| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
PokerCess
|
Skrivet: Mån Nov 02, 2009 01:11 Rubrik: Billig PLO coaching? |
|
 |
Jag har precis börjat spela PLO för ca 2,5 månader sedan. Det går bättre och bättre och även om jag spelar väldigt låga insatser så vinner jag (än så länge). Men, jag känner att jag fastnat lite och inte utvecklas så mycket längre. Skulle väldigt gärna vilja hyra en coach för några timmar. De priser jag hittat är $250+ per timme. Detta är i princip hella min bankrulle så är lite för mycket för mig. Någon som kan tipsa om nåt ställe som har billigare PLO coacher?
Har sett massa NL holdem från $25 per timme, men jag vill spela PLO :/ |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Ons Nov 04, 2009 10:53 Rubrik: |
|
 |
Du kan ju inte betala ett inköp/timme för coachning. Det kommer ju aldrig att löna sig. Och det är väl ingen som kan spela omaha på microlimit utan det är ju bara frågan om att stå emot högre varians än på texas.
Läs och posta lite händer här istället, det är gratis:
http://forumserver.twoplustwo.com/38/small-stakes-pl-omaha/ |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Jokehim
|
Skrivet: Ons Nov 04, 2009 19:00 Rubrik: |
|
 |
| Tanken bör väl vara att med hjälp av coachin förbättra sitt spel för att kunna spela på högre nivåer. Ska man gå den vägen och i det närmaste börja från scratch får man antagligen förvänta sig några månaders, i bästa fall, inkörningstid. Men inget konstigt med det. Finns dem som likt mig hållt på i flera år för att hitta en vinnande modell och är i regel bättre att få teoretisk skolning från någon som kan eller bok än att som mig köra sitt egna race och hoppas bli bättre den vägen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Mån Nov 09, 2009 16:33 Rubrik: |
|
 |
| Investera lite pengar i en videocoachingsajt, det ger nog mer i så fall. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Mån Nov 09, 2009 18:25 Rubrik: |
|
 |
För att helt gå ifrån ämnet, ser att du är kvar och fightas i Estoril gdaily....
gl, och skriv gärna några rader...när du åker ur eller klonkar hem allt!
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Lör Nov 14, 2009 15:21 Rubrik: |
|
 |
| Macess skrev: | För att helt gå ifrån ämnet, ser att du är kvar och fightas i Estoril gdaily....
gl, och skriv gärna några rader...när du åker ur eller klonkar hem allt!
//Macess |
Tyty, kopierat från min blogg:
| Citat: | (Svenska) Hemma från Estoril
Hemma från Estoril i Portugal. Kom till finalbord, ute på plats fem. Det kändes väldigt surt att åka ut, man är ju en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. Men efter någon dag så känns det inte så illa att ha slagit 265 spelare. Det var en pott som avgjorde, när jag fintade upp finnen på läktaren rejält, men han lyckades på någon vänster halka på ett bananskal och göra en superduper-dubbelstegsfint tillbaks och bluffa bort mig i stället. Hade jag synat där så hade jag haft 1.200.000 i tävlingsmarker, nu vart det 350k kvar i stacken i stället, så utan att gå in på detaljer så förstår ni att potten verkligen var udda. Jag borde synat…
Semitiltad åkte de pengarna in i potten efter när jag träffade lågt par, borde pushat preflop där (men han hade nog synat för samma resultat).
Det är dock lätt att glömma mina två klonkar på vägen, dels AK mot KK för alla pengarna dag 2, dels AT mot QQ på finalbordet (och framför allt 250k-gåvan när vi var 18 kvar, jag floppade nötterna i en limpad pott och en julgranstysk ställer för 250k in i 15k-potten (ja läs det en gång till, så gick spelet) med ett färgdrag! “Vill du ha 100k Sklanskykronor” var frågan typ. Utan några av dessa potter hade det hela sett helt annorlunda ut, och jag hade kanske/troligen inte suttit i positionen att göra synen (som jag inte gjorde).
Eftersom, jag kände mig lite nedslagen så stack jag till (bridge)klubben Gamblerz och klappade på lilla Molly. Ni har sett bilder på Cindy tidigare här i bloggen. Molly är samma ras (Bishon Frisé) men bara 13 veckor gammal. En liten bäbis helt enkelt, gud så söt!
Orsaken till att jag inte bloggat så frekvent den senaste tiden har inget med lathet att göra, utan med mitt arbetssökande. Jag förhandlar med ett spelbolag om en intressant tjänst, men de vet inte riktigt om de vill ha mig som en representant utåt också, eller bara internt på pokerprodukten. Om jag ska vara “sajtreppe” så kommer denna blogg att flyttas till ett annat ställe (kanske prosharks?) eller kanske delas upp i två bloggar (en “Ola spelar poker-blogg” och en “branchblogg” kanske). Den som lever får se… Av denna orsak har jag heller inte spelat några satelliter alls, för att inte vara tvungen att säga “i januari ska jag till Australien”… Well, jag kommer ta några försök till PAFs pokerkryssning i Lucia, för det är ju dels kul, dels går den över en helg, men annars har jag inte försökt kvala till något som skulle kunna störa en eventuell kommande anställning.
Wish me luck, please. Vet nog om någon vecka hur det blir.
Annars då? Jo jag ska byta lägenhet. Har bytt min 25 kvadratmeters etta vid Fridhemsplan mot en tvåa vid Skanstull på 54 kvadrat. Givetvis har jag inte gett några pengar emellan, det vore ju olagligt och oetiskt…. eller hur…? Det skla bli väldigt skönt att flytta ut ur det här råttboet jag bott i de senaste 13 åren! |
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
PokerCess
|
Skrivet: Tis Dec 01, 2009 00:37 Rubrik: |
|
 |
Tack för tipsen. Anledningen till att jag skulle vilja ha en coach är ju den personliga feedbacken och speciellt rörande särskilda situationer mot olika motståndare. Att läsa en bok är ju en bra början, men man lär sig ju inte hur man ska reagera i alla situationer mot olika typer av spelare där. Videocoachingsajter känns inte heller rätt för mig, det är ungefär detsamma som att läsa en bok och alla videor är mycket högre insatser än vad jag spelar för så spelet är inte detsamma så känns inte riktigt relevant.
Däremot har jag blivit tipsad om en hemsida, men jag vet inte om det är ok att lägga upp länkar på detta forumet? Någon som vet? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|