| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Jokehim
|
Skrivet: Lör Sep 10, 2011 23:55 Rubrik: |
|
 |
Grattis till ticket.
Hoppas du kan förklara vad pajasen nikke höll på med. Spelar astight och callar inte ens för 5k när jag pushar första gången och sen plötsligt callar han med A9 bara för man har A8 och man åker dit.
Vet inte vad han hade emot mig. Reraisar mig all-in två gånger på min raise medan han helt struntade i att spela mot er övriga två.
Såna där turneringar är bara för enerverande. Offrar mig och callar all-in med AJ och torskar mot TT och sen blir man fyra.
Usch nu är man irriterad
Tur man inte ska spela mer ikväll/inatt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Sön Sep 11, 2011 00:05 Rubrik: |
|
 |
| Jokehim skrev: | Grattis till ticket.
Hoppas du kan förklara vad pajasen nikke höll på med. Spelar astight och callar inte ens för 5k när jag pushar första gången och sen plötsligt callar han med A9 bara för man har A8 och man åker dit.
Vet inte vad han hade emot mig. Reraisar mig all-in två gånger på min raise medan han helt struntade i att spela mot er övriga två.
Såna där turneringar är bara för enerverande. Offrar mig och callar all-in med AJ och torskar mot TT och sen blir man fyra.
Usch nu är man irriterad
Tur man inte ska spela mer ikväll/inatt. |
Mycket märklig herre... jag tror inte han synade mina raise när han satt på BB en enda gång!? När han då också hade stack som oftast var 3-4 gånger större så började man undra??
Var helt övertygad om att du skulle plocka en biljett och att jag skulle bubbla och snubben bara väntade ut mig... Med tanke på hur jäkla länge vi spelade fyra man så blev slutet lite smått parodiskt. I dina kläder hade även jag tiltat! |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Sön Sep 11, 2011 10:23 Rubrik: |
|
 |
Otroligt svårt fatta hur han med 40k stack kan spela så udda mot 10k stackar och sen plötsligt efter jag åkte ut kommentera äntligen. Man kunde ju tro med hans passiva spel att han ville spela hela natten.
Den enda han agera mot var mig även om jag spela väldigt försiktigt mot han. Borde väl pushat mot han när jag hade 20k och han 30k för han hade omöjligen callat med sån försiktighet. Att calla push med A9 hade jag också gjort men hade ju callat push vid 10 tillfällen före det från små stackar innan det ...
Nej otroligt surt var det. Försökte hela tiden göra Nosferatu väldigt shortstackad och gick ju rätt bra men fick kass hjälp av nikke som envisades med att både limpa preflop och vägra beta efter flop och turn även om Nosferatu checka ...
Lycka till i Poker-SM. Ska försöka någon gång ytterligare att kvala in, kanske rentav ikväll. Visst kom du ihåg att du spela emot mig? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Sön Sep 11, 2011 19:41 Rubrik: |
|
 |
Antingen så hade han en plan som ingen förstod sig på... eller så var han bara rädd att förlora sitt markerövertag... givetvis är det det sistnämda men den taktiken brukar sluta med att man blöder bort övertaget.
Nog visste jag att det var du Hade försökt stjäla oftare annars så klart
Upptäckte en annan lite irriterande grej på Unibet igår... visade sig att jag hade en Unibet Open ticket på 275€ som gått ut för typ ett år sedan.... Vilken koll man har  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Mån Okt 03, 2011 13:57 Rubrik: |
|
 |
hänger kvar i SM main event... har dryga 40k efter att ha tappat 15-20k i en trevägspott mot två shortstackar på slutet av kvällen/natten. Medelstack ligger på 55k och jag har sett i varje fall två forumiter med bra stackar... Gdaily o daveinola
Någon mer som är kvar? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Mån Okt 03, 2011 18:33 Rubrik: |
|
 |
| Nåt övervärde i SM? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Mån Okt 03, 2011 19:42 Rubrik: |
|
 |
| cold-plays skrev: | hänger kvar i SM main event... har dryga 40k efter att ha tappat 15-20k i en trevägspott mot två shortstackar på slutet av kvällen/natten. Medelstack ligger på 55k och jag har sett i varje fall två forumiter med bra stackar... Gdaily o daveinola
Någon mer som är kvar? |
Måste ha bränt runt 10 slutkval till Main så blev tyvärr inget spel. Hur länge spela ni innan det bröts för dag 2, dvs vad var klockan? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Mån Okt 03, 2011 20:00 Rubrik: |
|
 |
grymt övervärde... till vinnaren (1 mille gtd). Resten av itm får dela på brödsmulorna.... eller ja, normal utbetalningsstruktur.
Hittade ingen PleaseBet så jag förstod att det va så.... surt!
Turneringen bröts vid 02
nu kör vi igen..... |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cold-plays

|
Skrivet: Tis Okt 04, 2011 00:43 Rubrik: |
|
 |
hände inte mycket ikväll.... pendla mellan 40-90k... short som satan i slutet. Trycker med AJ får syn av SB med A4 och floppen A4? är given
Åkte som 32:a |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Tis Okt 04, 2011 07:35 Rubrik: |
|
 |
| cold-plays skrev: | hände inte mycket ikväll.... pendla mellan 40-90k... short som satan i slutet. Trycker med AJ får syn av SB med A4 och floppen A4? är given
Åkte som 32:a |
Väl kämpat men trist det inte blev bättre resultat.
Själv testa man shortstacked och tilta. Växte snabbt från 5k till 8k med aggressivt spela och bra kort. Får KK och betar preflop och även pot bet efter flop med call. Sen kommer A och man för nötfärgdrag men AT callar min push och vinner och vips är man nere på liten stack och sen spela jag bara kasst. Kom upp i startstack bara för att åka ner igen med AJ som callar push från just då tightaste spelaren vid bordet som har AK.
Bara ta nya tag men SM är över för deepstack orkar man inte med.
För övrigt överraskande snabb struktur i turneringarna. Man kunde ju tro att när det är SM så ska det vara åtminstone lika seg struktur som i Spela Poker Mania. Inte mig emot dock som starkt ogillar extremt långa turneringar. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|