| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Jokehim
|
Skrivet: Ons Nov 04, 2009 19:08 Rubrik: Blogg -Jokehim |
|
 |
Tänkte slutligen börja en dagbok där jag kan ägna mig åt spam istället för turneringstrådarna.
Jag ägnar mig huvudsakligen åt Omaha och Omaha H/L turneringar på Poker Stars. Kombinerar detta med att till och från spela Texas Holdem på William Hill och Ladbrokes främst. Finns även några andra bolag som jag sporadiskt spelar på. Skälet till att jag spelar på Poker Stars är helt enkelt att dem och Full Tilt är outstanding på Omaha och Omaha H/L turneringar. Huvudsakligen för att övriga siter har mycket färre spelare. Sen kör jag de flesta forumturneringarna här på Spela Poker och den kanske största svenska pokersiten (avstår från gratisreklam även om de flesta vet vilken jag menar).
Oktober var bedrövlig men gårdagen gick åtminstone bra med ett 5:e plats i $5 Omaha H/L NL turnering och en pengaplats i $5 Omaha H/L PL turnering. I bägge två gick det riktigt bra innan jag plötsligt torska 5-6 all-ins på väldigt kort tid och rök i bägge. Hade då klar ledning i den jag slutade femma tills det i princip var 5 spelare kvar. Några tveksamma all-ins preflop men var inte ycket sämre än 50 i E/W på händerna trots allt men är inte så osannolikt torska 3 raka coinflips. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Nov 04, 2009 21:28 Rubrik: |
|
 |
Riktigt usel första NL onsdag. För tjurskallig återigen. Callar bara preflop med QQ. Kommer 224 och betar pot och får call. Kommer J och betar pot och BB checkraisar. Kommer 2 på rivern och bb går all-in. Jag är för tjurskallig för att gå med på att han har 2 och callar och är ute. Trots att det bara fanns ett out för att ha fyrtalet så är det väldigt osannolikt att man skulle spela så tufft med sämre. Trots allt hade han haft kvar 2200 av 3000 om han torskat.
Dax att lära sig att inte syna såna händer för lika stor chans man vinner sån hand med 45. Dock hade han väl kanske spelat likadant med JJ men då hade han antagligen raisat preflop. Frågan är om han går all-in med 44? Dock även det förlorar jag med. Vet egentligen inte vad jag hoppades på. AJ? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Sön Nov 08, 2009 22:02 Rubrik: |
|
 |
Spelat på för höga nivåer senaste veckan och blivit lite feg så det tuffa motståndet har inte räckt som skäl till uselt resultat. Hoppas genom att spela på hög nivå bli bättre spelare och ska testa ett fåtal till turneringar innan jag ger upp och håller mig till inköp på $5 till $20.
Kvällens SP Mania blev värsta lottteriet som började bra men sen gick det otroligt uselt. Först torsk med QT mot både JTs och 98s, sen stryk med AT mot KQ och avslutningsvis torsk med J5 mot 22. I sista handen hade jag BB med 1.3*BB så var tvungen calla med vilket skit som helst men trist torska återigen med 50/50. Svårt i lottoturnering ta pengar om man i tre raka coin flips torskar. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 02:20 Rubrik: |
|
 |
| Efter att först spelat $5 PL Omaha H/L rebuy och $5 NL Omaha H/L rebuy och som vanligt byggt upp stor stack för att schabbla bort och sen även rykt i $30, €5, $10 och $10 fick man en revansch med 5:e plats i $10 180 Turbo SNG där man slutade 5:a. Dagen slutade därmed på plus och man fick framför allt lite självförtroende och sug inför onsdagens No-Limit Onsdag. Får hoppas man kan hålla sig lugn och ta en fin slant. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Nov 11, 2009 23:49 Rubrik: |
|
 |
| Såg bra ut i NLO när jag väljer att köra med två spader och två spader på flop bara för att se Kx domineras av Ax i samma färg och ingen av oss träffar något efter flop heller så ryker stor del av stacken. Hjälper inte att jag dubblar upp en gång senare utan åker till slut mot samma spelare som slog mitt färgdrag med Ax mot Qx men min stack var så liten då så det gick inte gärna att vara irriterad. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Sön Nov 15, 2009 21:46 Rubrik: |
|
 |
Ingen lycka i kvällens Spelapoker turneringar. På Partypoker raisar man preflop med A9 och får call. Kommer 953 och kör 3/4 stack och får check-call. Kommer K och jag betar 1/2 stack och får check-raise emot mig och känner mig tvingad folda. Några händer senare check-callar samma spelare igen före flop. Sitter med AJ och betar 3/4 efter AT4 flop och blir pushad all-in av samma spelare igen. Andra spelaren med AK och man är ute.
I Spela Poker Mania åker man först dit på att min bluff på 99556 callas av 88 och med liten stack får man 99. Lobtec raisar 3*bb och callar. Kommer J93 och två hjärter och checkar och Lobtec betar och jag callar. Kommer 5 på turn och check-raisar all-in. Lobtec har JJ. Kan man onekligen konstatera är smått sjukt hand. Mellantrissen och redan på floppen död. Förstås omöjligt undvika ryka på sån hand. Verkligen inget flyt. Få spelare hade callat med 99655 men borde ändå struntat i handen och foldat efter flop. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Mån Nov 16, 2009 16:24 Rubrik: |
|
 |
| Jokehim skrev: | | I Spela Poker Mania åker man först dit på att min bluff på 99556 callas av 88 och med liten stack får man 99. Lobtec raisar 3*bb och callar. Kommer J93 och två hjärter och checkar och Lobtec betar och jag callar. Kommer 5 på turn och check-raisar all-in. Lobtec har JJ. Kan man onekligen konstatera är smått sjukt hand. Mellantrissen och redan på floppen död. Förstås omöjligt undvika ryka på sån hand. Verkligen inget flyt. Få spelare hade callat med 99655 men borde ändå struntat i handen och foldat efter flop. |
Vår hand var sur. Det går inte att komma ifrån mellan-set i det läget så det är ju inte mycket att säga. Jag hade ju kunnat ha bra mycket annat. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Nov 18, 2009 21:08 Rubrik: |
|
 |
Man är ju så nöjd när man lurat dig all-in. Plötsligt inser man att man själv är den som är lurad. Men otroligt svårt komma undan där. Att inte vilja ha andra spelaren all-in efter flopp är svårt att motdiskutera. Men hade man slowspelat hade man ju kunnat bli rädd mot möjlig stege. Är väl räddningen att man får ett kort man tror fyller stege eller färg när man chansar på att det kommer ett gynnsamt kort för att få andra spelaren all-in
Hade dock alldeles för liten stack för att mjölka ut extra chips i den handen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Nov 18, 2009 21:11 Rubrik: |
|
 |
| Ingen poker pga jobb måndag-tisdag och idag 5-10 minuter för sen för att hinna med Redbet pga jobbat sent. Alltid trist inte spela NLO och Spelapoker Mania. Lite extra synd med NLO då man låg bra till före dagens turnering tack vare en fjärdeplats första onsdagen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Nov 25, 2009 10:01 Rubrik: |
|
 |
Upptagen med annat förra veckan och blev endast $15 turnering som slutade med sista pengaplatserna. Sen i söndags fokuserat på SM där jag inte alls är nöjd. Ut tidigt i Shorthanded, klarade mig skapligt länge i 5-card men ändå riktigt missnöjd då jag skänkte bort allt för mycket chips och igår i Fixed så var jag uppe på tredjeplats momentant i början för att falla ihop. Uselt kortflyt men även här för mycket skänka bort chips.
Utöver SM så åkte jag tidigt i SP Mania och usel placering i Super Series i måndags på William Hill där det blev lite väl vilt när man försökte komba med SM. Efter jag åkte ur SM igår så spelade jag kval till ECOOP #3 för $10 där jag var på tilt och körde rebuy. Fortsatte spela vilt då övriga spelare ogillade att försvara blinds. Slutade med att jag hamnade all-in med skräphänder men tror faktiskt jag vann ungefär så många händer som jag borde. Stora fördelen var som sagt att jag snodde blinds. Blev i alla fall anklagad för att vara värsta fisken men övriga spelare insåg nog inte att jag fick rätt mycket bonus på att sno blinds.
Klarade mig i alla fall till ECOOP ikväll i $100 Turbo NL eventet. Blir en storturnering även i dag då. Bestämde mig tidigt för att skippa Heads Up så testade endast ett eller möjligen två kval dit. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Tor Nov 26, 2009 19:09 Rubrik: |
|
 |
Gårdagens ECOOP slarvade man bort rejält genom att ägna sig åt annat samtidigt som man spela poker. Fick en tidig dubbling när mina JJ träffade J på floppen och motståndarens AA bittert fick se sig besegrad men sen klantade jag bort det genom att bl.a. calla hela vägen med AT efter KTx flop. Självklart hade andra spelaren K så skulle foldat direkt efter hans bet på floppen men ibland när man har för mycket chips spelar man extra korkat.
Även NLO slarvades bort men trots det en hygglig placering på övre halvan.
Ikväll är det Omaha i SM som gäller. Hoppas verkligen jag ska kunna kombinera bra fokus med bra kort för då borde jag ha en skaplig chans på åtminstone pengar då Omaha är det jag huvudsakligen spelar nuförtiden. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Lör Nov 28, 2009 03:51 Rubrik: |
|
 |
Spelade ECOOP och SM ikväll. Gick bra i SM men tappade några nyckelhänder och blev shortstackad utan att hamna all-in mer än en gång innan jag åkte och den handen var jag all-in efter flop då jag hade överpar som höll. Åkte sen mot KK med AJ vilket var svårt undvika med min lilla stack.
I ECOOP blev det tyvärr lite svårt hänga med så slarvade onödigt mycket och åkte tidigt. Borde kunnat spelat mycket bättre än så då det var Omaha H/L och fanns en del fisk vid mitt bord.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Mån Nov 30, 2009 02:22 Rubrik: |
|
 |
| Nattsvart lördag blev en liten återhämtning idag. Spelat två forumturneringar $10 och $5 och två Turbo SNG för $11 på Poker Stars. Sjätteplats och runt $100 på SP Mania och såg riktigt trevligt ut på sista SNG. Träffar inga händer i kombination med kanske för tight spel. Till slut går jag all-in med 12k och 2k blinds med A2s. Har bara varit all-in och fold från övriga merparten av senaste händerna. Jag har inte spelat en hand 0+ kanske 15 händer. Får då call av QTo. Man kan ju inte bli annat än otroligt less när någon callar med sån skräphand i det läget. Alldeles före limpar och callar inte för 6k av sina 36k när SB går all-in där i princip alla händer hade motiverat call med tanke på Potvärdet. I denna där det är givet jag i bästa fall ger han coin flip callar han och naturligtvis träffar han. Slutar man 10:a och får bara dubbla insatsen istället för att fortsätta slåss om slutsegern. Seger i den handen och man varit nära chip lead så tight var det. Men just sån är pokern. Plötsligt ett helt omotiverat move från någon och man är ute. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Tor Dec 03, 2009 00:21 Rubrik: |
|
 |
Inte min dag idag heller. Lyckas plocka ihop en riktigt fin stack i NLO utan att tvingas till några risker. Hade bra händer men oavsett så lyckades jag även plocka många gratispotter för att bygga en stack.
Med stor stack kommer man först all-in med AQo vs JJ och torsk, sen 77 mot AQo och torsk igen och slutligen AA där man får call av J9 efter KJ6 flop och med en till hjärter på turn får jag call av färgdrag och J9 mot ett rejält bet, torsk förstås med 70% att vinna.
Inte enkelt spela när man torskar två coin flip och en 70/30 hand. Klart man blir less när inget i övrigt heller vill gå ens väg senaste tiden. Dock är väl idag enda gången man spelat bra och torskat.
Men det vänder snart om man spelar som jag gjorde i denna turneringen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Dec 09, 2009 02:02 Rubrik: |
|
 |
Efter att ha spelat bedrövligt en längre tid ska jag försöka skärpa till mig. Gick i alla fall äntligen bra idag. Femte plats i $30 på iPoker och $400 i prissumma. Åkte med QQ mot AQ i sista handen och all-in preflop med skaplig stack fastän jag var sist.
Får hoppas på fortsatt lycka närmaste tiden. Kanske läge plocka hem NLO imorgon? 
Senast ändrad av Jokehim, Mån Feb 15, 2010 16:39, ändrad totalt 2 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|