 2009/07/17
Seat 2: jroyfus (1,455)
Seat 3: only_bridge (1,560)
Seat 4: rcman1980 (1,470)
Seat 5: MATTZOMB (1,530)
Seat 6: zingbust (1,425)
Seat 7: Me Zorba (4,515)
Seat 8: dwilius (1,575)
Seat 9: JosephShowdown (1,470)
Me Zorba posts the small blind of 15
dwilius posts the big blind of 30
The button is in seat #6
*** HOLE CARDS ***
Dealt to only_bridge [9d 9h]
JosephShowdown folds
jroyfus folds
only_bridge has 15 seconds left to act
only_bridge has requested TIME
only_bridge raises to 90
rcman1980 folds
MATTZOMB folds
zingbust has 15 seconds left to act
zingbust folds
Me Zorba calls 75
dwilius has 15 seconds left to act
dwilius folds
*** FLOP *** [8h 9c 6d]
Me Zorba bets 90
only_bridge raises to 480
Me Zorba calls 390
*** TURN *** [8h 9c 6d] [9s]
Me Zorba has 15 seconds left to act
Me Zorba bets 720
only_bridge raises to 990, and is all in
Me Zorba has 15 seconds left to act
Me Zorba calls 270
only_bridge shows [9d 9h]
Me Zorba shows [6h As]
*** RIVER *** [8h 9c 6d 9s] [8c]
only_bridge shows four of a kind, Nines
Me Zorba shows two pair, Nines and Eights
only_bridge wins the pot (3,150) with four of a kind, Nines
jroyfus: nh
*** SUMMARY ***
Total pot 3,150 | Rake 0
Board: [8h 9c 6d 9s 8c]
Seat 2: jroyfus didn't bet (folded)
Seat 3: only_bridge showed [9d 9h] and won (3,150) with four of a kind, Nines
Seat 4: rcman1980 didn't bet (folded)
Seat 5: MATTZOMB didn't bet (folded)
Seat 6: zingbust (button) didn't bet (folded)
Seat 7: Me Zorba (small blind) showed [6h As] and lost with two pair, Nines and Eights
Seat 8: dwilius (big blind) folded before the Flop
Seat 9: JosephShowdown didn't bet (folded) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Sön Jul 19, 2009 19:30 Rubrik: |
|
 |
Så sjukt många turneringar att spela idag. Har lovat tjejen att laga mat mitt i, får se hur det går  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Sön Jul 19, 2009 23:54 Rubrik: |
|
 |
Ja, det gick sådär. Tjejen blev hungrig och otålig, och det ledde till att jag började tilta något fruktansvärt.
Men innan dess spelade jag riktigt bra. Hade dock lite otur, så inga vidare resultat. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Mån Jul 20, 2009 00:04 Rubrik: |
|
 |
Kanske skulle prata om några bad beats.
Första handen i Fulltilts 500k-turnering.
Jag har AQ, och har höjt innan floppen.
På floppen kommer Qxx, och jag betar pot.
Killen trycker allin, och jag synar.
Han visar stolt upp TT, och jag har ca 92% chans att vinna potten, men en till tia kommer, och jag är ute.
PS 100k-turnering.
I pengarna, men sedan går det utför. Plockar upp JJ på BB, foldat till SB som höjer, jag trycker all-in preflop, för det känns som han kommer syna. Blixtsyn med 55, och en 5a på floppen.
Stjäl en del potter, och kommer tillbaka. Någon framför mig höjer, och jag trycker all-in med AK i spader med ca 15bb:s, killen synar med KQ, och en Q kommer på floppen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Tis Jul 28, 2009 00:47 Rubrik: |
|
 |
Min poker har gått sådär på sistonde.
Anledningen att jag ändå gått plus: freerolls
Sorgligt men sant. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Mån Aug 10, 2009 02:45 Rubrik: |
|
 |
Satelliter verkar vara lite av min grej. Idag spelade jag en hel del turneringar, och avslutade med att spela en steg1 för $7,5, på PS och kom 4:a och fick $1,5 i pris.
Fick dock blodad tand, och provade en gång till, och den här gången gick det vägen, vann en steg2-biljett, vilket var mitt mål.
Använde denna biljett för att anmäla mig till en $27-satellit till WCOOP, med $215 turneringsbiljetter i potten.
Vann just en sån biljett, men känns som jag har tagit mig lite vatten över huvudet. Har aldrig spelat en så stor turnering förut (förutom satteliter).
För övrigt har det gått rätt så tungt idag.
Vann visserligen en liten turnering, men det var bara $37,60 i förstapris, så gick lite back på mina turneringar idag. (förutom satellitturneringarna tror jag att jag spelade turneringar för lite drygt $40).
Men det är så det är när man spelar MTT (och inte spelar bättre än jag gör). Får hoppas på de stora cashen framöver
-------------------------------------------------------------------------------------
PokerStars Tournament #183328551, No Limit Hold'em
Super Satellite
Buy-In: $25.00/$2.00 USD
1245 players
$21500.00 USD added to the prize pool by PokerStars
Total Prize Pool: $52625.00 USD
Target Tournament #184558196 Buy-In: $215.00 USD
244 tickets to the target tournament
Tournament started 2009/08/09 18:00:00 ET
Dear only_bridge,
You finished the tournament in 1st place. You qualified to play in Tournament #184558196 and are automatically registered for it. See Tournament #184558196 Lobby for further details. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Aug 10, 2009 21:48 Rubrik: |
|
 |
| only_bridge skrev: |
Vann just en sån biljett, men känns som jag har tagit mig lite vatten över huvudet. Har aldrig spelat en så stor turnering förut (förutom satteliter).
|
Du kan ju alltid trada din biljett mot $T som du sen kan köpa in dig i andra turneringar med. Jag har kvalat in till Millions en gång och Warm up 2 ggr på Stars. Jag spelade en av varje men den andra warm up biljetten sålde jag och spelade upp på turneringar med lägre inköp. Det kändes liksom om jag inte stod upp i det motståndet.... _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Mån Aug 10, 2009 22:19 Rubrik: |
|
 |
| L8nite4tune skrev: | | only_bridge skrev: |
|
Du kan ju alltid trada din biljett mot $T som du sen kan köpa in dig i andra turneringar med. Jag har kvalat in till Millions en gång och Warm up 2 ggr på Stars. Jag spelade en av varje men den andra warm up biljetten sålde jag och spelade upp på turneringar med lägre inköp. Det kändes liksom om jag inte stod upp i det motståndet.... |
Just de här biljetterna är special och kan inte bytas mot $T, och kan inte säljas, så jag måste använda den.
Var lite komiskt på bubblan, då en hel del spelare försökte åka ut platsen innan, där det låg ett cashpris på $175 istället för en biljett. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|