| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
cold-plays

|
Skrivet: Lör Aug 08, 2009 11:06 Rubrik: Cold-Plays.... fisken simmar, fortfarande |
|
 |
Efter att ha blivit inlurad på Spela Poker av limpan73 så kan jag väl lika gärna börja skiva här lite oxå.
Har spelat nätpoker 5-6 år för det goda nöjets skull. Eftersom jag tidigare enbart hade mac blev mitt spelande begränsat till få siter men numera har jag även pc (påtvingad i jobbet) vilket underlättar spelandet.
Lirar mest turneringar och SnG 5-10 $ No limit holdem. Ska försöka hänga med i Spela pokers söndags och onsdags turneringar så gott det går och tiden räcker till.
Jag & Limpan73 lirar även tillsammans i ett kompisgäng (Mjölnarens Irene) Dock blir det alldeles för sällan numera. Kan nog har kommit lite barn och annat i vägen...
Spelade en SnG i går kväll. 5$ inköp, 30 pers. Flöt på hyfsat och på finalbordet fick jag snabbt tryck på bordet och ett bra markerövertag vilket ledde fram till headsup med c:a 45000 i marker mot c:a 4500 och där tog det roliga slut.... snacka om motrigg... fick hyfsade starthänder men fi träffade allt! Vann inte en hand.... tog nog slut på 5-6 händer bara att bryta ihop & komma igen!
Senast ändrad av cold-plays, Fre Jan 14, 2011 11:02, ändrad totalt 5 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Lör Aug 08, 2009 11:11 Rubrik: |
|
 |
Väkommen till SP. Jag ser fram emot att möta dig i Söndags och onsdags turneringarna samt läsa intressanta inlägg. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Sön Aug 09, 2009 12:44 Rubrik: |
|
 |
Välkommen i gänget "cold-plays"! Ska bli kul att möta dig vid online-borden också och inte bara vid våra sporadiska homegames.
Lycka till i SP-turrarna! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Ons Aug 12, 2009 19:59 Rubrik: |
|
 |
tack för det killar!
har inte blivit så mycket lir för mig på sistone. Spelade SP-mania i söndags dock med ett kallt resultat. Åkte ganska fort på en hand då jag shortstackad i tidig position gjorde en standardhöjning med KK på hand, fick en reraise mot mig av en spelare med djup stack. Det var en klassisk AA varning på den höjningen vilket jag funderade över.... i c:a en nanosekund ( han ställde mig alltså inte allin vilket säkert skulle skett med AK QQ JJ). Eftersom jag var short fanns enbart allin som alternativ.... så var man rökt.
För övrigt funkade deras mac-klient inget vidare så det får bli pc nästa gång.... suck
+ Vann "dagens fråga" på poker.se vilket resulterade i en (vad jag hoppas) bra bok om turneringspoker
- Tjärnquist skrev på för DIF & är därmed förvisad från Ängelholm i all framtid |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Ons Aug 12, 2009 21:48 Rubrik: |
|
 |
| cold-plays skrev: | | - Tjärnquist skrev på för DIF & är därmed förvisad från Ängelholm i all framtid |
Förbannat tråkigt men inte helt oväntat. Nu får vi skicka Gath att sänka honom i vinter!
Edit: Sade han inte att han ville gå till ett lag som har chans att vinna? Då är Djurgården ett något märkligt val.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Tor Aug 13, 2009 10:39 Rubrik: |
|
 |
Tråkigt att du snubblade på målsnöret igår! Såg att du var rejält shortstackad, men hade din AQ fått stå så hade det kanske gått annorlunda. Ja ja, shit happens!
Vad tyckte du om min sorti då? Du satt ju på första parkett.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Tor Aug 13, 2009 11:06 Rubrik: |
|
 |
tja... hade handen fått stå hade jag i varje fall haft liiite mer spelrum... men men
Din hand kommenterade jag precis i din dagbok.... räcker så
Gath har enligt källor pumpat muskler hela sommaren så han siktar väl på nytt pers i utvisningsminuter  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Tis Sep 08, 2009 08:59 Rubrik: |
|
 |
Har egentligen inte så mycket som är värt att skriva hem om vad det gäller pokerframgångar.... så det får helt enkelt bli lite om det så otroligt trevliga ämnet.... motgång!
Jag skulle kunna skriva radvis om motrigg, tomtespel, dåligt väder och allt annat pokerspelare brukar gnälla/skylla på men jag nöjer mig med att bara krasst konstatera:
de sista veckornas spel från min sida har varit riktigt uselt... spelar generellt sätt bara jäkligt fegt (ett mer rättvist ord än tight).
+ råkade vinna en sng 50-60pers igår
- att jag allt för ofta övervärderar AK även efter blank flopp = bust |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Fre Sep 25, 2009 13:32 Rubrik: |
|
 |
har inte blivit så mycket lir på senaste tiden förutom sp´s söndags & måndags turneringar (utan några resultat att skryta om) Spelade dock ett par kvalturneringar igår. Eftersom partypoker var värd för onsdags turneringen så fick jag ge den en chans med en kvalare till en million dollar event. Blev en ganska behaglig resa då det satt en galen tysk vid mitt bord som gjorde minst 10 rebuys under lika många minuter och många av hans marker hamnade i min ficka.
Provade även ett SM-kval till main event på Unibet vilket jag efter lite berg & dalbana tog hem.
På lördag är det hemma premiär för Rögle mot HV.... vinst är lika säker som pengar på vilken Islänsk bank som helst! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Fre Sep 25, 2009 14:41 Rubrik: |
|
 |
Congrats till kvalframgångarna!
Jag får väl ge SM ett par chanser till. Sist slutade jag på en neslig andra plats.
HV ska vi slå! Om vi så ska sparka in puckarna!  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Mån Sep 28, 2009 20:38 Rubrik: |
|
 |
Jahapp... SP Mania blev en kort historia... åkte med QQ mot AK (allin preflop)... givetvis ett A på river. Nya tag  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Sön Okt 18, 2009 23:20 Rubrik: |
|
 |
dagens SP mania blev en märklig historia där jag egentligen aldrig kom in i matchen men ändå blev fyra... hade aldrig över medelstack och tror inte jag slog ut en enda spelare... märkligt värre.
körde även en SM-kvalare i veckan där jag åkte heads-up mot Only-bridge... träffade stege på turn och han dunkar in sin kåk på river... that´s life  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Mån Okt 19, 2009 17:51 Rubrik: |
|
 |
Svårt att vara missnöjd med en fjärdeplats om man inte ens varit med i matchen Grattis till en fin placering!
Själv blåste jag mina marker efter att ha synat en all-in med nötfärgdraget preflop. Inte så klokt och jag fick mycket riktigt sota för det usla beslutet då motståndaren floppat färg och ingen hjälp kom. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Tor Okt 29, 2009 18:21 Rubrik: |
|
 |
No limit onsdag blev en kort och risig historia. Ett par riktigt dåliga spel från min sida då stressen av kortdödhet blev för påtaglig (i god kombination av den låga mängden startmarker). Fick starthanden J4 fem gånger under de 4-5 blindsperioder jag hängde med i
Nu skiter jag i pokern (för idag) och åker ner till ladan där Rögle gästas av Linköping och deras (tyvärr) nyinkommna "artister"  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
limpan73
|
Skrivet: Tor Okt 29, 2009 20:05 Rubrik: |
|
 |
| Rögle behöver sannerligen 3 poäng idag. Tre raka hemmaförluster hade inte varit snyggt. Sedan väntar ju två raka bortamatcher också... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|