| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Macess

|
Skrivet: Mån Mar 23, 2009 06:32 Rubrik: Blogg: Rollbuilder 11 /Macess |
|
 |
Här tänkte jag uppdatera hur det går för mig i Bankroll Builder.
Nick: Rollbuilder11
Vidare så kommer jag ha en ganska trög start, då jag inte räknar med så mycket spel idag, och ingenting alls imorgon..
//Rollbuilder11 _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Mar 23, 2009 17:26 Rubrik: |
|
 |
Nyss hemkommen från jobbet, och har tittat lite på turneringar ikväll på Bet365...
Det jag ser som lockar är deras 5+0.5$ freezeout kl. 19.20 (2500$ guaranteed, alltså minst 500 deltagare, 18.20 site tid).
Vore kul att lira den, men vet inte riktigt om jag hinner (lite att göra med butiken mm ) kort sagt skall fråga chefen om lov (läs frugan).
Annars så kanske någon gör sällskap? //Rollbuilder11
edit: Det blev ingen turre 19.20...eftersom när jag skriver det här så är klockan 19.25..får väl se om jag spelar något annat.. _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Mar 23, 2009 21:48 Rubrik: |
|
 |
Det blev ingenting alls idag
...men tyckte det var kul att raila lite olika turrar, en del satsar direkt på 10+1$ freezeout eller double up..själv så kommer jag nog inte ligga högre än 5+0.5$ i början.
Att försöka spela lägre än 5$ sit'n go är ingen ide', då raken procentuellt är allt för stor. Hoppas på lite lir imorgon, vill liksom komma till borden laddad till tänderna, ungefär som jag såg (läs: inbillar mig) att texasviking var i hans 5$ turbo...
Hoppas det går bra för Er som försöker lite ikväll, det dyraste (och det som kan ge mest pengar)..är någon som tog ett skott på 10+1$ freezeout med 10K guarantee..
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Mar 24, 2009 08:44 Rubrik: |
|
 |
Då har man spelat sin första sit'n go..som rollbuilder11.
Den gick bra, det var en "turbo lisbon" 5+0.5$ sit'n go med 6 spelare...innan jag anmälde mig så han jag göra en sökning på samtliga nick jag mötte...och märkte att de alla hade -Av.Roi, så då tog jag ett skott...
Slutade 1:a fick 21$ (+15.50).
Nu snart så börjar 1$ Omaha PL rebuy+add on.
Ser f.ö att så här på morgonen finns det en hel del roliga billiga MTT, mycket bättre utbud nu än på kvällen.
Återkommer senare //rollbuilder11
edit: Omahan gick inget vidare...chansade vilt och fick aldrig träff...eller aldrig jag var väl uppe i 10K och vände.. Jag blev sur på att den sämsta spelaren fick alla marker mest hela tiden. Alltså inte jag..
Får se om det blir mer, spenderade många 1$ på den rebuyen, sista handen jag åker ut på...var när FI höjer upp (han hade 11K)..jag har AAxx..jag maxar efter att några synat..och resten foldar, han pushar max.
Vi sitter bägge med AAxx..bara det att ena hans x parar sig på bordet, så jag förlorar allt igen. Jobbigt. Efter det la jag ner mina försök..
Kontot visar 108$. _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Mar 24, 2009 10:59 Rubrik: |
|
 |
Fortsatte med en 5+0.5$ sit'n go 6 spelare omaha h/l..
Verkar vara min melodi, återigen 1:a och 21$, på kontot nu 123$
/Rollbuilder11
edit: Hann med en 2$ HU också, där jag höll på att göra bort mig genom att betta stort med monster (skulle se ut som en bluff)...men FI köpte liksom aldrig det. Det var två gånger i början..en gång när jag höjer från knappen med 23 (vet vet..alltid monster, höjde till 60 blinds 10/20)..fick syn. Floppen levererar 456 (två klöver)..FI bettar ut 60..jag satsar pott tillbaka, FI funderar en stund och foldar. Handen direkt efter höjer FI till 60 jag har J5s (i klöver)..och synar. Flopp 89T (återigen två klöver)..jag checkar, FI satsar halva potten, jag höjer all in. FI foldar.
Det löste sig i alla fall och jag vann till slut...ytterliggare 2$
Tack för nu. _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Mar 24, 2009 23:32 Rubrik: |
|
 |
Nyss hemkommen från en hel dags arbete (med butiken)..
Railade lite rollbuilders (är för trött för att spela själv)..såg rollbuilder13 ge sig på en 30+3$ (6 spelare) sit'n go, som han vann..snyggt jobbat...har ingen koll på vem det är?
...Vill ha en lista Lobtec!
Sedan någon annan (minnet har redan svikit mig) som spelade en 2$ (50 spelare sit'n go)...som också klarade sig hyffsat (en fjärdeplats)..men där måste jag säga att INGEN av er när ni var 5 spelare kvar hade någon som helst koll på att chipleadern satt sitout...Deras chipleader som satt med ca 23K..när blindsen var 2K/4K fick ostört se sin BB +SB gå tillbaka till honom...helt otroligt, men jag kanske inte skall anklaga rollbuildern här, därför att han satt precis efter...så det kanske var lite svårt att pusha pre, men å andra sidan med tanke på hur TIGHT alla spelade så hade nog jag gjort det i alla fall (att jag sedan hade bustat direkt, det hör inte hit ).
Ser några som spelare 5$ freezeouten och andra som ger sig på 10$ freezeouten, bägge med ordentliga priser för de 10 första placeringarna..
Tycker det ser stabilt ut med rollbuilders överallt, och det verkar gå bra dessutom.....Snart klonkar väl någon, en större turre.
Tillsist vet jag inte hur ni andra tänker, men själv håller jag tummarna för alla de övriga (givetvis mig själv också) rollbuilders där ute, att det sedan i grund och botten är en större tävling...det struntar jag i.
Tycker mest allt det här är kul!
|
| Till överst på sidan |
|
|
cjs
|
Skrivet: Tis Mar 24, 2009 23:42 Rubrik: |
|
 |
Håller helt med dig det är riktigt kul att kunna kolla andra rollbuilders och se när det går bra för dem.
/rollbuilder 7 - cjs _________________ CJS |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Ons Mar 25, 2009 20:46 Rubrik: |
|
 |
Har nästan spelat bort allt jag plussade igår fm..
Först en 5+0.5$ sit'n go, där jag spelade (visade det sig) helt fel, då jag i stort sett var "klar" för andra platsen (6 spelare)...den som låg trea var ordentligt short...men två uppdubblingar senare (bägge var han i klart underläge före flopp)..så var han med igen, blir lite nervös får K2s på knappen och går all in (ca 1500 marker, blinds 100/200)..SB (som var chipleadern foldar)...medans BB (som tidigare var short men som nu med nöd och näppe täckte mig) synade...han hade TT..
Och jag bustade där..det var lite surt...
Sedan tar jag ett skott på 10+1$ Omaha H/L (trodde jag anmälde mig till en 5+0.5$..Där sitter jag med A457 (varav A4 i hjärter)...Flopp 68Q (två hjärter)...blir action på den floppen..och jag pushar (vi är då fyra kvar, av sex)...får syn av två stycken...en med 9TJQ (inga hjärter)..den andra med A2xx. Inget hjärter men däremot en nia (gav ena FI stege)...sedan en femma (inget hjärter)...vilket gjorde att den andra FI hade nötterna för låg handen...suck!
Till sist så torskade jag en HU på 2$...mest p.g.a bristande koncentration..märker att jag inte bör spela idag...så jag kommer att avstå, och istället läsa någon bra pokerbok...eller annat trevligt.
Sikta högt så railar jag förhoppningsvis något spännande finalbord senare..//Rollbuilder11 _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Fre Mar 27, 2009 22:27 Rubrik: |
|
 |
Jag vet inte vad jag ska skylla på.....
I vilket fall som helst så går inte sit'n gos som jag vill, tycker jag dels har lite otur, men mest är det nog mitt spel som totalt sviker..läser av FI fel..gång på gång...
Gick ner till 86$ ..men sedan så blev jag irriterad (mest på mig själv)..så jag satte mig vid ett Omaha PL bord (blinds 0.05/0.1)..så mycket för att jag lovade mig själv att INTE spela cg..
Men jag plussade äntligen...totalt +18$ vid detta omaha bord, sedan så la jag ner (var ju äntligen över startstack igen)..
Saldo: 103$
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Lör Mar 28, 2009 08:35 Rubrik: |
|
 |
Sitter och spelar lite nu på morgonen, först en 5$ freezeout, som började bra, men slutade i katastrof...
Nästa turre ut är en 1$ rebuy, där ledde jag ordentligt efter ungefär en halvtimme med 20K marker...Efter rebuystop och add on, så har jag 15590...låg 4:a innan add on..
Nu går vi in på nivån 60/120...och med min stack så kommer jag vara ganska så aggro....
//Rollbuilder11
edit: Fortsättningen gick väl inte lika bra, bluffade konstant mot fel person, och när jag väl träffar monster blir jag utdragen..
Om någon railade så kanske Ni tyckte jag spelade lite väl aggressivt, men jag vill verkligen ha en stack att spela med...gillar inte shortstack spel.. _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
Zoegas
|
Skrivet: Lör Mar 28, 2009 11:24 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | Sitter och spelar lite nu på morgonen, först en 5$ freezeout, som började bra, men slutade i katastrof...
Nästa turre ut är en 1$ rebuy, där ledde jag ordentligt efter ungefär en halvtimme med 20K marker...Efter rebuystop och add on, så har jag 15590...låg 4:a innan add on..
Nu går vi in på nivån 60/120...och med min stack så kommer jag vara ganska så aggro....
//Rollbuilder11
edit: Fortsättningen gick väl inte lika bra, bluffade konstant mot fel person, och när jag väl träffar monster blir jag utdragen..
Om någon railade så kanske Ni tyckte jag spelade lite väl aggressivt, men jag vill verkligen ha en stack att spela med...gillar inte shortstack spel.. |
Railade och såg att du spelade som du brukar.....
Aggresivt/löst kanske man kan kalla det. Rullar runt mina $ lite kring startstack- går sådär hittills  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Lör Mar 28, 2009 11:25 Rubrik: |
|
 |
Försökte ta igen det jag förlorat med lite cg omaha igen...Låg nästan 20$ plus innan det vände..och jag torskade även inköpet på 10$..
Började spela HU, och vann tillbaks en del...ligger nu på 95$
//rollbuilder11
edit: Kom hem lite senare och spelade vidare...nu så är saldot på 80$...
det här med att bygga en bankrulle var inte så enkelt.. _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Lör Mar 28, 2009 19:42 Rubrik: |
|
 |
Har tagit igen lite med hjälp av Omaha PL...kom väl upp till 86$..
Men körde sedan en 0.5$ turbo, och kämpade mig även där snabbt upp till 10K...innan jag gamblade bort hela rasket (synade en höjning pre med QJs när sedan floppen kommer 356 varav två i min färg..och massor av action...då blir det dyrt).
..köpte in mig igen + rebuy..dvs 3K (men de andra 1500 får man inte på en gång)..dubblade upp + lite till i nästa hand och hade 5K. Ser jag en tight spelare höja till 600 (blinds 100/200)..tighta spelaren har en bit över 10K...tittar ner på Q4off..spelar ingen roll..här skall dubblas upp...Det blev några fler som hittade till den potten...när dimman hade avlägsnat bordet så räckte min 4 för en stege (tror bordet var typ 3567K) var väl uppe mot några pocket..och den tighta spelarens AK.
Med 13K..fortsätter jag min aggressiva stil och kommer upp till 18K innan jag tittar ner på AK..höjer UTG till 750 (blinds 125/250)...en annan spelare går all in för 1500..och en spelare med ca 20K synar..
Jag behöver inte fundera länge för att pusha..bära eller brista..
ALL IN!
Spelaren med 20K synar med 22...en tvåa på flopp och jag bustar igen...denna gång köper jag inte in mig igen..
Ps. Tror spelaren med 22 leder rätt så klart nu Ds..
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Sön Mar 29, 2009 15:59 Rubrik: |
|
 |
Det går fortsatt nedåt med rullen...
Idag så spelade jag återigen en 0.50+0.05$ turbo rebuy, och kom 21:a (20 fick pengar)...jag hade ca 10k satt på knappen blindsen 1250/2500...UTG höjer till 5K får en syn av en stor stack...så då pushade jag med AK...bägge checkade ner brädan och UTG's 99 höll..
Inget att säga om..
Vidare så satt jag nu i em och spelade två stycken Tallinn, låg nog ganska bra till i bägge innan jag bluffade bort det mesta av min stack i ena (Battle of the blinds)..och HU i andra råkade jag för kraftiga badbeat. Inför HU så hade jag 4*FI, första handen ser jag AQ..jag höjer upp...FI pushar..givetvis synar jag..FI's A9 träffar en nia och vi är lika stackar, redan nästa hand sitter jag med AK..FI höjer, jag reraisar, FI pushar..jag synar..FI's AQ träffar en Q och jag var ute som tvåa..
Jag spelade bägge samtidigt, i den andra (som fortfarande pågick...jag var inte ute där än)...så med 4 kvar (blinds 150/300)..så hittar jag 88 på knappen höjer till 900...Vi är tre som har lika stackar, runt 2500...chipleadern hade resterande marker (det var dem jag bluffade bort)..BB tar syn (BB och jag hade jämna stackar)..flopp 689 (två spader)...jag satsar 975, BB pushar all in.....
BB visar upp 99 , och jag åkte som fyra.......
//rollbuilder11
edit: Saldot är nu på....67$  _________________ Finns även på facebook:
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Sön Mar 29, 2009 16:31 Rubrik: |
|
 |