| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
L8nite4tune

|
Skrivet: Tis Mar 24, 2009 00:36 Rubrik: Blogg: rollbuilder19 / L8nite4tune |
|
 |
Jag har grova datorproblem. Jag säger bara en sak. Vista! Jag bloggar nu på sambons laptop och jag har inte ens loggat in på bet365 ikväll. Jag får väl hoppas det löser sig så jag kan komma igång med rullbyggandet. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tis Mar 24, 2009 02:02 Rubrik: |
|
 |
Jag kom in lite ändå. 18 MP och back $0.98 på 119 händer NL10. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Ons Mar 25, 2009 01:39 Rubrik: |
|
 |
Idag drabbades jag av akut tandvärk. Nu sitter jag här med en tand mindre och lite ont. Därför inga mängder med spel. Jag körde 89 händer NL10 och det blev $5,9 i vinst. Sen provade jag en $2 DoN men blev utdragen på bubblan. Saldo $102.5 och 33 MP. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Mar 26, 2009 00:17 Rubrik: |
|
 |
Jag var hemma och läkte min tandonda lite idag. Det har inte gått nåt vidare med rullbygget. Först slarvade jag bort ett inköp på NL10. Den körde jag en $2 rebuy som tillslut kostade 10 dollar och gav inget. Grymt utdragen. Gick då på DoN. Först $2 där jag vann 3 av 4 och sen $5 där jag loosade en.
Saldo $70
MP 108
//rollbuilder19 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Fre Mar 27, 2009 01:09 Rubrik: |
|
 |
180 händer på NL20 ikväll. Hade lite flyt i början och var ett halvt inköp upp men slutade på +$4 innan jag var klar.
Saldo $74
MP 167 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Fre Mar 27, 2009 20:26 Rubrik: |
|
 |
Jag avslutade gårdagskvällen med en $5 HU SnG. Jag blev oturligt utdragen 2 ggr i rad. Fi synade med TJo båda gångerna. Ena gången hade jag pocket 2or och andra Ax. Med det var sagan all och saldot $69. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Fre Mar 27, 2009 21:01 Rubrik: |
|
 |
Nu har det repat sig lite. 2 glas vin och 3 st $5 DoN så är saldot $83. Jag var ITM i alla 3. Det är nog fredagskänslan och vinet som dämpar värken i min käke (efter den saknade tanden). Nu ska vi upp över startstack oxå.
MP 193
Edit: 55 händer NL20 ger mig ytterligare 6 dollar och saldot är nu $89 och MP 206 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Mar 29, 2009 11:45 Rubrik: |
|
 |
Katastrof. Mitt rullbygge håller på att rasa samman helt. Jag lyckades ju repa upp den till 89. Sen hittade jag HU borden senare under fredagkvällen då ytterligare några vinglas slunkit ner för min strupe. Det var $5 stilen och 4 i rad gick jag in i väggen. Det var en hel del bad beats inblandat där men också en viss procent dåligt spel. Väl nere på $69 tog jag ett skott på en $5 freezeout där jag blev utanför pengarna.
Lördag: Jag testar lite multitable SnG och har väl lite lycka. Jag kör 11 st blandat 2 och 3 bords med $2 i inköp. Kommer 2:a i 2 st och drar in 19,5 dollar på det men betalar totalt 22 dollar i inköp. Rullen krymper lite till. Då måste jag bevisa för mig själv att jag kan vinna heads up och tiltar bort några dollar till. I ren desperation tvärt emot alla intelligenta råd går jag in med 1/3 av min rulle som shortstack på ett $0.25/0.50 bord. Det går skapligt ett tag men snart får jag in pengarna med JJ och är uppe mot QQ. Naturligtvis arbetar inte variansen med mig i den potten och bara halva stacken är kvar. Blindsar bort några varv och sen sista handen på bordet:
http://www.pokerhand.org/?4041214
Saldo: $39
MP: 310
Skulle vi få påfyllning idag? Det behövs.
Jag tar nog en paus i rullbyggandet idag för att coola ner lite. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
SmeBalle

|
Skrivet: Sön Mar 29, 2009 12:55 Rubrik: |
|
 |
De e bara å gnugga på du får ju 50 nya friska $ i dag  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Mar 29, 2009 15:45 Rubrik: |
|
 |
| SmeBalle skrev: | De e bara å gnugga på du får ju 50 nya friska $ i dag  |
Tack för ditt stöd! Jag behöver det och många mer glada tillrop. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Mar 29, 2009 19:38 Rubrik: |
|
 |
Hejarop funkar bra! Tack igen Smeballe.
MTSnG är melodin. Jag hittade Hawaii: $2, 50 pers, Turbo. Det var verkligen Hawaii (hockey som böljar fram och tillbaka och är full fart i brukar ju kallas Hawaii-hockey) Jag lyckas dubbla tidigt med 9T och träff på T-flopp. Sen tar jag det riktigt lugnt. Tripplar när det är ca 20 kvar med setminad 55. Sen är man helt plötsligt på finalbord.
Det är oerhört aggressivt och jag tar det lugnt och blindar av en del. Folk åker som bowlingkäglor och när vi är 5 kvar kan jag bli 4a med lite flyt om jag lägger mig jag gör så och har 850 marker mot CL med 44500. 4 kvar och han som ligger 3a har lite mer än mig men går all in med A8 och CL tvingas syna med 95. Jaha men jag blev 4a tänker jag tills CL får stege på river och 3an åker. Jag har fortfarande 850 och blir all in med 83us. Jag vinner med 2 par mot CL:s AK...... Sen åker jag ivarjefall och blir $12 rikare.
Nu e jag på G!
Saldo $98.5
MP 316 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Mar 30, 2009 01:58 Rubrik: |
|
 |
Är det på väg att lossna?
Efter svansen mellan benen som nr 15 i SPM loggade jag in på bet365. En Stockholm ($2, 20 pers) och en Churchill ($2, 30 pers) samt en $5 DoN turbo PLO startades snabbt.
PLO gick ganska snabbt och jag fick en schysst stack med quads. Till slut var vi 4 kvar och en hade mycket marker vi andra ungefär lika lite. Jag spelar snålt tills jag hittar AAxx och går all in från knappen. BB har mindre stack och synar med AKQx 2 spader. På turn är det 2 spader på brädan men jag duckar och vinner $5.
I Stockholm får jag QQ femte handen. Höjer upp rejält men blir återhöjd. All in naturligtvis och jag ser in i KK och så var den sagan slut.
Churchill: 4e handen KK men vinner endast en liten pott. Hand 9, synar en höjning med A5 i spader. Jag får 2 spader på flopp och synar höjningar hela vägen med A på river som slutklämm. En är med hela vägen och har träffat toppar (7or) på flop med sin K7. Nu ligger jag bra till.
Jag får efter ett tag först JJ (ingen action) och handen efter AA och höjer lite försiktigt och får syn från BB. Flop A6x. Fi höjer och jag återhöjer. Han går all in med 66 och jag synar med vinnande tretalet. Chip 2a.
Det är korttorka ett tag och efter en stund blir vi 2 limpare (jag SB) och BB som checkar. Jag har 34 i hjärter och floppen kommer T34. Alla checkar (jag ville ju naturligtvis ha en höjning). Turn A och jag checkar igen för att locka in någon. Nu hugger han som synade i början och höjer pott. Jag slår snabbt tillbaka med hela min stack. Jag blir synad av A8 och han träffar inget mer. Gött mos! Jag återtar topplacering.
En tid senare med 6 kvar och 5 får pengar gör jag ett idiotspel som belönas. Jag höjer upp med AT klöver för att stjäla av mindre stack. Han synar med 77 men jag träffar A på turn och ligger nu oförskämt bra till.
4 kvar och en är superliten. Han har SB på min BB och går in när jag har KQ. Han har A5 men jag träffar Q och vi är 3 ungefär lika stora. Jag går med när jag har JT och träffar T. Synar små betar hela vägen och förlorar mot KT så nu är jag short mot 2 stora. Jag stjäl och håller mig flytande. Satsar allt med 78 mot A9 och hittar en 7a på brädan. Handen efter får jag ATs och pressar den som är short för hela hans stack. Han synar med K8 och träffar 8. Short igen. Då gör chip 2an en idiotgrej (tycker jag) när han går hela vägen i små steg med AT. (jag hade 2 klöver och var så när att syna PF och det kom 3 klöver på brädan) Chip ettan som nyss träffat 8an mot mig hade pocket 8or och alla kort var under 8 utom river som var just en 8a. Chip 2an med AT åkte ur som 3a i turneringen. Jag är superliten mot CL och åker snart men med bättre resultat än jag räknat med. $15 till min sårade rulle.
Saldo $113
MP 335 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Apr 02, 2009 19:19 Rubrik: |
|
 |
Jag tog en MTT kväll i tisdags i ett försök att boosta min rulle lite.
$12500 GP $5 R/A slutade på plats 805
$2 R/A PLO Slutade som nr 32 av lite drygt 100 med 20 ITM (det kostade säkert 10 dollar tot)
$2500 GP $5 Freezeout slutade på plats 190
$6000 GP $5 Freezeout slutade på plats 353
Rullen nere på $89.
Jag har problem med MTT spelet på IPoker klienter över huvud taget! Jag började min karriär (i varje fall den framgångsrika delen) på Titan. Jag har vunnit en räcka skapliga summor i MTT spel där (2004 och 2005). Sen började jag spela på andra siter lite mer och när jag återvände så var det som förgjort. Sen dess har jag regelbundet återvänt på olika klienter (tex Noble poker, CD poker och Carlos poker), eftersom att jag tycker att IPoker har riktigt bra utbud med MTT:s, med exakt samma resultat. Förrutom några ITM i forumturrarna på Expekt har det varit helt förgjort. Inte ens nära ITM.
Jämfört med spel på Prima,B2B, Ongame, Full Tilt och PokerStars där jag regelbundet drar in hyggliga prispengar och då och då klonkar till det rejält. Jag vet inte vad det är. Men antagligen är mitt spel dålig anpassat till motståndet på nätverket. Som synes håller trenden i sig på Bet365.
Men, skam den som ger sig. Jag tyckte upplägget var trevligt i
$6000 GP $5 Freezeout
Så jag reggade mig igen igår. Och se, undrens tid är inte förbi!
Jag lyckades efter många mödor och pendlande stackdjup tråckla mig in på pengalistan bland de drygt 1000 deltagarna. Jag slutade på en hedrande 27:e plats och kunde inkassera $41 som belöning. Denna kväll var det som om jag satt på rätt sida av varenda flip (tills jag åkte med JJ mot K7 som träffade stege på river, men äh va fan, ganska nöjd blev jag ändå)
Rullen är återställd efter MTT grindandet.
Saldo $121
MP 368
Med nyvunnet självförtroende går jag mot högre höjder. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
Theox

|
Skrivet: Tor Apr 02, 2009 22:17 Rubrik: |
|
 |
| L8nite4tune skrev: | | Jag har problem med MTT spelet på IPoker klienter över huvud taget! Jag började min karriär (i varje fall den framgångsrika delen) på Titan. Jag har vunnit en räcka skapliga summor i MTT spel där (2004 och 2005). Sen började jag spela på andra siter lite mer och när jag återvände så var det som förgjort. Sen dess har jag regelbundet återvänt på olika klienter (tex Noble poker, CD poker och Carlos poker), eftersom att jag tycker att IPoker har riktigt bra utbud med MTT:s, med exakt samma resultat. Förrutom några ITM i forumturrarna på Expekt har det varit helt förgjort. Inte ens nära ITM. . |
Jag har exakt samm problem med IPoker jämfört med andra klienter. Tror det beror på två saker, blir ofta långsamt spel och sedan är blindstrukturen på turbo nivå, allin kriget börjar ofta redan efter första pausen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Apr 02, 2009 23:47 Rubrik: |
|
 |
Hehe, ser man på. Nån som har samma problem.
Spelade du på IPoker 2004 - 2005? Har de ändrat strukturerna sen dess? Naturligtvis är motståndet säkert lite hårdare nuförtiden, men så borde det ju vara på alla siter. Eller hur? Jag hoppas bara att jag kan få det att lossna och hålla i till den 12:e.  _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
|