| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Royalhunter
|
Skrivet: Sön Jan 06, 2008 16:53 Rubrik: Bad beat eller riggat??? |
|
 |
Jag sitter på svenska spel (boss media) på ett fem bord 10/20 kr men ca: 8000. Jag hade spelat bra tyckte att jag hade full kontroll över bordet och dom flesta va fiskar. Jag fick AA UTG och slår om till 80 small blind slår om till 320 big blind synar och det gör även jag. flop Q Q 6 regnhbåge smal blind betar 300 big blind lägger sig. även om han hade Q så var jag tvungen att syna på grund av pott oddsen. På turn kommer en A.. Yes tänkte jag jag har ju nötkåken. han betar 800 och jag callsynar för att lura in honom. på river en 8 helt ofarligt för min del. han betar 800 igen och nu var det min tur att avfyra så jag slår om till 2400 och han ställer in för 7500. ärligt talat såg jag jag ingen förlust för min del och jag blixtsynar. till min stora förvåning visar han QQ faaaaaaan!! potten blir på 16400.. Det äkliga va att han skrev i chatten, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Det jag undrar är att om man spelar riktigt bra poker och styr spelet och tar pott efter pott för man e duktig. sen kommer det oftast en stor smäll i for m av en bad beat. detta e inte första gången det händer. ska man behöva åka på bad beats bara för man är skicklig?? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Flushdraw
|
Skrivet: Mån Jan 07, 2008 18:43 Rubrik: |
|
 |
Problemet man ofta gör när man får AA är att spela dem fel. I ditt fall tror jag det var lite både och.
Först pre-flop: Varför syna? Du har här två spelare som lägger in 16 bb var. Tryck upp ordentligt för att helst bara ha en person som synar eller går all-in. I och för sig har du mycket som talar för dig. Position och att det har gått bra på bordet innan.
Floppen: Här kan du ju välja om du bara ska syna för att trappa eller hålla nere potten ifall han har ett Q. Om han har ett Q borde han ju inte beta ut kan man tänka och i så fall ligger du ju mycket långt före.
Turn-River: Tja, vad ska du göra när du får esset. Det finns bara en hand som kan slå dig och det har du ju ingen koll på att han har i och med betet på floppen. När han ställer kan du ju sätta honom på ett par olika händer. Kanske AQ (mest troligt), KQ, AK och då QQ. KK vore ju svårt för honom att spela på det sättet. Q6 kan vi ju bortse ifrån. 66 finns en lite möjlighet om han försökte sig på ett squeeseplay pre-flop.
Jag tror du kan bortse ifrån riggen. Shit happens och så är det i poker. Pre-flop är det ju 80/20% för AA mot ett annat par (ca). Ofta hör man ju att saker inte borde kunna hända. Men i och med att man spelar så mycket händer så får man också se sjuka grejer. Oddsen för att floppa fyrtal är ca 0,245% och du lär få se ett par till. Problemet är ju när man som du sitter med en duktigt bra hand själv...
Inte mycket att göra. Svälja ett par ggr, in med ett nytt inköp (om du är tom) och spela av honom pengarna. Du verkade ju ha bra koll på bordet. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Jan 11, 2008 10:58 Rubrik: Re: Bad beat eller riggat??? |
|
 |
| Royalhunter skrev: | Jag sitter på svenska spel (boss media) på ett fem bord 10/20 kr men ca: 8000. Jag hade spelat bra tyckte att jag hade full kontroll över bordet och dom flesta va fiskar. Jag fick AA UTG och slår om till 80 small blind slår om till 320 big blind synar och det gör även jag. flop Q Q 6 regnhbåge smal blind betar 300 big blind lägger sig. även om han hade Q så var jag tvungen att syna på grund av pott oddsen. På turn kommer en A.. Yes tänkte jag jag har ju nötkåken. han betar 800 och jag callsynar för att lura in honom. på river en 8 helt ofarligt för min del. han betar 800 igen och nu var det min tur att avfyra så jag slår om till 2400 och han ställer in för 7500. ärligt talat såg jag jag ingen förlust för min del och jag blixtsynar. till min stora förvåning visar han QQ faaaaaaan!! potten blir på 16400.. Det äkliga va att han skrev i chatten, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Det jag undrar är att om man spelar riktigt bra poker och styr spelet och tar pott efter pott för man e duktig. sen kommer det oftast en stor smäll i for m av en bad beat. detta e inte första gången det händer. ska man behöva åka på bad beats bara för man är skicklig?? |
Hur du inte lyckas 4-beta pre-flop när ni är 400bbs djupa förstår jag inte, FPS? På floppen är du ju wa/wb så syn är ju bäst. När väl esset kommer på turn är det självklart att du vill få in alla pengar när endast en hand slår dig. Gulligt att ni båda lider av sånt FPS och inte kan ta betalt.
Vad exakt är frågan för övrigt? Just topkåk vs 4-tal händer väl inte så ofta, men det är givetvis vanlig standard cold deck.
För att få ihop ekvationen delar jag dina 8000:- med 100, alternativt om summan verkligen stämmer, råder dig att inte sätta in så mycket av lönen på pokerkontot på en gång. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Artictech
|
Skrivet: Lör Jan 12, 2008 16:31 Rubrik: Bad bet av AA |
|
 |
Hei spilte på party poker og treffe Royal Flush på flopen.
Han med AA hadde bare called big blind med håp om lure noen flere med, jeg satt på small blind og called med TQ Diamond og flopen er J,K,A Diamond.
Jeg checked med håp om noen tok og bettet. Han med AA bettet 7$ og alle kastet og jeg called han.
fjerde kort er selvsagt en A og jeg bettet 12$ og han called.
River er en 6 og jeg går All in med ca 22$ og han caller selvsagt.
Han var selvsagt forbanna på selv med sin limped inn med AA i starten.
Han trudde ikke jeg hadde Royal Flush, men kun enn flush....
Hilsen Artictech |
|
| Till överst på sidan |
|
|
epikuren
|
Skrivet: Ons Apr 02, 2008 18:45 Rubrik: |
|
 |
| Precis samma sak hände mig på 2,5-5. Vi var två st med fullstack 1000. Ngra limpare försvann efter jag höjt i sen position till 40 med JJ men en syn. Flop 33X, tror det var ett 4-8kort. Han betade ut ca pott. Jag synade turn J. Han betade, jag synade och river kom en till hacka. Han betade väl ca halvpott. Jag anade oråd just eftersom det var en av fullstackgrindarna som spelade så. Men jag höjde ändå ai med nötkåken och besegrades av 33. All poker är riggad live och online. Bad beats händer alltid för ofta. Detta eftersom pengarna åker bara in i de situationer där gutshoten oftare sitter. En pottbetsynad flop av ett hålstegedrag som träffar turn får oftast in allt mot ett set eller dylikt. Annars är det fold. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
ljunggren
|
Skrivet: Fre Apr 04, 2008 20:00 Rubrik: |
|
 |
Någon enstaka gång är inte ovanligt, händer det däremot bord efter bord är man nog helt cp eller jobbar åt Svs om man förnekar riggen. Tidiagre idag träffa jag allt, vann pot efter pot (mest med färg + 1x färgstege). Under kvällen satte jag mig ner en stund igen...
Har KK, J x x, sätter en person all in (ca 80kr) turn: x river 9, han sitter på 99. Shit happens tänker jag och spelar vidare.
Tophand på flop (triss), höjde 2x stack 1 går med och träffar självklart stege på turn.
Samtidigt på annat bord, triss på flop här med bara för att bli slagen av högre triss. Får KK på annat bord, höjer preflop rejält, TTx självklart sitter någon med Q10, förlust även här.
Efter att ha förlorat det jag vunnit tidigare under dagen (på ca 40min) gav jag upp. Nu tänker någon säkert att om man gått + måste man gå -. Inte på tophänder, någon gång ja, man kan ju inte vinna alltid. Hur många bra händer ska man förlora?...nej vänta, det är ju sannolikheten. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Peter...B
|
Skrivet: Sön Maj 04, 2008 19:13 Rubrik: |
|
 |
| Bad beat är aldrig kul, men knappast riggat. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
timolle
|
Skrivet: Mån Feb 23, 2009 14:50 Rubrik: |
|
 |
Käre Royalhunter.
Varningsklocka nr1= på svs när du vunnit mycket ett tag kommer förlusten snart, oftas lika stor som vinsten.(speciellt om du sitter kvar på samma bord för länge)
Varnigsklocka nr2= när en motspelare med lika stor stack som du efter många vunna händer, då smäller det snart med en sjuk hand som du just beskrev. Har varit med om detta flertal ggr.
Vann min största pott på det sättet på bordet 50/100nl svs
På bordet 9,7,5,5,6 vinst ca 12000 han 99 jag 55
På svenskaspel är det stor varningsflagg när motspelaren har mer eller lika mycket vid bordet.
JA JA Jag vet att de flesta tror på slumpen. men de flesta som gör det efter 5års spel eller mer saknar något.. nämligen logist tänkande.
Nivåer på svs som är svåra att passera 5,10,20,30 000krfår jobba många ggr upp för att bryta igenom..ps beror på insatt kapital |
|
| Till överst på sidan |
|
|
ljunggren
|
Skrivet: Fre Mar 13, 2009 14:36 Rubrik: |
|
 |
Det är som timolle säger, har du dubblat pengarna, byt bord. Sällan man ser någon fortsätta plussa efter de gått x2 x3 insatsen, slutar alltid att de förlorar monster mot högre monster händer.
Suck, 10min efter jag man skriver detta vad händer? ligger +300 (från 200kr) på ett bord. floppar triss med 10 J, (10 10 9), bettar. och en spelare bara måste följa med, turn: A, river: 9
Jaha splittpott tänker jag, grabben väler att gå all in med sina sista 100kr och visar upp AA. Suprise cookfag!.
Ännu en dag på SS, är det någon som går plus på SS överhuvudtaget? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
_Rockabilly_
|
Skrivet: Lör Mar 14, 2009 17:29 Rubrik: |
|
 |
| Spelar till 99% bara turrar på svs och där ligger jag plus kanske 10.000 eller nåt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
QrtQwerty
|
Skrivet: Mån Mar 30, 2009 22:12 Rubrik: |
|
 |
| ljunggren skrev: |
Ännu en dag på SS, är det någon som går plus på SS överhuvudtaget? |
Jag går plus på Svs (spelar dock bara 0.5/1, 1/2 där), inte särskilt svårt när man får möta tomtar vart man än sätter sig. Men plusset är ändå över 5000 på knappt ett år.
Det gäller bara att undvika att bli badbeatad i de stora potterna.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Marlon
|
Skrivet: Ons Apr 01, 2009 17:50 Rubrik: |
|
 |
Jag går också plus på SvS... Det är inte svårare där än på någon annan sajt.. Det är bara att undvika badbeaten som QrtQwerty skriver. _________________ "Your nightmare at the table" |
|
| Till överst på sidan |
|
|
dunga3333
|
Skrivet: Fre Apr 03, 2009 19:35 Rubrik: |
|
 |
Man ska inte ignorera att det förekommer fusk samt att siterna är riggade tycker jag. Har varit med sen online spel startade och man får höra samma nonchalans hela tiden. Under den här tiden har man faktiskt lyckats bevisa X antal siter som har varit riggade och att fusk har förekommit. Jag har själv inte märkt av något fusk men däremot spelar jag på en väldig låg nivå så det kan vara ett av svaren.
Däremot tvivlar jag att SS skulle vara riggad och att det förekommer fusk där, för svenska staten borde kunna ha bra koll på det?
Men man ska aldrig sluta ifrågasetta och granska.
Sen Absolut poker fiaskot så håller jag mig till SS i fortsättningen känns just nu säkrást. Sen tycker jag att man får en hel del underbara syner när man har bra händer.  |
|
| Till överst på sidan |
|
|
jagbubblar

|
Skrivet: Lör Mar 03, 2012 12:03 Rubrik: Re: Bad beat eller riggat??? |
|
 |
| 98suited skrev: |
För att få ihop ekvationen delar jag dina 8000:- med 100, alternativt om summan verkligen stämmer, råder dig att inte sätta in så mycket av lönen på pokerkontot på en gång. |
98suited är kung!! Stor förlust för forumet att han inte är aktiv här längre.. _________________ Infensus et Cogitatio |
|
| Till överst på sidan |
|
|
andeniglaset
|
Skrivet: Tis Mar 06, 2012 15:00 Rubrik: Re: Bad beat eller riggat??? |
|
 |
| Royalhunter skrev: | Jag sitter på svenska spel (boss media) på ett fem bord 10/20 kr men ca: 8000. Jag hade spelat bra tyckte att jag hade full kontroll över bordet och dom flesta va fiskar. Jag fick AA UTG och slår om till 80 small blind slår om till 320 big blind synar och det gör även jag. flop Q Q 6 regnhbåge smal blind betar 300 big blind lägger sig. även om han hade Q så var jag tvungen att syna på grund av pott oddsen. På turn kommer en A.. Yes tänkte jag jag har ju nötkåken. han betar 800 och jag callsynar för att lura in honom. på river en 8 helt ofarligt för min del. han betar 800 igen och nu var det min tur att avfyra så jag slår om till 2400 och han ställer in för 7500. ärligt talat såg jag jag ingen förlust för min del och jag blixtsynar. till min stora förvåning visar han QQ faaaaaaan!! potten blir på 16400.. Det äkliga va att han skrev i chatten, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
1. Som några nämnt tidigare. VARFÖR 4 betar man inte ? Slå om till 800.
2. En syn på floppen ? Vad ger det för info och varför släpper man till ett frikort om nu den andre sitter med ett par ? Här är det helt uppenbart att du inte har en plan för din hand. Eftersom du kommer få ett ännu tuffare beslut att ta på turn om den är blank.
Varför höjer han bara 300 i en pott på 960 ? Vad är din fiendes plan ? Potten ligger 1260 och du bara synar. Kontrahöj till 1050. Får du syn eller omslag, så VET du att du är slagen just i detta läget. Skulle han redan då slå om, så kan du lägga dina två ess. Varför dra till 2 outs ? Du kommer då bara ha förlorat 1370. Du har alltså minimerat din förlust. Synar han bara, så lär du råka illa ut.
3. Turn A...mm, sämsta tänkbara kort för dig. Nu sitter du fast i fiendens fälla. Men vilken hand kan din fiende sitta med ? AQ, KK, QQ, JJ och 6-6. Liten möjlighet till KQ och AK. Han vet ju att du har höjt preflopp och han vet att du INTE har en Q. Han vet att du antagligen sitter på ett A och att du är rädd för floppen Q - Q - 6. Ändå betar han halva potten ?
4. Rivern en blank 8. Han betar 800 och du slår om till 2400. Hur tänker man då ? Jag menar vilka troliga händer tror du han kommer syna med ? Nu är du nere på endast antingen AQ eller 6 - 6. Skulle han verkligen spela så preflop om han hade dessa händer ? Allt är ju fullt möjligt. Har han KK eller JJ, tror du han synar då ? När han sedan slår om all in, så vet han fortfarande att du inte har någon Q och han kan ju bara hoppas att du verkligen har den hand du har.
Så vad ska du göra ? Han sitter antagligen med QQ, AQ eller 6 - 6. Två av dessa händer slår du. Du måste ju syna.
Det stora problemet är som sagts innan, FPS. Varför spela så passivt preflopp och efter floppen ? Du hade kanske kunnat komma undan betydligt billigare om du spelat handen mer aggressivt åtminstone efter floppen. Det borde då ringt en klocka att det är nog fullt möjligt att han har en Q. Du borde då med fundera att det finns en möjligthet att han sitter med QQ och att du ligger hopplöst efter. Då kanske man bör försöka på sig lite pottkontroll.
Skulle pengarna åka in INNAN floppen. Jo, då kommer resultatet bli det samma. Du loosar men i vetskap av att AA förlorar 1 av 5 mot ett lägre par. Men då kan du inte klaga för du fick in pengarna som 80 %-ig favorit.
Så till din fråga. Bad beat eller riggat ? Skulle nog svara bad play p.g.a det passiva spelet innan och efter floppen. Läser man sen det du uppfattar av situationen, så bortser du helt från den möjligheten att han faktiskt kan sitta med QQ och fått till en drömträff på floppen.
Fast det är min analys. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|