| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
gdaily

|
Skrivet: Sön Sep 26, 2010 23:31 Rubrik: 88 i satellit, två gubbar all-in, hitta synen eller folda? |
|
 |
| Citat: | ** Hand # 3543348087 starting - 2010-09-26 22:54:15
** SATELLITE - Cruise ONBOARD HIGHROLLER EVENT[3646808]:Table 1 [Multi Table Hold'em] (250|500 NL - MTT) Real Money
___BigJoe___ sitting in seat 1 with 6622.50
TURB01 sitting in seat 7 with 13485.00[Dealer]
Kreuzerzeit sitting in seat 10 with 24892.50
Kreuzerzeit ante'd - 25.00
___BigJoe___ ante'd - 25.00
TURB01 ante'd - 25.00
Kreuzerzeit posted the small blind - 125.00
___BigJoe___ posted the big blind - 250.00
** Dealing cards to Kreuzerzeit: 8d, 8c
TURB01 raised to 1000.00
Kreuzerzeit called - 1000.00
___BigJoe___ went all-in - 6347.50
TURB01 went all-in - 12460.00
Kreuzerzeit ??? |
Satellit, ett pris värt £1500, alla har köpt in sig för €180 (inga rädda satellitkvalare)
Ta synen och hoppas på att göra slut på turren här/kämpa sig tillbaks med 10k i stacken, eller folda och ev spela headsup med likvärdiga stackar? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Mån Sep 27, 2010 00:06 Rubrik: |
|
 |
Vetefan, känns nästan som even money vilket man väljer. Känns hyfsat sannolikt att man är uppe mot tre överkort och i så fall borde man väl ta synen. Å andra sidan är det inte osannolikt att man är dominerad. Mot riktigt bra motstånd är det lättare att ta synen och förhoppningsvis göra slut på turren, mot svagt motstånd kan man kanske invänta ett bättre läge (men i detta fall var motståndet tydligen kompetent).
Väldigt intressant och knepig hand, känns nästan som man kan singla slant om vad man ska göra, riktigt jämnt. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Nov 16, 2010 21:01 Rubrik: |
|
 |
Det skulle vara lite intressant att veta spelarnas historia...dvs hur har de spelat tidigare i turren. TURBO1 höjer allt som oftast från knappen eller...
Men utan att veta något så skulle jag nog ta synen.
Ser det som en ganska god chans att vi har knappen slagen (tycker i alla fall att vår EV mot denne är positiv), och då har vi kanske en freeroll för hela turren. Med det syftar jag på att om vi slår knappen, så får vi tillbaka de marker vi eventuellt förlorar mot shortstacken.
Vidare så tycker jag denna hand även är intressant ur TURBO1's perspektiv, han kommer ju aldrig att "bara" syna...utan det är en push eller fold som gäller. Med vilka händer pushas det här??
Alla par, A8s+,AT+,KJs+,KQ....om det är så här brett så är det många händer vi är favorit emot.
Vad gäller shortstacken så kan han/hon pusha med precis vad som helst, pga squeeze läget ovan...
Om du inte hittar synen med 88...vad vill du ha som sämst?
//Macess _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
gdaily

|
Skrivet: Tis Nov 16, 2010 21:09 Rubrik: |
|
 |
Jag har för mig att jag la mig, och att det var korrekt (förutom att det kom en åtta på floppen så jag hade trissat och vunnit).
Om jag inte hade stängt av mig själv på andra forumet så hade jag kunnat kolla där, blev bra diskussion har jag för mig. Någon kanske kan klippa/klistra? |
|
| Till överst på sidan |
|
|
Macess

|
Skrivet: Tis Nov 16, 2010 21:31 Rubrik: |
|
 |
| gdaily skrev: | Jag har för mig att jag la mig, och att det var korrekt (förutom att det kom en åtta på floppen så jag hade trissat och vunnit).
Om jag inte hade stängt av mig själv på andra forumet så hade jag kunnat kolla där, blev bra diskussion har jag för mig. Någon kanske kan klippa/klistra? |
Jag får väl kika in på det andra forumet (för diskussionens skull), men varför var det korrekt?? _________________ Finns även på facebook:
http://www.facebook.com/Macess |
|
| Till överst på sidan |
|
|
SP_Mike

|
Skrivet: Tis Nov 16, 2010 21:34 Rubrik: |
|
 |
"___BigJoe___ är vår "average drunken Irishman"
TURB01 har varit stabil hela vägen, men det finns lite som talar för att han kan vara på tilt just nu.
Du har inte sett något som talar mot att du inte ska ha +EV mot någon av dom i en H2H."
Facit i vitt:
"Min känsla som TURB01 spelade är att han har ett lågt pocketpar eller typ AJ+, med en överbet och sedan en stor insoleringsbet. Exakt sullas tankar gick igenom min hjärna, men jag bestämde mig till slut för att jag plockar ner dom i H2H i stället.
Facit då? Jo vi gjorde rätt denna gång som la oss, eller fel, beroende hur man ser det. Motståndarna hade AA (TURB01) och 55 (___BigJoe___ ) men första kortet som kom på floppen var en åtta (resultatfixering ftw). Å andra sidan vann vi H2H-matchen..."
"Jag tror, efter all diskussion, att synrangen är exakt AA, KK, TT." |
|
| Till överst på sidan |
|
|
swede1717
|
Skrivet: Tor Sep 29, 2011 00:25 Rubrik: |
|
 |
| Kan bara hålla med Macess, om man spelar för att vinna turneringen så känns det som en syn. |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|