| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Theox

|
Skrivet: Fre Apr 03, 2009 17:51 Rubrik: |
|
 |
Har aldrig gillat Ipoker. Jag började nog spela 2005, och det är nog garanterat bättre motstånd idag, precis som på spelapoker.se turrarna  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Lör Apr 04, 2009 00:33 Rubrik: |
|
 |
Kom hem sent efter middag ute. Rundade av med 2 DoN. 1 st $5 THNL och 1 st $2 PLO (fick 1 st fyrtal). ITM i båda.
Saldo: $117
MP: 397 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
"Did you ever stop to think, and forget to start again?" A. A. Millne |
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Apr 06, 2009 00:13 Rubrik: |
|
 |
Mikroback på NL20 (ca $2).
3 st SnG ikväll.
Churchill $2 med 30 deltagare. Slutade 3a och fick $9
Stockholm $2 med 20 deltagare. Slutade utanför pengarna.
Churchill $2 med 30 deltagare. Slutade utanför pengarna.
Saldo: $117
MP: 420
Jag väntar troget på de 50 dollares som utlovats. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Apr 06, 2009 21:06 Rubrik: |
|
 |
Dagens skörd hittills.
DoN $10 med 10 deltagare. Slutade ITM.
Detta gick tack vare att en kille gick in och synade CL all in med AJ när vi var 7 kvar och en annan var riktigt short (synaren täckte mig). CL höll 33 och fick trips på flop. Mikrostacken åkte varvet senare. Det är skönt ibland att alla inte riktigt har fattat taktiken i DoN.
Saldo: $177
MP 436 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Apr 06, 2009 23:03 Rubrik: |
|
 |
Provade att grinda CG ett tag.
NL20 4 bord fullring i 1,5h.
Resultat: 380 händer, 83 MP och -$4,8.
Saldo: $172
MP: 518
Missade CSI på kuppen. TV:n var på men jag såg nästan inget.
Jag ska byta strategi! _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Ons Apr 08, 2009 01:17 Rubrik: |
|
 |
Flytkväll hittills! (se dagbok)
Det ser bra ut i
$3000 GP $5 Freezeout.
Jag ligger 22a av 92 när 100 får pengar så rullen kommer garanterat att växa lite. Det var drygt 900 från början och jag var kall och tight länge men har lyckats dubbla 4ggr nu i slutet. Behöver bli sämst 20 för att vara tillbaka på startstack.
Körde tidigare en $5 DoN med ITM plats dessutom. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Ons Apr 08, 2009 01:30 Rubrik: |
|
 |
Slutade som nr 66 efter att ha tiltat bort min stack helt i onödan. Jag hade nog för stort självförtroende efter tidigare potter ikväll. Jag fick $14.
Saldo: $176
MP: 558 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Ons Apr 08, 2009 19:23 Rubrik: |
|
 |
Körde just 4 st
‘Turbo’ $5 NLH Double Up *10
ITM i 3 av 4
Saldo: $184
MP: 588
Lite statistik från poker office på mitt rollbuilder spel tills nu.
Spelade turneringar; 50 st, vinster: $181, buyin: $191, ITM: 36%, resultat -$10, händer: 1865 st,
CG: Händer: 988 (övervägande NL20), Net won: -$17, BB/100 (på NL20) 1,97.
Det ser ut som statistiken missat nåt eftersom jag borde ha mindre rulle enligt den men, men _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Ons Apr 08, 2009 20:21 Rubrik: |
|
 |
Jag gjorde av med 500 MP i ett Last Man Standing kval HU SnG. Spela några händer och fi går all in varje hand jag höjer det minsta i. Till slut synar jag med A8 och leder på flopp med A träff mot J9o. Set upen ger dock mannen runner runner färg. Men det finns väl inget annat att göra med poängen så det gör väl inget egentligen. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Tor Apr 09, 2009 01:17 Rubrik: |
|
 |
Kvällens pass avslutat. Jag körde lite GP freezeout mania.
$6000 GP $5 Freezeout slutade på plats 1094
$3000 GP $5 Freezeout slutade på plats 553
$2000 GP $5 Freezeout slutade på plats 168
Roade mig även under turneringarna med
6 st ‘Turbo’ $5 NLH Double Up *10
Jag vann i 3 av 6 så det blev ju minus $1,5 med raken.
I båda diciplinerna har det haglat in få-outare till mina motståndare och varit allmänt kortkallt.
Saldo: $164
MP: 156 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Fre Apr 10, 2009 01:28 Rubrik: |
|
 |
Jag har grindat på idag också med lite blandade resultat. Mest positivt. Först MTSnG raden. Jag tror det är det spel som gett mig bäst resultat under rollbuildertiden.
Churchill $2 med 30 deltagare. Slutade 3a och fick $9
Churchill $2 med 30 deltagare. Slutade 9e utan pengar.
Churchill $2 med 30 deltagare. Slutade 15e utan pengar.
Stockholm $2 med 20 deltagare. Slutade 3a och fick $8.
Sista churchill var faktistk riktigt rolig. Vi var 3 kvar och spelet var verkligen bra. Vi var jämna spelmässigt och det var faktiskt ingen turflipp som avgjorde att jag kom 3a. Alla gjorde bra spel som visades och man hade respekt för båda fi. Jag tror det är den längsta perioden jag suttit med 3 kvar i en SnG. Många WP, GG osv när det var slut. Tänka sig att jag satt kvar och railade tills HU var slut också. Jag undrar om jag någonsin gjort det när jag åkt som 3a.....
Avrundade med lite CG. Jag bröt igenom en nivå (som de brukar säga i aktiehandel)
4 bords NL20 i 55 minuter resulterade i:
182 händer spelade. +$15,33 och 46 MP.
Kanske man lyckades klättra nån placering där...
Totalt: +$24
Saldo: $187
MP: 225 (+500) _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Lör Apr 11, 2009 09:46 Rubrik: |
|
 |
Jag har gjort en åktur i bergochdalbanan. Jag hade ju lyckats ta upp rullen i närmare 190 dollar. Lite till vill jag ha tänkte jag igår. Startar med ett skott på NL50 shortstackad. Det gick sådär när jag slumpade bort $20 med min triss mot fi:s stege. Sen tiltade jag bort ytterligare $10 på denna nivå. Jag fortsätter då med min tidigare cash strategi och öppnade 4 st NL20 bord. Jag satt och grindade en dryg timme och nu hade jag verkligen riggen mot mig. Jag träffade väl max 2 floppar på drygt 250 händer och när man får hyffsade hålkort till det kostar det en del. Totalt backade jag $25 på denna nivå.
Rullen var nu <$130. F-n också!
Återtåget börjar desperat med en $20 och en $10 DoN. Vinner tiodollars och förlorar den andra. Jag gör likadant igen och lyckas då vinna i båda. Avslutar då med ytterligare en tjugodollars och tar hem pengar där också. Sen går jag och lägger mig.
Saldo: $158
MP: 435 _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Sön Apr 12, 2009 00:17 Rubrik: |
|
 |
Shapade upp statsen en bit med 2 st DoN
1 st ‘Turbo’ $10 NLH Double Up *10 där jag kom ITM efter en snygg avslutning.
1 st ‘Turbo’ $20 NLH Double Up *10 där jag startade med en snabb uppdubbling med 48 off. Jag synade en miniraise preflopp och träffade 2 paret. Satt i tidig pos och checkade en bräda 784 med möjligt hålstegdrag. Fick höjning 2*pot som luktade överpar, köp eller nåt så jag synade. Turn en dam, inget färgdrag. Jag checkar och får all in. Jag ser inget annat som slår mig än tvåpar med dam som ger den betstrukturen. Triss och träffad stege borde inte försöka stänga potten nu. Jag tror inte på en Q7, Q8 så jag synar. Till min förvåning håller han K6 och letar hålstegen? Vad satte han mig på? Kanske det jag hade eller toppar eller nåt och försökte på en fet-semibluff?
Perfekt läge med jag och en till med stor stack och resten runt start med 7 kvar. Jag kör taktik och lägger AQ, AJ i kass pos osv. Synar dock mikrostack med 44 och träffar 4 på river. Det blir defilering till målet + 18 dollares.
Inalles + $27
Saldo: $174
MP: 495 (+500 förbrukade i last man standing SnG)
Jag simmar lugnt och hoppas på en positivt bekräftande poänguppdatering i morgon. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Apr 13, 2009 01:56 Rubrik: |
|
 |
Jag har bara spelat lite försiktigt idag. När jag tidigare siktat på att klonka har det gått käpprätt åt andra hållet. Först blev det favoriten
Churchill $2 med 30 deltagare.
Efter ett par varv synade jag från näst efter UTG med QT. Det blev minihöjt en gång till och jag synade den också tillsammans med båda blindsen. Jag träffar en dam på floppen Q82 och 3 check (inkl mig) ger dubbel min bet från Orig. Aggr. Jag synar den och vi blir bara 2 kvar i handen som får se en blank 4a på turn. Nu snäpper han upp till trippla minbeten och jag synar igen. Lyckosamt för mig faller en dam till på river. Det jag sitter och funderar på är om jag är uppe mot Q med bättre kicker men jag bestämmer mig för att lägga in en halvpott bet. Han synar snabbt och muckar sina pocket T.
Jag har lite tur senare när jag synar en, vad jag tyckte, tveksam all in från SB med 44 i BB. Det visar sig snart att min misstanke var riktig. Han hade 45 off och mina pockets stog sig ända ut. En kort stund senare blir jag höjd i BB igen av en lös spelare och synar lite på chans med KT. Till min glädje har floppen AQJ med sig men 2 hjärter. För att vara på säkra sidan checkraisar jag och tar hem potten med det.
Det blir stiltje ett bra tag men när jag blir synad på BB och trycker allin med A8 är vi bara 5 kvar (ITM) jag blir synad av 76s och träffar ett ess.
Det är dock höga blinds och när jag blir höjd i BB av en fransman av värsta fisksorten (han har dubblat 3 ggr med helt osannolika utdragningar) har jag förstås helt rätt när jag synar hans 89 off med K6s. Han träffar dock 9 och dubblar igen.
Jag är tvungen att gå all in nästa BB med 22 som synas av A7 och mina ducks håller ända till river då en 7a kommer. Ute som 4 men får $7,2 för besväret.
Jag avslutar med en:
‘Turbo’ $5 NLH Double Up *10
Där jag dubblar upp andra handen mha KK mot KQ. Jag känner mig rätt säker och tar det otroligt försiktigt. Det spelas och spelas men markerna går bara runt och fältet jämnas ut medan endast 2 slås ut. Det börjar bli hett om öronen igen. Jag får en massa retfulla superträffar med skithänder som jag foldat. Till slut får jag en "sista chans" med AJ går jag all in från SB och jag höjer därmed BB med 300 marker när han redan lagt in 600 så jag vet att han instasynar. Han har K6s och floppen kommer JAJ...........
Jag lever en stund till. Jag får med glädje, och andan i halsen, checka och folda mig till en pengaplats då minsta stacken åker ut innan mina marker helt sinat.
Slutsaldo: $183:31
MP: 509 (+500 förbrukade)
Jag har sett att minst en halkat om mig och en halkat ner under mig i sammandraget. Enligt statsen i eftermiddags har jag även klättrat om Skaft och vad jag har sett så har han inte varit så aktiv tidigare. Man kan väl hoppas på en topp 10 om inte alltförmånga har klonkat ikväll. _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
L8nite4tune

|
Skrivet: Mån Apr 13, 2009 10:07 Rubrik: |
|
 |
| L8nite4tune skrev: |
Slutsaldo: $183:31
MP: 509 (+500 förbrukade)
|
Edit:
MP: 144 + 1 st Last man standing step 1 token (som jag vann i en 365 MP HU match). Fast det var ju efter midnatt... _________________ //M8 L8 (eller Motta Lotta som det låter på svenska)
|
| Till överst på sidan |
|
|
|