| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
98suited

|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 12:04 Rubrik: AA 3b pott djupa stackar |
|
 |
Spelade en skoj hand häromdagen på svs. Det efterlystes bättre info på fi sist jag postade. Jag har 110 händer på SB och han har spelat 72/32/3 (VPIP/PFR/AF) dvs spelat bra många fler händer än han borde och spelat dem ganska aggressivt (AF på 3 när man spelar så många händer är väldigt aggressivt). Har inte sett några större händer gå till showdown dock. Hans pre-flop 3bet % är 4 vilket innebär att han eventuellt 3betar åtminstone sina premiums.
Tankar om alla gator och betstorlekar välkomnas. Utelämnar mina egna till att börja med.
Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com
saw flop | saw showdown
Hero (BB) ($316.14)
UTG ($137.13)
Button ($221.31)
SB (301.77)
Preflop: Hero is BB with A , A
1 fold, Button Bets $3.50, SB calls $3.50, Hero raises $19, 1 fold, SB calls $15.50
Flop: ($41.50) K , Q , 2 (3 players)
SB checks, Hero bets $30.75, SB calls $30.75
Turn: ($103) 2 (3 players)
SB checks, Hero bets $61, SB calls $61
River: ($225) 5 (2 players)
SB bets $191.02 (All-In) |
|
| Till överst på sidan |
|
|
cmbellman

|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 13:01 Rubrik: |
|
 |
Risken att fi sitter med KK,QQ är ganska stor.
Även om du har bra info om spelaren är det svårt att avgöra.
Själv hade jag tveklöst synat för att efteråt när fi visat sitt set eller i det här fallet en kåk om han träffat set förlora mina pengar. Har du tur har han KQ och tror att två par räcker.
Min erfarenhet är att ett överpar sällan räcker när hela stacken åker in. Framförallt inte när stacken är så djup. Nu har du fördelen att bordet är parat så 2par är inget att oroa sig för, men risken för kåk är stor.
Summa! Jag hade synat och troligen trillat dit!! Därför har jag slutat spela cash!
Att han synar din reraise innan flopp tyder på att han har en bra hand.
Checken efter flopp kan mycket väl vara en fälla.
Samma sak med checken på turn. Där hade jag nog däremot check raisat om jag suttit med kåken.
Efter river är det antingen bevis på kåk eller bluff! möjligen har han fiskat stege med AT eller AJ. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 16:00 Rubrik: |
|
 |
Min read är att fi:s hand range är Q Q ... _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
twitter: @realtexasviking |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 16:08 Rubrik: |
|
 |
Eller så thin valuebetar fi A K .  _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 16:33 Rubrik: |
|
 |
Jag tror att KK, eller QQ är osannolikt, då han bara synade pre-flop. Jag skulle snarare vara rädd för att han har en 2:a, förutsatt att han synar alla re-raise ur position, och att han synar all betar på floppen så fort han har nånting över huvud taget.
Tar vi med 2x i hans handintervall är det rätt att folda.
Annars är det IMO en syn.
Förresten, på floppen skulle jag nog ha betat något mer, för värde och lite för info, men jag spelar inte mycket cash games. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 17:11 Rubrik: |
|
 |
OK.
1. Har fi någon read på dig? Hur har du spelat på bordet tidigare?
2. K Q är möjligt, om fi sätter dig på AK eller AQ.
3. Håller med om att han nog 4-betar KK preflop.
Med en PFR på 32 så 4-bettar fi nog även AKo, AKs och QQ, men är kanske försiktig ur position?
4. A J , A 10 och J 10 är alla tänkbara alternativ men tror inte fi fortsätter efter floppen med dem.
5. A 2 eller 2 2 blir nog min gissning...
Och då vet ni varför jag undviker cashgames som pesten (om jag inte är i LV och spelar mot andra turister...  _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 17:20 Rubrik: |
|
 |
| texasviking skrev: | Min read är att fi:s hand range är Q Q ... |
Rätt tight range
| cmbellman skrev: |
Min erfarenhet är att ett överpar sällan räcker när hela stacken åker in. Framförallt inte när stacken är så djup.
Att han synar din reraise innan flopp tyder på att han har en bra hand.
Checken efter flopp kan mycket väl vara en fälla.
Samma sak med checken på turn. Där hade jag nog däremot check raisat om jag suttit med kåken.
Efter river är det antingen bevis på kåk eller bluff! möjligen har han fiskat stege med AT eller AJ. |
Håller med om att 1-parhänder sällan står så djupt, samtidigt finns det få riktigt sannolika bättre händer som spelar så (imo). Håller även med dig om att KKK22/QQQ22 borde vilja höja turn. Förutom AT/AJ finns även JT för missad oesd eller typ KJ/KT i hjärter som gör någon konstig göra-om-till-bluff efter att ha känt sig som nöthanden på turn med TP+FD.
| only_bridge skrev: | Jag tror att KK, eller QQ är osannolikt, då han bara synade pre-flop. Jag skulle snarare vara rädd för att han har en 2:a, förutsatt att han synar alla re-raise ur position, och att han synar all betar på floppen så fort han har nånting över huvud taget.
Tar vi med 2x i hans handintervall är det rätt att folda.
Annars är det IMO en syn.
Förresten, på floppen skulle jag nog ha betat något mer, för värde och lite för info, men jag spelar inte mycket cash games. |
Håller inte heller KK/QQ alltför sannolikt, särskilt inte efter check/syn på turn. Vet inte hur ofta han kan ha en tvåa. Finns väl inte alltför många kombinationer som ser bra ut ens för en fisk, A2s är väl inte omöjligt men det finns bara en ledig kombo och det krävs ju även att han kan syna floppen med bottenpar. Har definitivt sett konstigare iförsig.
Du kan mycket väl ha helt rätt i att hans synrange inte ändras så att ett pottbet på floppen ger mer värde, men jag inbillar mig att pottbet får en smula mer respekt och att de har lättare att syna 2/3-3/4 av potten. Finns heller inte så många drag att skydda ifrån. KQx är ingen drömflopp för AA heller direkt så djupt och jag vet inte om jag vill spela om stackar på floppen.
2an på turn är det näst bästa kortet i leken så klart eftersom jag drar ut KQ och det bara blir en 22-kombo kvar. Skulle tro att du har rätt i att antalet rimliga 2x-kombinationer i hans HD avgör syn eller fold |
|
| Till överst på sidan |
|
|
texasviking

|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 18:01 Rubrik: |
|
 |
Det kanske var durrr som bluffade med Q10? _________________ All Hail the Glory of the Hypnotoad!
|
| Till överst på sidan |
|
|
Lobtec Moderator

|
Skrivet: Fre Nov 13, 2009 21:42 Rubrik: |
|
 |
Jag tror inte heller att fi har QQ eller KK i detta läget. Killen är ju aggressiv innan floppen och jag ser liten anledning för någon att först syna en raise och sen en reraise med de händerna. Kanske kan man se AA göra det movet men QQ är för svag för det spelet, helst ur position. Bättre att försöka få alternativet och reraisa ur.
När det kommer till vilken hand fi har är det ju en grym stor range preflopp och även om han bör ha en hyfsad hand kan han ha bra mkt mer här än 22+, A2+ osv.
Check syn känns ganska suspekt på den brädan. Enda händerna som har drag är JT (troligt) och AT/AJ (mindre troligt och bara hålstege). Han kan dock träffat med en K och eventuellt Q. Kan han spela mellanpar här? Vi har inte riktigt koll på hur han spelar. Man kan inte heller utesluta 22 som här skulle ha ett grymt tillfälle att plocka mot en bra starthand.
2an hjälper ju oss om han har KQ och bör vara en blank. Bettet är bara ca 60% men vi bör ändå få bort eventuella drag. Undantaget är JT i hjärter som här plockar upp ett färgdrag med sitt stegdrag. Övriga stegdrag bör dock släppa känns det som. Kan han ha sitt JT i hjärter eller 22?? Jag tror dock fortfarande inte på QQ eller KK i och med att han borde miniraisat för att köra ett setup till river. Alternativt all-in från hans sida.
River kommer också blank och då går han all-in... Jag tror inte att 55 har hängt på så långt när du visat styrka på varje gata (lite svag på turn kanske). Kan kan köra något med en en dålig Q eller K som träffade tvåparet men jag förstår inte det spelet (jag förstår inte 72/32 heller iofs).
Med tanke på att han bör vara grymt aggressiv enligt tidigare spel, varför synar han flopp och turn med en all-in på river? Har han en hyfsad hand bör han ju trycka till lite. Skillnaden är tex set eller eventuellt ett stegdrag då han slowspelar settet och håller nere stegdraget. Både fyrtal och missat stegdrag funkar med all-in bettet.
Jag hade nog synat och blivit (mycket) förvånad om jag förlorar mot KK och QQ. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
only_bridge
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
98suited

|
Skrivet: Lör Nov 14, 2009 10:47 Rubrik: |
|
 |
| texasviking skrev: | | Det kanske var durrr som bluffade med Q10? |
hehe, skulle kanske frågat om han gillar HSP innan jag synade/foldade
Den hade jag glömt. Glimne tiltar mig som ingen annan. "Pottoddsen spelar ingen roll i det här läget; en syn är otänkbar". ASDFDFDFSFHFHDFHFJGKIHLGGLOY (imo)
| Lobtec skrev: | Jag tror inte heller att fi har QQ eller KK i detta läget. Killen är ju aggressiv innan floppen och jag ser liten anledning för någon att först syna en raise och sen en reraise med de händerna. Kanske kan man se AA göra det movet men QQ är för svag för det spelet, helst ur position. Bättre att försöka få alternativet och reraisa ur.
När det kommer till vilken hand fi har är det ju en grym stor range preflopp och även om han bör ha en hyfsad hand kan han ha bra mkt mer här än 22+, A2+ osv.
Check syn känns ganska suspekt på den brädan. Enda händerna som har drag är JT (troligt) och AT/AJ (mindre troligt och bara hålstege). Han kan dock träffat med en K och eventuellt Q. Kan han spela mellanpar här? Vi har inte riktigt koll på hur han spelar. Man kan inte heller utesluta 22 som här skulle ha ett grymt tillfälle att plocka mot en bra starthand.
2an hjälper ju oss om han har KQ och bör vara en blank. Bettet är bara ca 60% men vi bör ändå få bort eventuella drag. Undantaget är JT i hjärter som här plockar upp ett färgdrag med sitt stegdrag. Övriga stegdrag bör dock släppa känns det som. Kan han ha sitt JT i hjärter eller 22?? Jag tror dock fortfarande inte på QQ eller KK i och med att han borde miniraisat för att köra ett setup till river. Alternativt all-in från hans sida.
River kommer också blank och då går han all-in... Jag tror inte att 55 har hängt på så långt när du visat styrka på varje gata (lite svag på turn kanske). Kan kan köra något med en en dålig Q eller K som träffade tvåparet men jag förstår inte det spelet (jag förstår inte 72/32 heller iofs).
Med tanke på att han bör vara grymt aggressiv enligt tidigare spel, varför synar han flopp och turn med en all-in på river? Har han en hyfsad hand bör han ju trycka till lite. Skillnaden är tex set eller eventuellt ett stegdrag då han slowspelar settet och håller nere stegdraget. Både fyrtal och missat stegdrag funkar med all-in bettet.
Jag hade nog synat och blivit (mycket) förvånad om jag förlorar mot KK och QQ. |
Ganska precis mina tannkegångar. Synade och stackade KQ, han kanske inte ens förstod att andra 2an förstörde för honom. Eller så trodde ahn att AK skulle snapsyna eller nåt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
swede1717
|
Skrivet: Tor Sep 29, 2011 00:41 Rubrik: |
|
 |
| Tror oxå på QQ, synar innan för att kunna komma undan om a eller k kommer på floppen. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|